Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Problemen met smart home systemen door draadloze client limiet
Hallo Odido! Sinds deze week is onze nieuwe glazvezel internet verbinding van jullie actief. Ik heb bij de voordeur, in de meterkast, de Zyxel EX5601-T1 router staan. We hebben ook twee extra WiFi punten (Zyxel WX5600-T0); eentje op de eerste verdieping op de overloop aan de muur en eentje op zolder bovenop een kast. Beide WiFi punten zijn via draadloos via de EasyMesh aan de router verbonden. De router draait momenteel op de B10 software versie. We lopen tegen het probleem aan dat niet al onze smart home apparaten (Alexa Echo’s, lampen, stopcontacten, camera’s etc.) meer verbinding kunnen maken, omdat er maar max. 32 draadloze clients per kanaal actief kunnen zijn volgens de router instellingen. Vorig jaar had ik ook via Odido glasvezel internet, en toen kon ik het nog op max. 64 zetten. Ik weet niet meer welk router model of software versie we toen hadden. Beneden hebben we al dik 30 clients die grotendeels alleen op 2.4Ghz kunnen. Boven zit ik ook al snel op de 15 en op zolder richting de 10. In de router zie ik op de “Status van het WLAN station” pagina dat er altijd 32 2.4Ghz clients verbonden zijn, waardoor een deel van mijn lampen momenteel buitengesloten is en niet functioneerd. Daarnaast merk ik ook dat sommige systemen op de eerste verdieping verbinding blijven maken met de router in plaats van de WiFi punt op de zelfse verdieping. Hoe zorg ik ervoor dat er meer clients op het draadloze netwerk toegelaten worden? Systemen bedraad aansluiten is in ons huis geen optie, want bijna alle clients hebben geen vaste Ethernet aansluiting. Mijn voorkeur heeft het maximale aantal draadloze clients verhogen op de een of andere manier. Graag jullie advies voor een passende oplossing, want op deze manier gelimiteerd worden in mijn smart home design is niet fijn en werkt erg frusterend.
Internet voor thuis problemen
Goedendag, Sinds deze week hebben wij Odido internet voor thuis. Toen de monteur wegging werkte het internet op mijn telefoon en tv. Hoe ik mijn internet heb aangesloten is als volgt. Mijn router staat in de meterkast die uiteraard verbonden is met stroom en de glasvezel kast. In mijn router zit een utp kabel die direct verbind met de hoofd Deco x60. Achter mijn tv in de woonkamer staat nog een deco net zoals boven in de slaapkamer. Afgelopen 3 jaar heeft dit zo aangesloten gezeten middels thuis internet van budget. Dit heeft 3 jaar lang goed gewerkt. Ook toen hadden wij 100 mbit download net zoals nu van Odido. Op de dag van aansluiten wilde ik gaan gamen op mijn Ps5 maar verbond het spel niet met internet. De PlayStation gaf wel aan verbonden te zijn met internet maar ik kan ook niet een gesprek met vrienden openen met een headset. Mijn deco systeem staat in router modus. Ik heb alles meerdere malen gereset zowel de deco als de odido router. Nu op 2 januari werkte alles even voor ongeveer een halfuurtje ook op mijn ps5 maar na dit halfuurtje vloog alles er weer uit en nu doet het het niet meer. Ik ontvang wel appjes op mijn telefoon en kan ook verzenden. Alles heeft 3 jaar lang goed gewerkt mer de basis instellingen van de routes. Ik heb alleen maar de nieuwe router aangesloten en nu opeens werkt het niet goed. De playstation doet het niet met de utp kabel die vanaf de deco in de PlayStation zit en ook niet gewoon op de normale wifi. Wat kan ik doen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen