Skip to main content
  • 618 Topics
  • 4,560 Reacties
618 Topics
VOIP inloggegevens?
Hallo, Kan T-mobile mij mijn VOIP inloggegevens ter beschikking stellen zodat ik de deze in mijn Fritzbox kan gebruiken? graag wil ik telefonie via mijn eigen modem Ik heb een VOIP lijn die werkt via het Zyxel modem van T-mobile, en zou deze lijn via mijn Fritzbox 7590 willen gebruiken. Om het wat meer te compliceren, ik heb een Duitse versie van deze Fritzbox. Intussen heb ik internet via de Fritzbox aan de praat gekregen, maar ik mis blijkbaar inloggegevens voor de telefonie. In the Zyxel configuratie zitten deze als encrypted. Daar kan ik dus niets mee, tenzij iemand een decryptor heeft liggen. Daarom graag mijn inlog password voor SIP. Elders op de fora hebben moderatoren van T-Mobile eerder (een paar jaar terug) duidelijk gemaakt dat T-Mobile deze gegevens niet ter beschikking stelt. Ik verwacht dat dat standpunt inmiddels gewijzigd is zeker nu jullie collega's van KPN al een tijd het gebruik van een eigen modem ondersteunnen, ook voor telefonie. Zoniet, dan zal ik toch mijn VOIP lijn via T-mobile (€2.50 per maand) moeten cancelen, en moeten overstappen op een andere VOIP provider (dat kan blijkbaar voor €8.95 per jaar plus eenmalig €5.00 voor nummerbehoud) Uiteraad blijk ik liever bij T-mobile, al was het maar vanwege de betrouwbaarheid. Dus ik hoop dat julie mij hier behulpzaam zullen zijn. Een andere oplossing is uiteraard trial and error. Ergens op de forums suggereerde iemand om Wireshark te gebruiken en te kijken hoe de zyxel inlogt, maar ik zie niet hoe ik dat doe van mijn laptop. Graag suggesties van de specialisten hier op het forum. Ben benieuwd of iemand dit daadwerkelijk gelukt is. Graag dan het password dat je gevonden hebt, want het zou mij niet verbazen wanneer dat password voor iedereen hetzelfde is, wat dan ook kan verklaren waarom T-Mobile dit niet ter beschikking wil stellen (een traditioneel geval van "security by obfuscation").
probleem met 2de vaste telefoonlijn is mysterie voor iedereen
HELP! Weet iemand een oplossing? Vorig jaar augustus kon ik eindelijk gebruik maken van de diensten van T-Mobile (in mei al abonnement afgesloten) inclusief vaste telefoon met een nieuw nummer van T-Mobile. Werkt perfect! Afgelopen januari verhuisde ik met mijn bedrijf naar mijn thuis adres en dus moest er een 2de telefoonlijn aangevraagd worden met behoud van het nummer. Binnen 2 weken was dat geregeld. Super! Dacht ik… Maar… Ik kan met deze lijn bellen en gebeld worden alleen… Ik kan niet zien of horen dat ik gebeld word dus als klanten mij bellen merk ik dat dus niet. Eind februari kwam er dan, na ongeveer 25 uur telefonisch contact te hebben gehad met 20 verschillende medewerkers van T-Mobile, eindelijk een monteur. Hij begreep er niks van. Na 3 uur moest ik toch echt weer aan het werk en na een half uur kwam de monteur mij vertellen dat hij een nieuw modem had geplaatst en dat alles nu moest werken. Mocht dat niet zo zijn moest ik contact opnemen met T-Mobile. De dag daarna was dat dus het geval. Een medewerker heeft mij geadviseerd om de telefoonlijn door te schakelen naar mijn mobiel zodat ik toch bereikbaar was. Super! Jammer dat niemand eerder op die tip kwam.. Na nog eens 20 uur met medewerkers te hebben gesproken, gechat en mailcontact te hebben gehad kreeg ik te horen dat de technische afdeling niet was gekomen, want zij zouden in de eerste week van maart contact opnemen, omdat men zag dat er zowel uitgaande als binnenkomende gesprekken waren geweest.Ja duhuh..ik had het nummer doorgeschakeld. Na weer een week over en weer mailcontact te hebben gehad (niet meer telefonisch want daar werd ik echt moe van..en zo heb ik tevens alles zwart op wit) belde een monteur mij afgelopen woensdag op om door te spreken wat er nou mis was en eventueel een oplossing te vinden. Het werd nog gekker.. Nu hoorde ik wel als ik op dat nummer gebeld werd alleen kwam het geluid van de andere telefoon, dus op de andere telefoonlijn. En als ik die vervolgens opnam hoorde ik niks. Als men mij nu prive of zakelijk belde, het het geluid was hoorbaar op 1 telefoon?! Ook deze monteur begreep er niks van en had dit ook nog nooit meegemaakt. Hij heeft er een 'ticket’van gemaakt en ik wordt, als het goed is, binnenkort weer gecontacteerd door T-Mobile. Wanneer binnenkort is is trouwens ook een mysterie want niemand kan mij daar antwoord op geven. Ondertussen heeft T-Mobile de úitgaande’ gesprekken, dus het doorschakelen, aan mij doorberekend. Moe wordt ik ervan. 3 maanden betalen voor een extra telefoonlijn maar er niet op een normale manier gebruik van kunnen maken. De monteurs weten het niet, overige medewerkers weten de oplossing niet, misschien iemand hier op deze community dan? Of anders vraag ik me af of het mogelijk is om het nummer dat ik bij het afsluiten van het abonnement heb gekregen op te zeggen en het nummer van mijn bedrijf te houden. Dan heb ik dus geen extra telefoonlijn meer (scheelt toch weer €5,- per maand) en kan er niks geks meer zijn met het geluid want dan is er maar gewoon 1 vaste telefoonlijn… Ik hoop zo dat iemand een oplossing heeft...

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen