Alles over je abonnement, je rekening, verhuizen, het terugsturen van apparatuur en meer!
Recent actief
Kunnen jullie mijn account van Odido verwijderen en alle gegevens daarvan ook? Nadat mijn Odido account is verwijderd, kunnen jullie dan ook het community account verwijderen of mij laten weten hoe ik dit zelf kan doen?
Ik kreeg een algemene sms over het datalek (beter gezegd, geslaagde phishing). Ik heb geen mail gekregen, ook niet in mijn Spam box. Wat betekent dit? Zijn mijn gegevens gelekt of niet? Ik heb nog een aantal vervolgvragen:Vóór welke datum vertelt Odido aan hun klanten welke gegevens er precies zijn gelekt, in plaats van een algemeen lijstje van wat er mogelijk is gelekt? Als het klopt dat de gegevens door phishing en scraping zijn verkregen, waarom ging er dan geen alarmbel af wanneer ingelogde “servicemedewerkers” in een kort tijdsbestek informatie van veel verschillende klanten opvroegen? Gaat Odido hun medewerkers allemaal een snelcursus over het voorkomen van phishing geven, aangezien dit bij meerdere medewerkers zou zijn gebeurd? Als het lek inderdaad bij buitenlandse callcenters plaatsvond, zegt Odido dan de samenwerking met deze callcenters op? Waarom verifieert de klantenservice met vragen als "XXX" of "XXX" of "XXX,” zoals in dit topic te lezen is? [Verificatiegegevens graag p
Security breech via this community is not acceptable. Please someone reply for email address of who to contact for escalation
Ik heb n email gehad dat jullie gehackt zijn en mijn gegevens nu op straat liggen. Er staat duidelijk in jullie mail en op de website dat jullie gegevens msximaal 2 jaar bewaren. ik ben 3,5 jaar geleden naar t buitenland verhuisd en dus zo lang al geen klant meer van jullie!! ik eis dat al mijn gegevens per direct verwijderd worden. er jammer dat er geen chat functie met een mens mogelijk is. Ook geen klachten formulier of email adres. Bellen vanuit t buitenland is duur en t legt mijn verzoek niet schriftelijk vast. ik heb de privacy formulieren op de site fezien maar die stellen vragen die ik niet kan beantwoorden omdat het zo lang geleden is. VERWIJDER MIJN DATA NU!!! stuur n email naar t adres waarmee dit account is gemaakt om mijn identiteit te verkrijgen
Bij mij is dus volgens de informatie via de email alles gelekt. NAW / mobiel / email / IBAN / Identiteitsgegevens. Alles dus. Met deze gegevens kunnen allerlei contracten worden afgesloten op mijn naam of hotels etc worden geboekt. Het minste dat moet gebeuren is mijn bank inlichten (wellicht IBAN wijzigen) en een nieuw identiteitsbewijs aanvragen. Afgezien van alle tijd en energie dat me dat gaat kosten heb ik twee vragen:1) ik wil weten welk bewijs er gelekt is. In mijn geval denk ik dat ik mijn rijbewijs heb gebruikt bij de aanvraag, maar wil dit 100% zeker weten. Wie kan mij dit vertellen?2) Bij welke afdeling kan ik de gemaakte kosten claimen.Met vriendelijke groet Sander
I am dont trust odido anymore because it compromised all of my data. Who can I contact for this complain?
Hierbij dien ik een klacht in over een contractverlenging die zonder mijn toestemming in uw systeem is verwerkt en over de structurele onmogelijkheid om hiervoor hulp te verkrijgen. 1. Feiten: Mijn contract liep af op 22 septemberIk ben in september en oktober meerdere keren naar de Odido-winkel gegaan om mij persoonlijk te laten informeren over mijn opties, juist omdat ik door eerdere slechte service twijfelde of ik wel wilde verlengen. In de winkel is mij nadrukkelijk verzekerd dat: ik mijn keuze rustig kon maken, een eventuele bestelling voor een nieuw toestel altijd geannuleerd kon worden, en dat ik nergens aan vast zou zitten als ik niet wilde verlengen. Op 1 oktober heb ik een bestelling geplaatst voor een iPhone inclusief abonnement (bestelnummer 242186599), specifiek omdat mij werd verteld dat dit niet bindend was en dat ik nog kon annuleren — wat eind oktober ook is gebeurd. De bestelling is volledig geannuleerd. Conclusie: Als ik in juni al een verlenging zou hebben beve
Je bericht aan Odido: Het is toch niet te geloven of te begrijpen dat servicedeskmedewerkers überhaupt de mogelijkheid hebben om data beveiliging wachtwoorden per telefoon of online door kunnen geven en de grootste data lek ooit in Nederland hebben veroorzaakt. De Odido baas reageert nogal laconiek met "wij doen ons best" waarmee ze alles omzeilt wat er speelt! Het is een ernstige zaak en zeg dat dan ook. De nalatigheid en het gemak hoe er op gereageerd wordt is werkelijk een schande. Zelfs hierboven bij onderwerp kun je niet zelf invullen wat het onderwerp is.
Vanochtend kreeg ik een mail van Odido over de Cyberaanval, een dag na de mail van Ben…In de mail staat dat ik een oud-klant ben en minder dan twee jaar geleden weggegaan ben. Ik was glasvezel-klant tot een jaar geleden, maar vanaf die tijd heb ik Klik & Klaar, in mijn ogen nog steeds klant dus.Het lijkt er dus op dat mensen die Klik & Klaar hebben door Odido niet als klant gezien worden, geen wonder dat er zoveel klachten zijn over K&K 😇. Niet van mij overigens, K&K werkt prima!De brief is hier online te lezen.
heeft iedereen die getroffen zijn een mail al een gekregen ???14-02-2026
Beste community, Naar aanleiding van de recente cyberaanval bij Odido waarbij gegevens van miljoenen klanten zijn gelekt wil ik graag mijn zorgen en vragen delen — en ik denk dat veel andere klanten daar ook mee zitten. 🔓 Wat er is gebeurd Volgens Odido zijn bij een ongeautoriseerde toegang tot een klantcontactsysteem de volgende klantgegevens mogelijk ingezien door criminelen:✔ volledige naam✔ adres + woonplaats✔ mobiel nummer✔ klantnummer✔ e-mailadres✔ IBAN (rekeningnummer)✔ geboortedatum✔ identificatiegegevens zoals paspoort- of rijbewijsnummer en de geldigheidsdatum Wachtwoorden, belgegevens, locatiegegevens, factuurdata en scans van identiteitsbewijzen zouden niet zijn gelekt. Hoewel Odido stelt dat deze gegevens niet zijn misbruikt en de operationele diensten niet geraakt zijn, vind ik dit behoorlijk ernstig. Persoonsgegevens zoals IBAN en geboortedatum vallen onder gevoelige data, maar identificatiegegevens — dus paspoort- of rijbewijsnummers met geldigheidsdata — zijn é
Waar kan ik terugvinden welke identificatie gegevens Odido van mij heeft (paspoort of rijbewijs)?
Telecomprovider Odido is getroffen door een grote cyberaanval. Criminelen hadden daardoor toegang tot een bestand met de gegevens van 6,2 miljoen accounts, zegt een woordvoerder van Odido tegen de NOS. In het systeem stonden ook gegevens van klanten van Ben, dat onderdeel is van Odido. Voor klanten van Simpel, een ander merk van de provider, geldt dat niet.Onder de klantgegevens vallen onder meer volledige naam, adres en woonplaats, telefoonnummer, klantnummer, e-mailadres, rekeningnummer, geboortedatum en nummers en geldigheidsdatum van identiteitsbewijzen zoals paspoort of rijbewijs. Het kan per klant verschillen welke data er zijn gelekt."Het betreft persoonsgegevens uit een klantcontactsysteem dat door Odido wordt gebruikt. Er zijn geen wachtwoorden, belgegevens of factuurgegevens betrokken", schrijft de telecomprovider.Volgens Odido is de inbraak afgelopen weekend ontdekt. Daarop is de telecomprovider een onderzoek gestart met cyberbeveiligingsexperts.Volgens het bedrijf zijn de g
Heeft iemand ervaring met het (op een legale manier) afsluiten van een internet- en tv-abonnement waarbij je wel gewoon elke maand je abonnement betaalt maar niet al je persoonsgegevens hoeft in te leveren? Dus dat je op een anonieme of pseudonieme manier je abonnement afsluit en je dus geen risico’s loopt dat jouw persoonsgegevens slecht beveiligd worden.
Weet iemand toevallig welke betaalrekeningen Odido gebruikt voor de facturen?Ik heb namelijk 2 verschillende rekeningnummers waar Odido facturen van stuurt. Vraag me af of meerdere mensen dit hebben?
Hello,I have moved abroad and would like to cancel my subscription as soon as possible.My phone number is: 0687141685Please confirm the cancellation and the end date of my contract.Kind regards,
I cant reach odido when im calling, cant get any connection, my esim is sleeping in the best way it can. I didn’t get my qr code at first and had to wait it in the app, and it still didn’t work for a couple of days because of some kind of error. I just want to get my internet connection fixed and watch my series..
Goedemiddag,Ik heb een algemene vraag over jullie proces rondom jullie proces van nummerrecycling.Is het mogelijk dat bepaalde nummerblokken door Odido bewust niet meer opnieuw worden uitgegeven aan nieuwe klanten?
Vanochtend kreeg ik een sms dat mijn esim van odido kan gebruiken. Qr code gescant, maar zit nog steeds te wachten, al 4 uur! Contact via de chatbot werkt niet, we kunnen jehelpen, bel ons…??? Dat gaat dus niet, een adviseur via de chat krijg je niet te spreken. Telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart. Inloggen in mijnodido lukt niet want mijn sms code krijg ik natuurlijk niet binnen. Via de bankrekening lukt ook niet, want mijn zakelijke bankrekening is gekoppeld en dan kan je niet inloggen. Zeg het maar!!
Het Odido forum klant helpt klant is een mooi forum.Maar een mededeling die vaak terug komt is zeer hinderlijk.Kan hier iets aan gedaan worden.Het gaat hier om.:
Doel: Ik wil voorkomen dat 1 of meerdere specifieke telefoonnummers op welke manier dan ook wordt bereikt vanaf mijn abonnement. Dit betreft uitgaande verbindingen, inclusief: reguliere gesprekken sms-berichten verificatie/verkeer van WhatsApp of andere apps die dit nummer gebruiken voor verificatie Belangrijk: Ik wil dat deze blokkade technisch op netwerk-/SIM-niveau wordt uitgevoerd, zodat het nummer absoluut niet bereikbaar is vanaf mijn abonnement. Ik wil ook dat deze blokkade niet handmatig kan worden opgeheven via MijnOdido of standaard klantenservice, tenzij dit via u als technische afdeling gebeurt. Het gaat hier om een persoonlijke veiligheidsmaatregel, en ik wens dat dit zo strikt mogelijk wordt ingesteld. Graag ontvang ik een bevestiging van de technische haalbaarheid en een indicatie van de procedure en tijdlijn.Bij voorbaat dank voor uw medewerking.Alvast bedankt.
Mijn zus gaat verhuizen vanuit Abu Dhabi naar Nederland. Zij heeft een iPhone 17 en wil deze gaan gebruiken in Nederland. Haar vraag is of dit mogelijk is.
Ik wilde mijn contract verlengen, maar tot mijn grote verbazing zie ik dat mijn geboortedatum op het contract niet klopt, ik wil dit graag wijzigen, hoe kan ik dit doen? De rest klopt namelijk wel! mvgRachel van Pelt
Ik word deze week ongeveer 10 keer per daggebeld door [verwijderd door moderator, plaats privégegevens nooit openbaar]Soms wordt opgehangen, soms is er onverstaanbaar geluid.Dit voelt intimiderend en onveilig.Ik wil dat dit wordt geregistreerd en vraag of Odido dit kan onderzoeken
Zojuist is de telefoon opgehangen door een medewerker bij een lastige situatie over toestelflexibiliteit. 27/12 rond 15:00. Ik heb een nieuw abonnement met telefoon afgesloten via mobiel.nl (medewerker Odido gaf aan dat dit mogelijk was) en zou graag gebruik maken van de toestelflexibiliteit regeling. Mijn huidig contract is een sim only. Helaas is het nu zo dat mijn nummerbehoud is afgewezen en ik een extra abonnement op mijn naam heb staan. Na hier een medewerker over gesproken te hebben en de situatie te hebben uitgelegd werd gewoon de verbinding verbroken en wordt ik ook niet meer teruggebeld.Ik heb zelf terug gebeld maar na 1 uur in de wacht heb ik maar opgegeven. Is dit een normale gang van zaken? Kan ik hier meer duidelijkheid krijgen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.