Beantwoord

Eigen telefoonaanbieder: wel kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden.

  • 6 August 2021
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

Ik heb TMT en de Zyxel router 8825-T50.

Ik heb de Voip-telefoon (N300A/S450IP) in poort 1 (static IP), SIP ALG uit, geen portforwarding

VOIP-telefoon is aangemeld bij SIP-provider (voipbusterpro)

Ik kan wel bellen maar kan niet gebeld worden. De Voip-telefoon gaat over, maar als ik opneem hoor ik de beller niet. De beller hoort mij alsof ik nog niet heb opgenomen.

 

Wie kan me helpen? 

 

icon

Beste antwoord door eric 6 August 2021, 19:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoo @martinenellen ,welkom bij de community.

De titel is iets misleidend, je kunt wel gebeld worden maar de spraak gaat niet goed. Dat zou met het alloceren van poorten te maken kunnen hebben. Probeer eens in voip telefoon een stun server te definiëren met als parameter: stun.voipbuster.com

Reputatie 7
Badge +5

Mijn N300A-IP

/knip-plak van voipbuster

If you have audio problems:
Use a STUN server (e.g. stun.voipbuster.com) with port 3478 (if supported by your device)
Use the G.711 codec

Mijn Codecs

Misschien de poort reservering in de Zyxel die e.e.a. niet lekker doorschakelt.
Probeer eens een andere poort ipv de 5060.

In mijn geval staat de Zyxel met DMZ doorgeschakeld naar een eigen pfSense Router firewall en in het netwerk daarachter is de Gigaset aangesloten.

Reageer