Skip to main content
  • 2,184 Topics
  • 15,563 Reacties
2183 Topics
Wanneer neemt Odido zijn klanten serieus
Mijn onvergetelijke klantreis (in negatieve zin) bij Odido begint in Augustus 2023. Voor deze datum hebben we met veel plezier ,probleemloos een internet en Tv abonnement gehad via T-Mobile. En heb ik de gehele periode ook probleemloos thuisgewerkt ivm Corona. In Augustus een abonnement op mijn naam aangevraagd(stond eerst op naam van mijn partner). Oude T 50 modem retour gezonden en een nieuwe T-56 modem ontvangen en geinstalleerd door Guidion. (pas op 7 September) Bij ons in huis is totaal niets veranderd maar de wifi valt steeds weg en TV beeld blijft met grote regelmaat stilstaan. Dus bellen.! Beste Odido als ik bel met een probleem dan wil ik niet een medewerker aan de lijn krijgen die overdreven vrolijk en met een intonatie van een autoverkoper mij welkom heet. Nee ik heb een probleem , wil dat het serieus wordt opgelost en verwacht dan ook een een serieuze , empathatische medewerker. Daarnaast krijg je het gevoel dat je niet bij volle verstand bent en aan de hand moet worden meegenomen om het probleem op te lossen. Een probleem wat ik niet heb gecreerd maar wel deels moet oplossen. Mijn probleem de wifi valt steeds weg ook in de woonkamer achter de meterkast waar het modem zich bevind(net als vorige) tv beeld blijft geregeld stilstaan Nu zijn we bijna 7 maanden verder en werk ik thuis door mijn mobiel als hotspot te gebruiken. Bij elke meeting concludeerd de medewerker aan de telefoon dat wfi wel slecht is zelfs als ik ernaast sta We hebben nu 2 soorten wifi, 5GHz en 2,4GHz waar onze apparaten steeds tussen wisselen nagelang de wifi wegvalt ,soms de 1 dan de ander of beiden en dan hebben we weer niets. Mijn internet abonnement is verhoogd naar 1 GB maar dat heeft niets met wifi te maken , wel betaal ik nu meer. Er is een monteur langs geweest (ik was zelf niet thuis) die een kabel verwisseld heeft en een zyxel achter de tv heeft gezet, welke nergens is op aangesloten behalve alleen een stekker in stopcontact. Op de werkbon geeft hij probleem opgelost. Met guidion gebeld waar men aangaf dat de monteur ook constateerde de wifi slecht is en zij hebben me weer doorverbonden met Odido. Nu is mij menig maal een nieuw Modem beloofd maar die krijg ik niet omdat de technische dienst dit niet nodig acht. En als ik wil opzeggen omdat ik niet krijg waar ik voor betaal wordt er gedreigd (beetje lacherig) met een boete. Natuurlijk mag u opzeggen, maand opzeg termijn en een boete. Waarom kan mijn probleem niet gewoon opgelost worden??? PS laatst een brood gekocht bij de bakker en bleek dat er grote gaten in het midden van boterham zaten. Bakker gebeld! Excusses gekregen en dezelfde dag tegen zessen. Een nieuw brood, plus nog een pak koeken aan de deur. Deze bakker is er voor U! maar Jullie “Odido” bakken er niets
Sonos Play:1 verbindt niet met T-56
Hoi, inmiddels een half jaar verder sinds de volgende oplossing: Ik neem aan dat die genoemde firmware update inmiddels al uit is (en al op mijn Zyxel T-56 staat). Desondanks heb ik dezelfde problemen met mijn Sonos Play:1 als anderen. Suggesties waren om Wifi6 uit te zetten (b/g/n en niet b/g/n/ax), 5GHz uit te zetten (en dus ook EasyMesh uit) en terugzetten naar WPA2-PSK. Er zitten geen rare tekens in mijn SSID en ook niet in het password. Ik heb de Play:1 ook nog bedraad aangesloten én de Veilig Thuis beveiliging daarop uitgezet (en zelfs op het hele netwerk). Plus ik heb een nieuw Sonos-account aangemaakt. Allemaal zonder resultaat, ook in combinatie. Ik doorloop de installatie van Sonos en bij de laatste stap, na het invoeren van het WiFi password, zegt hij dat het niet lukt om te verbinden.Vóór ik begon heb ik een factory reset uitgevoerd van de Sonos speaker. De foutmelding die ik krijg bij WiFi is: ‘We konden geen verbinding maken met “Thuis”. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.’Bij bedraad is het dezelfde melding, alleen staat er niets tussen de “”. Rare melding ook want er is natuurlijk geen wachtwoord nodig voor bedraad. Als ik bij bedraad op ‘Probeer het opnieuw’ druk, vraagt hij ook ineens om een wachtwoord (dat er niet is voor bedraad netwerk). Ik heb Sonos app versie 80.10.06 van 15 oktober. Op de Fritz!Box die ik te leen had van XS4ALL werkte het jaren probleemloos maar sinds de overstap naar Odido heb ik het niet aan de gang kunnen krijgen. Alle andere draadloze en bedrade dingen werken inmiddels wel op de T-56. Wat kan ik nog proberen?

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen