Skip to main content

en weer is de galsvezelverbinding down bedroevend langzaam… Up is nooit een probleem, down blijft ruk.

 

Hallo @FrankACoolen 

Zou je het T-Mobile modem weer eens kunnen aansluiten en bekabeld via de Ookla speedtest app testen? Test dit eens op verschillende apparaten en in veilige modus.


weer eens kunnen aansluiten?

deze test is gedraaid op een pc die bekabeld via een archer router aan het modem hangt.

mijn hele netwerk is 1gb, en de downsnelheid is wel als verwacht,

dus waarom op verschillende apparaten en waarom in beveiligde modus?

het meest voor de hand liggende euvel is aan de ingangskant.

 


Mine is worse. I have the 1000mbps but I am getting 50. Tested it with wifi and directly connected with LAN cable.


 


@FrankACoolen

Kan je in dat geval eens rechtstreeks op het T-Mobile modem testen? Veilige modus is om uit te sluiten of het niet aan andere software ligt en het minimaliseert de achtergrondprocessen.

@fraidoon

Are you using a cat5e cable or higher and using the ookla speedtest app? Also try resetting the mediaconverter by removing the power.

And if you check in the interface does the modem receive 1000 Mbps?


Hi, als up strak ruim boven de 900 zit, lijkt het me dat alles klopt. Zal de kabel direct in het modem steken, en opzoeken hoe je in veilige modus de snelheid test.


modem direct aan pc via cat6e, test in veilige modus, resultaat;

scheelt iets, maar niet zoveel dat ik er blij van wordt….


Hi @FrankACoolen,

Thanks voor je bericht en heldere signaal! Ik ben erg benieuwd of je tijdens het testen een antivirus of firewall draait. We zien vaak terug dat, met de snelheid die jij draait, dit invloed kan hebben. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen en of het uitschakelen van desbetreffende firewall of antivirus effect heeft. Mocht dat niet het geval zijn, laat het vooral weten. Dan zorgen we ervoor dat de technische dienst een kijkje gaat nemen.

@fraidoon 

Thanks for the heads-up! Were you able to test it the way @Waqqas described? We're curious what you can find out.


@Boris 
Hij zegt toch, ‘modem direct aan pc via cat6e, test in veilige modus’?


Hi @FrankACoolen,

Thanks voor je bericht en heldere signaal! Ik ben erg benieuwd of je tijdens het testen een antivirus of firewall draait. We zien vaak terug dat, met de snelheid die jij draait, dit invloed kan hebben. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen en of het uitschakelen van desbetreffende firewall of antivirus effect heeft. Mocht dat niet het geval zijn, laat het vooral weten. Dan zorgen we ervoor dat de technische dienst een kijkje gaat nemen.

@fraidoon

Thanks for the heads-up! Were you able to test it the way @Waqqas described? We're curious what you can find out.

@Boris modem direct aan pc via cat6we, in veilige modus.

 


 


Hallo? 


Hi @FrankACoolen,

Ik laat graag onze technische specialisten dit onderzoeken. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?


He Boris, in mijn posts staan voldoende screenshots dacht ik zo, ook vraag je nogmaals om instellingen / voorwaarden voor het meten van de snelheid die je al eerder gesteld hebt. Daarnaast lees ik voorwaarden die mij doen denken dat je jouw eerdere vragen (snelheidstesten in veilige modus / taakbeheer??) niet hebt gezien of gelezen. Of is het de bedoeling van T-mobile om het haar klanten zo moeilijk mogelijk te maken om en beetje service of support te krijgen?

Ik vind het verschil tussen de kwaliteit in serviceverlening van T-mobile zakelijk waar ik met mijn mobile abonnementen heb, en  T-mobile thuis waar mijn internet draait stuitend. 

Maar goed, het zij zo, ik zal ze nogmaals voor je uploaden en dan ben ik klaar wat mij betreft en ga ik op zoek naar een andere manier om mijn ongenoegen te uiten..

 

 


Even een testje om te kijken of dit werkt. Ik heb sinds vanmiddag 16:35 geen signaal meer. Het FO ledje op de media converter (active ethernet, geen GPON) blijft uit. Waarschijnlijk heeft iemand in de POP iets uitgehaald.

Ik plaats het hier, omdat ik om een onduidelijke reden geen nieuw topic kan starten.


 


 


 


 


Eeuhh, hallo?


 

Deze speedtest is helaas niet geschikt, advies is om de Speedtest.net App te gebruiken.

Voor Windows kan je deze hier vinden, voor MacOS tref je deze hier aan.

Het is daarnaast verstandig om een aantal keer te testen met verschillende servers en de screenshots hiervan te plaatsen in je bericht. VlamICT is overigens niet stabiel en heeft bij vrijwel iedereen een wat matige snelheid, kies bijvoorbeeld XS4ALL, KPN, I3D, XXLnet als servers.


Grappig dat je daar nu na tig testen mee komt, zeker omdat jouw link naar de app verwijst waarmee ik mijn testen draai. https://install.speedtest.net/app/windows/latest/speedtestbyookla_x64.msi . Ook het nu pas benoemen van specifieke servers is erg laat en laat zien dat echte support nog niet aanwezig is.


dus..


blijft het weer stil