Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
Wel verbinding met netwerk maar geen verbinding met internet
Sinds eind december 2023 heb ik een overstap gemaakt naar Odido. De 2e week van januari was er geen verbinding…… ##$$!! Geen internet verbinding Geen TV verbinding Geen telefoonverbinding Helpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen, en dat dit langer dan 3 dagen ging duren…. Hij zou een melding maken dat een monteur of de organisatie erachter. Ik begrijp niet dat de helpdesk geen betere testmethode heeft, en heb zeker geen begrip voor het antwoord van de helpdesk. Wellicht begrijp je mijn onrust, tegenwoordig kun je eigenlijk niet meer zonder internetverbinding. Omdat ik zelf denk dat er geen monteur afgestuurd dient te worden, ben ik verder gaan testen en uitproberen. Ik had natuurlijk alles al een keer uitgezet (Glasvezelmodem en Zyxel router)Dit had niet geholpen. Ik wilde mijn telefoondata gebruiken als hotspot, en wilde de WIFI van de TV hierop laten inloggen.Per ongeluk stelde ik de WIFI van ODIDO Internet en TV in, en warempel er was weer TV. De verbinding heeft ongeveer 2 weken stand gehouden. En toen weer hetzelfde probleem.Met geen mogelijkheid kon je een WIFI verbinding maken, terwijl de SSID wel in de lucht hangt!Harde reset uitgevoerd (reset knopje ingedrukt houden totdat Zyxel opnieuw opstart) Dit heeft geholpen. Een internetverbinding maken was niet mogelijk!! Maar er viel me iets op. Op de PC heb ik een UTP netwerkverbinding en een WIFI verbinding.Het viel me op dat je maar 1 goede verbinding kon opzetten.Of de WIFI die een 1Gb verdinding had, Of een bekabelde verbinding die een 1 Gb verbinding had.Maar het viel me ook op dat als je de WIFI dan uitzet en alleen een bekabelde verbinding actief maakt, dan is de snelheid 10x tot 20x zo traag! De enige oplossing is dan de router te resetten. Ik denk dat het komt omdat de Zyxel niet goed functioneert, en niet goed de IP adressen vrijgeeft. Natuurlijk heb ik een poging gedaan om in de inmiddels vele telefoontjes met de helpdesk, maar ik dring niet echt door bij de 1e lijns helpdesk. Tevens moet ik nog steeds het telefoontje ontvangen dat er een monteur een afspraak zou maken.(Persoonlijk wil ik weten wat deze dan komt doen, want ik moet er voor vrij nemen, en wil niet met een kluitje in het riet gestuurd worden. Kan iemand mij helpen met de storingen die om de haverklap naar voren komen! Wat een debacle, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze problemen.
Klacht over aanhoudende internetproblemen en gebrek aan adequate klantenservice
Beste mensen, Omdat bellen met Odido niets oplost, de chatbot de standaard antwoorden geeft en Odido blijkbaar niet via mail o.i.d. is te bereiken, drop ik mijn klacht in dit kanaal. In de hoop dat er iemand wakker wordt, op staat en eens doet wat wordt beloofd… --- Onderwerp: Klacht over aanhoudende internetproblemen en gebrek aan adequate klantenservice Geachte heer/mevrouw, Hierbij wil ik mijn ernstige teleurstelling uiten over de aanhoudende internetproblemen die wij ervaren met ons internetabonnement bij Odido. Sinds ruim een maand, zo niet langer, ondervinden wij ernstige vertragingen in onze internetverbinding, die begonnen zijn na het wijzigen van ons wachtwoord. Na meerdere pogingen om het probleem op te lossen door de instructies te volgen die wij telefonisch van uw klantenservice hebben ontvangen, bleef de situatie ongewijzigd. Ondanks herhaalde toezeggingen dat het probleem zou worden doorgegeven aan uw technische dienst en dat een monteur contact met ons zou opnemen voor een afspraak, hebben wij geen enkele reactie ontvangen. Het gebrek aan effectieve communicatie en actie vanuit Odido heeft geleid tot een aanzienlijke verstoring van onze internetdiensten gedurende een aanzienlijke periode. Dit heeft niet alleen ons dagelijks leven verstoord, maar heeft ook onze algehele tevredenheid over uw diensten sterk verminderd. Wij eisen dan ook dat Odido onmiddellijk actie onderneemt om het probleem op te lossen door een monteur te sturen om de internetverbinding te herstellen. Daarnaast verlangen wij naar een passende vorm van compensatie voor de langdurige hinder en het gebrek aan adequate service. Als er binnen korte termijn geen bevredigende oplossing wordt geboden, zien wij ons genoodzaakt om ons abonnement bij Odido te annuleren. Wij hopen echter dat deze kwestie snel en op een bevredigende manier kan worden opgelost, zodat wij ons vertrouwen in uw bedrijf kunnen herstellen. Wij kijken uit naar uw spoedige reactie en een constructieve oplossing voor dit probleem. Hoogachtend,Stefano
Ongevraagd WIfIpunt besteld en toegezonden
Beste Odido, Ik ben al 4 maanden in het buitenland en kreeg een sms dat ik op 20 maart om 12.28 met Odido (Justin) heb gesproken. Vanzelfsprekend dacht dat dit spam was want ik heb met niemand gesproken. Dezelfde dag heb ik een email gekregen met daarin dat mijn bestelling is verstuurd. Dat is heel vreemd heel vreemd want dat zou betekenen dat er iets is besteld zonder mijn medeweten. Vandaag kreeg ik het bericht van DHL dat het pkketje onderweg is. Het vervelende echter is het feit dat DHL alle pakketjes zonder het af te leveren gewoon beneden in de openbare hal dumpen. Hierbij wil ik melden dat ik niks besteld heb en dat ik het pakketje via DHL online heb uitgesteld tot afleveren op maandag 25 maart bij een servicepoint. Hopelijk gaat hij dan wel retour. Nu even het volgende. Ik ben overgestapt van KPN naar Odido en ben zeer tevreden over de kwaliteit vd afgelopen maanden. Maar aangezien iemand zonder mijn toestemming en dan wel zogenaamd via mijn 06 nr dat heeft besteld, twijfel ik over jullie beveiliging. Zoals ik al meldde ben ik al 4 maanden in het buitenland en ik heb geen abonnement afgesloten om voor jullie te werken en jullie service problemen op te lossen. Zorg ervoor dat jullie chat met een echte medewerker werkt en er altijd een emailadres beschikbaar is waarop jullie bereikbaar zijn. Misschien is het handig dat u een onderzoek instelt naar dit voorval. Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben en dat u hopelijk uw pakketje retour krijgt. Met vriendelijke groet, Erkan Kater

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen