Slecht wifi - zelfs na monteur

  • 17 March 2024
  • 9 reacties
  • 60 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik heb sinds juni Odido (T-Mobile) maar nog nooit fatsoenlijk wifi gehad. Talloze keren gebeld, gemaild, alles gedaan en aangepast wat moest en zelfs een monteur laten komen.

Conclusie: ook de monteur heeft alles gedaan wat hij kan maar ping blijft hangen op ergens net boven de 100 downlad en upload en is ook nog eens erg wisselend. Terwijl ik pakket heb en betaal voor 1000 mb!!

Graag wil ik ten eerste gecompenseerd worden voor afgelopen maanden en dat het opgelost wordt. Indien het niet opgelost kan worden wil ik dat ook graag weten en wil ik per direct over kunnen stappen (plus uiteraard vergoeding voor afgelopen periode).

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @C1974 

In dit topic staan een aantal tips die de WiFi mogelijk kunnen verbeteren.

Ideaal zou zijn als je de router misschien in de woonkamer bijvoorbeeld kan aansluiten door een langere internetkabel aan te leggen en aansluiten tussen ONT en router.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Op wifi wordt geen snelheid garantie gegeven. Jouw omgeving is niet onder controle van een provider. Wat zegt een bekabelde snelheids meting? Dat is leidend.

Nee dat snap ik, maar dit is wel echt triest. Bekabeld haal ik het wel bijna. Maar zelfs met mijn laptop bij de meterkast haal ik via wifi net iets meer dan honderd. En ja af en toe ietsje meer.

Voorheen bij xs4all ofwel KPN had ik een minder pakket maar had nooit problemen.  Nu kan ik niet eens thuiswerken en op een normale manier een teams meeting hebben.

En je mag verwachten dat je in ieder geval enigszins een fatsoenlijk (en niet wisselend) wifi hebt. Waarom lukte dat bij de vorige provider dan wel. Gaat over dezelfde glasvezel.

 

Reputatie 7
Badge +14

Het wifi signaal heeft niets met de glasvezel te maken. Als bekabeld wel goed werkt, dan is de glasvezel verbinding prima in orde.

De zaken met wifi is dat het totaal afhankelijk is van je lokale omgeving en storingsbronnen. De wifi van de buren, een magnetron of zelfs een DECT telefoon zijn allemaal invloed hebben op de performance van wifi. 100 Mbit wifi is echt niet slecht, en zeker niet als je dit op de 2.4 Ghz haalt. Heb je ook 5 Ghz wifi aan staan op de router? En ondersteund de laptop dat ook? Als je echt wifi met hoge snelheden wilt hebben in je huis, en je apparatuur ondersteund dat, denk dan eens aan een wifi Mesh netwerk

 

Ik heb er geen verstand van maar heb ff in mijn laptops gekeken en bij een zie ik inderdaad 2.4 staan en bij de andere (werk)laptop kan ik het niet vinden.

Hoe moet ik dat wijzigen? Hoe weet ik of de laptops dat ondersteund?

Waarom neemt een monteur dit soort dingen dan ook niet door?

Bedankt zover in ieder geval. 

 

Reputatie 3

had je bij KPN alleen het KPN modem of nog extra wifi punten? En hoe is dat nu bij Odido? En hoe ver staat de laptop van het Odido modem af? Teams heeft echt geen 100Mbps nodig om goed te werken. Als afstand een issue is, zou ik lekker op 2.4Ghz blijven, die heeft wel minder bandbreedte maar 5 Ghz heeft een korte bereik.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @C1974 

De monteur installeert internet. Hij zal niet je hele thuis omgeving aanpassen en finetunen. Daar zou je als je er geen verstand van hebt een techneut voor kunnen inhuren of bijvoorbeeld student aan huis

Maar zoals gezegt, 1000 Mbit op een laptop heeft geen toegevoegde waarde. Het gaat om de vele apparaten in huis die tesamen 1000 Mbit kunnen verbruiken. Denk aan meerdere videostreams, Playstation, videocalls , downloads van NZB etc. 1000 Mbit is echt heel veel. Ik vermaakt mijzelf prima met een 100/100 aansluiting. Maar als je al behoefte hebt aan meer, dan zorg je voor een goede (W)LAN infrastructuur!

Reputatie 4
Badge

Wat bij Teams veel meer problemen geeft dan de kale snelheid zijn de uitschieters in ping tijden.
Zelfde met alle spelfanaten: kijk eens hoe vaak HUEME-NEGEV de laatste maanden voorbij gekomen is.
Wat als enige helpt is een update van de firmware van de T-56. Het verbaast me dat dat niet als eerste geadviseerd wordt.
@emilimeters gewoon je klantnummer in je profiel hier invullen en aan @Tommie van Odido @Teresa van Odido of @Cal van Odido vragen of je op de versnelde update-lijst gezet kunt worden.
De kale wifi-snelheid zal het niet erg verbeteren, de hele verdere ervaring hoogstwaarschijnlijk wel.

Reputatie 3

@henkdeleeuw het gaat niet om mij (n klantnummer), maar om dat van @C1974 

 

Wat ik me ondertussen wel afvraag is waarom iedereen individueel om de nieuwe firmware moet vragen. Als dit echt de problemen op lost, dan duw je dat toch gewoon (in fases) naar alle Zyxels?!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @C1974 

In dit topic staan een aantal tips die de WiFi mogelijk kunnen verbeteren.

Ideaal zou zijn als je de router misschien in de woonkamer bijvoorbeeld kan aansluiten door een langere internetkabel aan te leggen en aansluiten tussen ONT en router.

Reageer