Skip to main content
  • 2,304 Topics
  • 16,397 Reacties
2303 Topics
Internet down for 2 weeks!
Internet is down for almost 2 weeks, and there's no fix in sight. Is there anything I can do to cancel my internet or get compensation if Odido is not getting it fixed at all? I have an odido mobile and internet contract. Called Odido EVERY DAY since it first went down and still not fixed. Long story: - 03 Apr: internet down - 04 Apr: called in for service. possible ONT device failure. - 05 Apr: made appointment for Guidion to come down - 06 Apr: Guidion technician troubleshoots, replaces ONT device, and concludes it's not an on-site hardware problem. The connection needs to be fixed at the wijkcentrum by KPN/Reggefiber. -08 Apr: Called Odido to check. Ticket sent to KPN, should be working on it. CS advised that they may call or may try to fix it without entering the customer's house. -09 Apr: Called Odido to check on status. No updates. -10 Apr: Called Odido to check on status. Apparently they've been calling me but no answer. Not possible, since I've been checking my phone and got no missed calls. I have an Odido number, so what's wrong? Turns out they've been calling a different number (why???). Also, no one would have informed me if I didn't call to check. No problem, I have them correct the number to my Odido number WHICH I have on file and I've been calling them with. New ticket created, with same details. They should call back Thursday, latest Friday. - 11 Apr: Called Odido again to check. No update. Asked to be patient on call back. - 12 Apr: Called Odido again to check. No update. CS mentioned it's strange because no service should be a priority ticket and they should have responded within 1 business day. CS gave hope that sometimes they may fix it directly at the wijkcentrum, could happen over the weekend. - 13/14 Apr: Not fixed. - 15 Apr: Called Odido again to check in the morning. (1st time) No update, maybe they will call me later today. (2nd time) Called Odido again in the afternoon. CS tells me, actually it was reported on 11 Apr that they tried to call me but couldn't reach me. Not possible, I checked my records and was by the phone waiting for the call. OH, turns out, they put the wrong number down AGAIN (wtf?!) and so I could not be contacted. OK, he contacted the backoffice to contact Reggefiber, assured me this was high priority and that they will call me back shortly before the end of the day WITH THE CORRECT NUMBER. (3rd time) Called Odido again in the evening. Why did I not get a call that was promised? Confusion. I got the number to contact Reggefiber directly but apparently they don't like customers to contact them and apparently "KPN is Odido's competitor, so might be difficult". Anyway, here I am at my wit's end. All I got so far is some 7-day internet bundles. Not helping. My new phone is dying acting as a modem for the whole house for more than 10 days. Almost two weeks and I can't get my internet fixed because...Odido can't get my Odido phone number right? I was patient the first time it was wrong, but after 2 more rounds, it's simply unacceptable. Isn't there a service level agreement somewhere on fixing a service that is down? My understanding is a 24-hr turnaround action time. Picture of the problem here. Maybe it's a problem you can diagnose or fix better than Odido can.
Wifi problemen
Sinds enkele maanden ben ik klant bij odido. Ik heb al enkele maanden gebruikt gemaakt van internet/ televisie. Dit is steeds redelijk goed gegaan. Nu hebben wij sinds van de week een nieuwe televisie maar verbinding maken lukt maar niet met de wifi. Het enigste wat we willen is wifi op de televisie zodat we gebruik kunnen maken van apps. Televisie is niet nodig. De tv geeft een foutmelding aan bij het verbinden: Ik heb zelf geprobeerd het ip adres handmatig in te vullen, maar dit werkte helaas niet. Modem er uit gehaald en er weer in… Na een tijd toch gebeld naar de klantenservice. Eerst een gesprek gehad met een man die de modem zou resetten na dat het niet lukte met wat instellingen te veranderen. Dhr zei dat als dat niet lukte hij het ook niet wist. En ik zelf maar op het modem moest inloggen om de dhcp server aan te passen. Want dhr wist niet hoe dit moest. Dit dus zo gedaan. Hierna de WPA Instelling van WPA2/3 aangepast naar WPA 2. Hierna was er op de nieuwe televisie wel verbinding. MAAR, op alle andere apparaten dus niet… Terug gebeld naar odido klantenservice omdat ik het WPA niet meer kon aanpassen, aangezien ik geen wifi meer had. toen kreeg ik een vrouw aan de lijn. Zij heeft nog proberen te helpen en alle instellingen die ze kon veranderen uit geprobeerd, maar niks hielp. Uiteindelijk had ik op geen een apparaat meer verbinding behalve mijn telefoon. Volgens mevrouw kon ze verder niks betekenen en moest ik met samsung contact op nemen. Terwijl het mij niet lijkt dat hier het probleem ligt, aangezien de televisies hiervoor steeds verbinding hebben kunnen maken met wifi. Wel kan ik een kabel krijgen, om er zo gebruik van te maken. Maar graag wil ik gewoon de wifi gebruiken, hier betaal ik nou eenmaal voor.. Ook is het niet mogelijk dat er een monteur langs komt voor dit soort zaken? Maar hoe wordt mijn probleem dan opgelost. Ik wil graag gewoon gebruik maken van wifi op alle apparaten. heeft iemand hulp voor mij?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen