Skip to main content
  • 622 Topics
  • 4,601 Reacties
622 Topics
Problemen bij vaste telefoon
Dears I would like to find a solution to solve the problem with my landline phone. To explain : I moved to my house in October 2019 and started to use T-Mobile at this time. For about one or 2months, I did not have any issues (to be honnest, the installation was not the best installation that I had with an internet supplier, we had to contact technical service and even KPN...but at the end, it was OK). I don't know exactly when the problem really started but I suspect in November. From this date, I was able to call (in the Netherlands or to other european countries) but impossible to receive any calls. I contacted several times the technical service of T-mobile. They have already changed the modem 2 times (so it is my 3rd Zyxel modem, exactly same model) but each times it is the same problem. I am still not able to receive any calls. Last time, the technician who came at home tested his own phone and it is clear that the problem does not come from the cable or does not come from the phone feature (I have 2 phones : one Philipps and a new one Gigaset). The call signal arrives to the modem (we can see the light blincking) but the call does not arrives to the phone. A technician has also tested to make the transfert from the landline phone number to my mobile and in this case, I can receive the call on my mobile. Mid March, I contacted again the technical service to share a post that I found on the community where people explained that they had same problem as I have and in the post, an update of the modem may be required. The T-mobile employee explained that he would share the post and the proposed solution with the technical service. I received the typical email from T mobile that I would be contacted within 5 days. One month later, still no news from T-mobile and of course problem still not solved. Please, can you tell me how to solve this issue and how to force T -mobile to take actions and to solve this problem ? Thanks a lot for your information and help
Voip op Zyxel T-50
Glasvezelabo afgesloten bij T-Mobile Thuis, met internet en TV, geen telefonie, met Zyxel T-50. Gebruik voor telefonie al jaren 12voip. Bij het aansluiten kom ik tot de ontdekking dat T-Mobile de poort 5060 voor voip blokkeert. Tientallen topics afgestruind, het wordt me duidelijk dat TM de poort “reserveert voor eigen gebruik". Ik kom allerlei oplossingen tegen: 1. de één gebruikt een eigen modem. 2. Een ander gebruikt een ATA met een andere poort, en stelt een poortforward in op de Zyxel. 3. Weer een ander deed niets en het werkt gewoon. 4. Ingewikkelde configuraties met extra apparaten en instellingen. Ik ben niet zo onderlegd in netwerken, maar kan bijv. wel een menu instellen of een export-file van een fritzbox bewerken en re-uploaden. Mijn situatue: ik heb het Zyxel t-50 modem met daarachter een Fritzbox 7170. Op de FB zitten 2 analoge telefoons aangesloten. Internet en TV gaan via de Zyxel en werken prima. Omdat de Zyxel-telefoonpoorten in het menu geblokkeerd staan, moet ik voip noodgedwongen via de FB laten lopen. De FB zit met een gewone UTP-kabel in LAN1 aan de Zyxel. Uitbellen via 12voip gaat prima. Gebeld worden via mijn nummer bij CheapConnect gaat niet. Mijn vraag: hoe krijg ik dit werkend? Deel van de oplossing: CheapConnect stelt ook andere poorten beschikbaar. Maar hoe krijg ik dat aan de praat in de fritzbox en de Zyxel? Na een dag lang tientallen variaties op instellingen geprobeerd te hebben, werkt het nog steeds niet. Kan iemand het in gewone taal en liefst met enkele screenshots van instellingen, uitleggen? Als het al mogelijk is?
VOIP inloggegevens?
Hallo, Kan T-mobile mij mijn VOIP inloggegevens ter beschikking stellen zodat ik de deze in mijn Fritzbox kan gebruiken? graag wil ik telefonie via mijn eigen modem Ik heb een VOIP lijn die werkt via het Zyxel modem van T-mobile, en zou deze lijn via mijn Fritzbox 7590 willen gebruiken. Om het wat meer te compliceren, ik heb een Duitse versie van deze Fritzbox. Intussen heb ik internet via de Fritzbox aan de praat gekregen, maar ik mis blijkbaar inloggegevens voor de telefonie. In the Zyxel configuratie zitten deze als encrypted. Daar kan ik dus niets mee, tenzij iemand een decryptor heeft liggen. Daarom graag mijn inlog password voor SIP. Elders op de fora hebben moderatoren van T-Mobile eerder (een paar jaar terug) duidelijk gemaakt dat T-Mobile deze gegevens niet ter beschikking stelt. Ik verwacht dat dat standpunt inmiddels gewijzigd is zeker nu jullie collega's van KPN al een tijd het gebruik van een eigen modem ondersteunnen, ook voor telefonie. Zoniet, dan zal ik toch mijn VOIP lijn via T-mobile (€2.50 per maand) moeten cancelen, en moeten overstappen op een andere VOIP provider (dat kan blijkbaar voor €8.95 per jaar plus eenmalig €5.00 voor nummerbehoud) Uiteraad blijk ik liever bij T-mobile, al was het maar vanwege de betrouwbaarheid. Dus ik hoop dat julie mij hier behulpzaam zullen zijn. Een andere oplossing is uiteraard trial and error. Ergens op de forums suggereerde iemand om Wireshark te gebruiken en te kijken hoe de zyxel inlogt, maar ik zie niet hoe ik dat doe van mijn laptop. Graag suggesties van de specialisten hier op het forum. Ben benieuwd of iemand dit daadwerkelijk gelukt is. Graag dan het password dat je gevonden hebt, want het zou mij niet verbazen wanneer dat password voor iedereen hetzelfde is, wat dan ook kan verklaren waarom T-Mobile dit niet ter beschikking wil stellen (een traditioneel geval van "security by obfuscation").

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen