Skip to main content
Beantwoord

Easy Mesh

• 17 januari 2025
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

• is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik vraag mij af in welke situatie, ik in de modem "Netwerkinstellingen/Draadloos/Gemakkelijke Mesh” moet aanzetten. Ik heb in de Community gezocht, maar nog niks kunnen vinden. En in de handleiding voor WiFi Plus wordt ook niks over de modeminstelling vermeld. Ik ben wel van plan om een eigen WX5600 te nemen. Wie kan hier meer over zeggen? Bij voorbaat dank.

Beste antwoord door fpvl

Tommie van Odido schreef:

Hey ​@fpvl, onze wifipunten werken alleen als Easy Mesh ingeschakeld is. 

Als je de banden opsplitst (Easy Mesh uitschakeld) dan zal het wifipunt niet werken. Ze zijn alleen gemaakt om door middel van Mesh verbinding te maken met het modem. Anders zal het wifipunt een eigen SSID laten zien, met Easy Mesh neemt hij alle gegevens van het modem over en zorgen ze er samen voor dat jouw cliënts met de beste band verbinding maken. 

Ik heb inmiddels de WX5600 zowel draadloos als bekabeld werkend en ik ben er zeer tevreden over. Wanneer ik van beneden naar boven ga of omgekeerd, wordt de WiFi verbinding steeds overgenomen door de WX5600 of de T56 modem. Heb ook de Android MPro Mesh app geïnstalleerd en deze werkt ook boven verwachting goed.

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14816 reacties
  • 17 januari 2025

Als je de banden opsplitst (Easy Mesh uitschakeld) dan zal het wifipunt niet werken. Ze zijn alleen gemaakt om door middel van Mesh verbinding te maken met het modem. Anders zal het wifipunt een eigen SSID laten zien, met Easy Mesh neemt hij alle gegevens van het modem over en zorgen ze er samen voor dat jouw cliënts met de beste band verbinding maken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Ik heb inmiddels de WX5600 zowel draadloos als bekabeld werkend en ik ben er zeer tevreden over. Wanneer ik van beneden naar boven ga of omgekeerd, wordt de WiFi verbinding steeds overgenomen door de WX5600 of de T56 modem. Heb ook de Android MPro Mesh app geïnstalleerd en deze werkt ook boven verwachting goed.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 24 januari 2025

Hi ​@fpvl, wat super om te lezen dat het wifipunt zo goed bevalt en je er zo tevreden over bent! 😄 Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan kan je hier altijd een topic voor starten. We helpen je dan met alle liefde verder! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen