Skip to main content

Heel slecht internet

• 22 januari 2025
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

Wij zijn onlangs overgestapt van KPN naar Odido. Bij KPN hadden we een 100mbit abonnement en nooit problemen. Om sneller en goedkoper internet te krijgen zijn we overgestapt naar een 400 mbit abonnement van Odido.

Helaas hebben we vanaf moment 1 problemen met de wifi. Als ik iets download gaat dit heel goed met 40 mb per seconde echter op de tv, op de laptop, op de mobiel eigenlijk met elk apparaat is het internet heel sloom. Apps laden niet, websites laden niet, filmpjes laden niet. Met KPN hadden we dit probleem nooit. Zouden jullie eens willen kijken waar dit aan ligt en hoe we dit kunnen oplossen?

Uitgelichte reactie

24 januari 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en je dit topic hebt geopend. Ik wil dat je bij ons ook kan genieten van stabiel internet. Ik help je graag om dit te realiseren! ​@d.michon98 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat er inmiddels telefonisch contact is opgenomen met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben gelukkig al een ticket aangemaakt naar de technische dienst, die de verbinding verder zal onderzoeken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

5 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4440 reacties
  • 24 januari 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en je dit topic hebt geopend. Ik wil dat je bij ons ook kan genieten van stabiel internet. Ik help je graag om dit te realiseren! ​@d.michon98 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat er inmiddels telefonisch contact is opgenomen met mijn collega’s van de Klantenservice. Zij hebben gelukkig al een ticket aangemaakt naar de technische dienst, die de verbinding verder zal onderzoeken. 

Laat je het mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 29 januari 2025
Teresa van Odido schreef:

Afgelopen maandag zou de monteur langskomen, die is echter niet komen opdagen. Volgens hem is hij er wel geweest (ik was gewoon thuis, heb geen bel gehoord en ben ook niet telefonisch gebeld). Vandaag zou er weer een monteur afkomen, dat is per sms afgezegd zojuist. Nu moeten we voor de 3e keer een afspraak maken en rekening houden met thuis zijn. 

We zijn het inmiddels meer dan zat, dat er zoveel moeite gedaan moet worden voor iets wat al weken niet werkt. Daarnaast hebben we nu al 2 termijnen betaald voor iets wat niet werkt. Graag zouden we dat in ieder geval terugbetaald krijgen. Als dat niet mogelijk is zouden we graag het contract ontbinden en weer terug naar KPN gaan. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo ​@d.michon98 

Is het internet traag alleen via de WiFi of ook bekabeld?

Heb je hier de hele dag last van of alleen in de avond bijvoorbeeld?

Maak je alleen gebruik van de Zyxel router of heb je hier nog een router of versterker achter?

En gaat het alleen om traag internet of is het internet ook instabiel dus valt de verbinding soms weg?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 29 januari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@d.michon98 

Is het internet traag alleen via de WiFi of ook bekabeld?

Heb je hier de hele dag last van of alleen in de avond bijvoorbeeld?

Maak je alleen gebruik van de Zyxel router of heb je hier nog een router of versterker achter?

En gaat het alleen om traag internet of is het internet ook instabiel dus valt de verbinding soms weg?

Hallo Waqqas, het internet is heel traag via de wifi, wij gebruiken niks bekabeld en hebben een klein 2-kamer appartement. Het signaal is overal goed. We hebben geen wifiversterkers daarom aangesloten. 

Zowel overdag als 's avonds, echter merken we wel da het 's avonds iets erger is. 

Het gaat om heel traag internet en op sommige momenten is er helemaal geen verbinding. Videoland bijvoorbeeld geeft dan een error omdat het te lang duurt om te verbinden. Op mijn playstation krijg ik ook heel vaak een DNS foutcode, daar laadt überhaupt geen online spel. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 29 januari 2025

@d.michon98 

Je bent aangesloten via het KPN netwerk met een zwarte Genexis ONT? Sluit voor de zekerheid ook eens een laptop bekabeld aan en in de avond open het opdrachtenprompt en type ping -n 1000 8.8.8.8.

Zodra de pingtest klaar is kan je dan het resultaat hier delen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen