Beste @Zakiyan Ik ga even vragen of er een thuis moderator is die je misschien kan helpen.
een ogenblik
Hoi @Zakiyan, van harte welkom op de Community!
We gaan dit samen oplossen, daar ben ik van overtuigd. Wat doorgaans het gros van de problemen oplost, is door een herstart van het hoofdstation van de vaste telefoon uit te voeren (voeding uit het stopcontact halen en gedurende 20 seconden stroomloos houden).
Kijk ook meteen of het opnieuw inpluggen van de telefoonkabel in VoIP poort één achterop het modem het gewenste effect brengt.
Mocht dit niet geholpen hebben, laat het me weten, dan pakken we het op een andere manier op!
Hoi @Jason de Tiptel die @Zakiyan heeft is een standaard analoge telefoon, geen DECT met een hoofdstation. Er valt dus niets te resetten.
@Zakiyan Ben je overgestapt van analoge KPN aansluiting naar VOIP? DTMF via voip is “gevoeliger”.
Hoor je als je een toets indrukt nog steeds de DTMF toon? En krijg je een indruk of het modem ophangt, of dat het tolkensysteem ophangt. Kan de servicedesk van de tolkendesk aangeven waarom het systeem ophangt, ontvangt het bijvoorbeeld geen of een verkeerde pincode?
Het makkelijkst om eens een trouble shoot te starten is het gebruik van een andere vaste telefoon.
Hoi, Ik heb alles geprobeerd, en mijn werkgever heeft paar keer contact gehad met TMobile zonder resultaat. De helpdesk ict van mijn werkgever heeft alles geprobeerd, paar keer getest maar helaas.
In mijn contract staat unlimited vast bellen. Ik weet niet wat voor aansluiting het is.
Ik word gebeld, dan voer ik mijn pincode in, vervolgens hoor ik: geen juiste invoer ontvangen en valt de verbinding weg.
@Zakiyan
Heb je een Zyxel modem?
http://192.168.1.1 is het standaard modem IP adres.
Log daar op in met admin en als wachtwoord wat er op de achterzijde van de modemvermeld staat.
Ga via het hamburgermenu, 3 streepjes rechtsboven, naar de VOIP instellingen.
Probeer daar eens wat instellingen te wijzigen. B.v. bij beller ID signaal type staat DTMF en FSK. deze instelling is om de nummerherkenning te laten werken maar misschien werkt het ook wel voor het doorgeven van jouw toetssignalen.
Andere optie is de regio instelling, Standaard op NL? Probeer daar een ander land te kiezen
En de laatste optie daar is service modus EUROPA type of USA type.
En als aller-laatste optie; Vraag aan de werkgever een ander toestel. (isgeen garantie)
Succes!