Skip to main content

Ik heb Klik&Klaar Internet met 2 wifi plus versterkers (Zyxel WX5600). Beide heb ik geinstalleerd, eentje staat op de 1e verdieping en eentje op zolder. Beide draadloos via de wifi. Het werkte prima voor een maand of 3. 

Nu kwam ik gisteren thuis en had ik plotseling geen verbinding op zolder. De versterker op zolder heeft ineens geen verbinding meer. Het signaallampje brandt niet en het powerlampje knipper oranje. 

Ik heb de wifi-versterker even verbonden met klik&klaar modem. Dan werkt alles normaal. 

Voor de zekerheid de versterker gereset en opnieuw geinstalleerd. Dit maakte geen verschil. Op zolder blijft het geen verbinding maken. Echter als ik deze versterker (van zolder) verbinding laat maken op de 1e verdieping werkt het ook normaal.

Van zolder direct naar het modem is te ver. Dat begrijp ik. Maar het lijkt er nu op dat de 2 versterkers elkaar niet meer kunnen vinden. 

Ik zit een beetje vast. 

Welkom op onze community! ​@JoostD82 

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over Klik&Klaar. Ik begrijp goed dat je ook graag op zolder geniet van stabiel internet, zoals je voorheen altijd hebt gedaan. Ik help je graag verder om dit euvel op te lossen! 

Je hebt zelf al heel wat stappen doorlopen. Super goed! Ik ben benieuwd of je ook hebt geprobeerd om de wifipunten om te draaien, dus de ene die op zolder staat verplaatsen naar de 1e verdieping en andersom. Lukt het dan wel om verbinding te maken? 

Daarnaast ben ik benieuwd of je het 1e wifipunt bekabeld hebt aangesloten en? Mocht dit een mogelijkheid zijn, wil je dit dan eens proberen? Is er nog een aanpassing gemaakt in de mesh-instellingen?

Ik adviseer om sowieso het modem en beide wifipunten nog een reset te geven. 

Laat je mij weten of het is gelukt? Ik sta klaar om verder te helpen waar nodig!

Hi Teresa,

modem en andere versterker had ik al een reset gegeven. Dat maakte weinig verschil. 

Kabels heb ik juist niet gebruikt, want ik had geen zin kabels te gaan trekken :-) 

Ik ga het proberen om die 2 versterkers om te wisselen en laat het weten. (Gaat even duren, ben een paar dagen niet thuis).

groet Joost 

Ik heb ze omgewisseld en nu werkt het weer. Ik houd het in de gaten, want geen idee waarom dit wel werkt.

Reageer