Skip to main content
  1. Sinds kort over van 100 mbit glasvezel ook bij t-mobile naar 1000 mbit.
  2. Eerste paar weken verliep alles goed heerlijk snel internet maar, dan elke keer viel het internet uit upload snelheid van 2 mbit en download kwam niet hoger dan 200. Meerdere malen contact gehad met de klantenservice, resets geprobeerd, maar niets werkt. Op een gegeven moment zij de medewerker dat de media converter stuk zou zijn en er een monteur langs komt. 3 dagen later geen link hiervoor gekregen dus maar weer gebeld. Wat bleek, verkeerde diagnose het probleem ligt aan de kant van t-mobile andere afdeling gaat het op afstand oplossen voor woensdag krijg je een mail. Nou vrijdag en nog niks dus weer gebeld. Wat blijkt de smoesjesfabriek heeft een nieuwe smoes ontworpen, verkeerde diagnose media converter heb ik laten valen dat is het probleem…. maar er komt een monteur binnen 2 dagen krijg je een link… 3 dagen later nog geen link ondertussen ben ik op vakantie en heb ik mijn moeder laten bellen… wat zal het zijn verkeerde diagnose geen kapotte media converter maar een probleem aan de kant van t-mobile… geloof jij het of geloof ik het. ondertussen heb ik zelf ook vanuit mijn vakantiebestemming gebeld met de daarbij komende belkosten. Ik ben er echt helemaal klaar mee. en ben opzoek naar een oplossing.

 


 


 


@Jason hierbij de screens van alle pings. Graag hoor ik meer van je.


@Kaderr113 Just to check; zijn deze ping test bedraad of draadloos gedaan? als het draadloos is zie je bedraad dezelfde problemen? 


Eerste 2 screens zijn draadloos de rest allemaal bedraad. Heb voor de grap op mijn andere laptop net even draadloos gedaan en daar krijg ik soortgelijke output. Dus maakt niet zoveel uit @TechRacing93 


Hi @Kaderr113,

Thanks voor de verduidelijking en heldere uitkomsten. Om het ook voor de technische dienst helemaal duidelijk te hebben, wil ik je vragen om nogmaals een bekabelde ping uit te voeren waarop aangetoond is dat deze bekabeld is uitgevoerd. Dan kunnen wij dit doorzetten. Alvast heel erg bedankt.


Hi @Kaderr113,

Thanks voor de verduidelijking en heldere uitkomsten. Om het ook voor de technische dienst helemaal duidelijk te hebben, wil ik je vragen om nogmaals een bekabelde ping uit te voeren waarop aangetoond is dat deze bekabeld is uitgevoerd. Dan kunnen wij dit doorzetten. Alvast heel erg bedankt.

Zal ik doen. Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje te vergezocht. Zelfs met Wi-Fi mag je niet dit soort time hebben. En bedenken dat ik al weken weer last ervan heb + het verhaal vooraf. Maar, ik zal even opnieuw eentje maken met bewijs dat het met kabel is.


@Kaderr113 Krijg je toevallig dezelfde rtt en time out als je de ping naar het modem laat lopen? 

Je kan ook nog een een mtr laten lopen dan kan je zien welke hop eventueel problemen geeft.

Tip; niet allemaal tegelijk anders wordt de DOS bescherming in de Zyxel wakker en is de test nutteloos ;) 


@Boris  @Jason  Dit is zo wel voldoende bewijs dat het een bekabelde ping opdracht is, neem ik aan? Ik ben benieuwd wat de vervolg stappen zullen zijn nu. 

 


screen 2 @Boris  

 


 


 @Kaderr113 Helemaal top, bedankt voor je uitstekende medewerking! Aller, allerlaatste check/vraag nog: zou je  een mtr kunnen draaien en screenshotten, alsjeblieft? Dan kunnen we het volledige pakket gelijk doorsturen.

 


@Jason zie PB met de gevraagde info.


@Kaderr113 Top, dankjewel voor alle inzet! Zou je ten tijde van het onderzoek de TP-Link uit je setup kunnen halen, alsjeblieft? Onze specialisten nemen contact op per e-mail indien dat noodzakelijk is - in enkele gevallen wordt er gebeld, dit gebeurt dan altijd met een anoniem nummer dus je kunt niet zien wie er belt, mocht dat gebeuren, dan kun je er rekening mee houden! 


@Kaderr113 Allerlaatste vraag voor vandaag, daarna laat ik je met rust! 😊 Kun je me vertellen welk apparaat in LAN-2 aangesloten is? Ik zie een vreemde naam waarbij de cross-check met het MAC-adres duidt op een apparaat met motion control, kan dat kloppen?


@Jason je kan van mij niet verwachten dat ik tijdens het "onderzoek" mijn router ga uitzetten. Ik moet ook verder werken. Mits je mij een tijdsblok kan aangeven van dit onderzoek. Verder ben ik er zeker van overtuigd dat de router niks met dit probleem te maken heeft. Namelijk alle ping opdrachten en mtr zijn rechtstreeks over de modem gegaan zoals je in het overzicht die ik je privé hebt gestuurd kan zien. Deze zijn niet via de tp link router gegaan? 

 

Los hiervan wil ik je wel bedanken voor het meedenken en je snelle reactietijd. 

 

Binnen hoeveel dagen kan ik iets verwachten?


@Jason lan2 zit een switch met daarop een smart tv en dvr. Deze heb ik al zo'n 2 jaar daar hangen. Ook toen ik nog 100mbit glasvezel van T-Mobile had.


@Kaderr113 Snap ik helemaal, we gooien het over een andere boeg; ik heb al eventjes overlegd met de techneuten en we sturen direct een monteur aan. Op afstand lijkt het niet oplosbaar en we moeten alles thuis uitsluiten, dat kan enkel met een bezoek van een expert aan huis. 

Uiteraard heel graag gedaan en geen dank. Jij bedankt voor alle medewerking!

Je kunt binnen een halfuur een afspraaktool verwachten per sms en e-mail, zo kun je meteen wat inplannen.


@Jason nogmaals thanks voor je hulp. Ik ben heel erg benieuwd. Dit keer neem ik geen genoegen met een modem ruil :)

 


@Jason @Boris UPDATE monteur langs geweest. Heeft het probleem niet kunnen oplossen. Hij heeft een ticket aangemaakt zodat er uiteindelijk een KPN monteur langs kan komen.


@Kaderr113 Bedankt voor je update: ik zie dat de monteur zijn rapportage doorgestuurd heeft en dat het issue ondergronds lijkt te zijn. Daar zal dan inderdaad de netbeheerder voor worden aangestuurd. Sorry dat het wederom niet direct oplosbaar bleek te zijn. Ik heb goede hoop op een voorspoedige afloop waardoor jij straks eindelijk weer normale snelheden binnenhaalt!