Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
draytek modem vervangen
Beste T-Mobile community, sinds ik trotse eigenaar ben van een eigen woning sinds 2017 heb ik altijd genoeg gehad aan de destijds meegeleverde Draytek modem. Nu heb ik sinds kort een 4K smart tv én ik heb een PS5 op de kop weten te tikken. Heel leuke apparatuur, maar ik merk dat mijn huidige snelheid van 50mbps niet meer afdoende is. Vanwege de indeling van mijn woning is het voor mij vrijwel onmogelijk om een UTP kabel van de meterkast in mijn woonkamer te krijgen, zonder de vloer compleet open te breken en een stuk of 4 gaten te boren. Het betreft een redelijk verouderde bovenwoning met eigen entree (waar zich de meterkast bevind). mijn setup is nu als volgt: Wifi: Draytek —> fritzbox repeater (werkt ok, maar uiteraard wel ten koste van snelheid) tv: Draytek —> devolo powerplug—> decoder in woonkamer Mijn huidige WiFi snelheid (ik haal in de woonkamer ongeveer 30mbps up/down) is zoals eerder vermeldt niet meer genoeg, ook zou ik het liefste mijn ps5 bekabeld hebben. Ik heb eens zitten kijken om mijn snelheid omhoog te zetten, maar ik ben een beetje geschrokken in hoeveel de prijs van internet de laatste jaren omhoog is gegaan. Nu heb ik dat er in principe wel voor over, maar dan wil ik wel garantie hebben dat ik die snelheid ook daadwerkelijk ga halen. nu heb ik begrepen dat de modernere Zyxel modem geen aparte ingangen heeft voor internet en tv. Dat zou beteken dat ik beide via de powerplug naar boven kan laten gaan, waar ik dat nu alleen kan met óf tv óf internet. Ook zou WiFi plus misschien een optie worden, aangezien ik het wifi punt niet perse bekabeld aan het modem hoef te koppelen (met de Draytek moet dit wel). Verder heb ik vaak inlog problemen bij Netflix (ik heb begrepen dat dit een vaak voorkomend probleem is met de Draytek). En last but not least, de Draytek biedt geen 5ghz wifi, iets wat je anno 2022 echt wel mag verwachten. Al met al doet de Draytek wat hij moet doen, maar als ik wil bereiken zoals omschreven zal hij toch echt vervangen moeten worden. Uiteraard sta ik ook open voor andere opties, want een ict specialist ben ik verre van. alvast bedankt!
wifi valt meerdere keren per dag (of uur) weg
Beste community, Sinds zondag valt mijn wifi regelmatig weg. Het heeft hiervoor twee maanden probleemloos gewerkt. Ik heb hier twee keer over gebeld, maar hier is geen oplossing uitgekomen. Het probleem: De wifi valt regelmatig weg: soms is dat een paar keer per uur, soms gaat het 1 à 2 uur goed. Het is telkens een storing van een paar seconden. De verbinding valt volledig weg: ik word tijdens het videobellen eventjes volledig gedisconnect, of tijdens een game volledig eruit gegooid. Als de wifi het doet, is die niet of nauwelijks trager. De verdere situatie is als volgt: Ik heb een Zyxel-modem. De eerste vijf lampjes van dit modem branden (groen), daar is niks aan veranderd. Het wereldbollampje en het 5G-lampje knipperen flink, de andere drie branden stabiel. In My T-Mobile staat ingesteld dat het netwerk 2,4G en 5G in één is, dus de meeste apparaten verbinden automatisch met 5G. Het modem verbindt via deze instellingen ook automatisch met (naar eigen zeggen) het meest geschikte wifi-kanaal. Er zijn momenteel 3 apparaten met het modem verbonden: mijn pc, mijn werklaptop en mijn mobiele telefoon. Het internetaansluitingspunt zit in de woonkamer van mijn appartement. dus daar staat mijn modem ook. Ik zit normaliter in de werkkamer ernaast met wifi, 8-10 meter verder, maar a) dit was voorheen geen probleem, en b) het wegvallen gebeurt ook als ik met mijn laptop in de woonkamer ga zitten, 3 à 4 meter van het modem af zonder muur ertussen. Ik heb het modem gereset (van het stopcontact afgehaald voor >10 seconden, ook de aan- en uitknop geprobeerd) en dat heeft niet geholpen. De eerste medewerker die ik aan de telefoon had, las mijn modem uit en zei dat er geen probleem was met mijn modem. Op basis van de locatie waarop ik wifi gebruik, zei hij het nodig was om mijn internet te bekabelen, of eventueel een wifi-extender aan te sluiten. Ik realiseerde me toen nog niet dat het probleem zich ook voordeed op 3 à 4 meter van het modem af, dus dat leek een goede oplossing. Maar nu ik weet dat het signaal zo dicht bij de bron wegvalt, lijkt me dat geen oplossing meer: een extender kan geen signaal extenden dat er niet is. Bekabelen, hoewel lastig hier, zou sowieso wel handig zijn, maar daarmee heb ik nog geen wifi in mijn appartement dat het blijft doen. De tweede medewerker stelde voor om op fast.com op regelmatige tijdstippen bij te houden wat mijn internetsnelheid is, en eventueel op basis daarvan een monteur te sturen. Dat gaat mij helemaal niet helpen, want ik kan nu al vertellen wat daar uit gaat komen: hoge internetsnelheden, behalve als mijn internet wegvalt, want dan kan ik die website natuurlijk niet draaien. Het enige wat dit aantoont, is dat het wifi-bereik normaal dus gewoon goed is (85-90 Mbps). Ik moest van hem ook nogmaals het modem resetten, wat natuurlijk ook niks uithaalde. Wel vond hij dat het lang duurde eer mijn modem opstartte, maar dat kan ook zo lijken, omdat ik een beetje aan de lijn naar lampjes zit te turen en dat natuurlijk niet voor constante gespreksstof zorgt :) . Heeft iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn, en wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen? Ik heb het idee dat het om iets kleins gaat, dus het voelt wat zwaar om hiervoor een monteur te laten komen. Met vriendelijke groet, Simone
Zwakke kracht wifisignaal
Goedemorgen, Ik heb sinds spetember klant bij T-mobile thuis glasvezel! Één probleem dat ik meegetrokken heb bij ziggo vandaan is het volgende; mijn apparaten verliezen met grote regelmaat verbinding met het wifi. Ik heb een sterk vermoeden naar de oorzaak; Ik woon in een appartement, wat inhoud dat alleen al in een straal van 3 meter er al 5 andere routers hun wifi ook staan uit te zenden. De problemen die ik ervaar zijn aan de andere kant van het appartement hetzelfde als 4 meter bij het modem vandaan. Ik heb dus niet zo zeer een beter bereik nodig maar een sterker signaal. Het beste voorbeeld is de Soundbar, ik heb helaas geen UTP ingang op mijn soundbar en kan alleen via WiFi streamen. Wanneer ik een nummer opzet van 4 minuten lang, verliest de soundbar 2 á 3 keer de verbinding met wifi om dezelfde verbinding 2 seconden later weer terug te vinden. De Soundbar heeft een rechte lijn zicht met het modem en 4 meter er van verwijderd. Wanneer ik op mijn laptop op dezelfde plek zit ervaar ik dezelfde problemen, ook wanneer ik met mijn laptop aan de andere kant van het huis zit. Nu heb ik hierover ook gesproken met de klantenservice en die heeft mij doorverwezen naar de community. Ik wist van mijn tijd bij ziggo al dat wifi een issue was met de ingebouwde antennes. Nu was ik voor mij op zoek naar de betere oplossing. Ik kan een router met sterke wifi achter het modum aansluiten of een compleet nieuw modem ophangen en aanmelden bij T-mobile. Voordeel van een router achter het modem is dat ik deze wel centraal in het appartement op kan hangen, waar de locatie van het modem vrij vast zit.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen