Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Ik heb al sinds vanochtend geen internet en tv, modum lichtjes branden zoals het moet. Woon in Diemen, is er misschien een plaatselijke storing? Probeer klantenservice al een aantal keer te bellen, maar krijg niemand aan de lijn
Hallo, ik heb een abonnement van 1gbps, maar ik krijg niet de volledige snelheid. Ik gebruik bekabeld en draadloos internet. Kunnen jullie mij helpen?
Het huis waar ik woon heeft Ziggo op de COAX kabel, zou het voor mezelf mogelijk zijn om een glasvezel T-Mobile provider ernaast te hebben?
Ik heb de Google nest cam gekregen bij mijn nieuwe glasvezel abonnement. Van de week probeerde ik he te installeren, alles ging volgens de aanwijzingen, tot hij verbinding moet maken, hij maakt géén verbinding en ik krijg geen beeld. Iemand die mij kan vertellen wat ik over het hoofd zie? Ik was juist heel blij met deze kadootje, daar ik een pup heb, die ik op deze manier in de gaten kan houden als ik even van huis ben. Groetjes Xanni.
Goedemiddag, Ik ben momenteel in het bezit van een Netgear RBR50 router met een RBS50 satellite. Onlangs ben ik overgestapt naar T-mobile glasvezel. Ik heb een aantal dagen gebruik gemaakt van de Zyxel T-54 en de WX5600 Plus in een mesh opstelling, maar ik ben daar niet kapot vergeleken met de Multiroom opstelling die ik voorheen had. En dan heb ik het niet eens over de erbarmelijke interface van de Zyxel T-54 waarbij de teksten in elk thema bijna niet leesbaar zijn! Om mijn Netgear RBR50 router weer te kunnen gebruiken heb ik begrepen dat daarvoor in de RBR50 een VLAN 300 voor internet moet worden ingesteld. Heeft iemand dit al eerder gedaan en is de afbeelding die ik onder heb geplaatst de juiste manier om dit te doen? Bedankt.
Hallo, Ik ben recentelijk overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Ik heb daarbij de Zyxel T-54 router ontvangen. Deze heb ik in de meterkast geplaatst en omdat daarbij niet mijn volledige woning wordt bereikt heb ik daarbij de WX5600 Plus genomen om in ieder geval het wi-fi bereik te verbeteren. De installatie van de WX5600 Plus is goed verlopen en de verbinding met de Zyxel is tot stand gekomen. Toch heb ik een vraag voor wat betreft de kwaliteit van het signaal en dan bedoel ik het aantal Mb/sec. De snelheid is niet toegenomen dan vóórdat ik de WX5600 Plus in gebruik heb genomen. Er was reeds een signaal van de Zyxel aanwezig. Had de snelheid hoger moeten zijn dan ervoor? Of is het de bedoeling van de WX5600 alleen om het bereik te vergroten? Bedankt.
Beste T Mobile Sinds vanochtend is er geen internet, TV, telefoon meer. Is er een storing? Op de tmobile telefoon app staat dat er een storing is maar bij jullie op internet niet. Postcode 1066HS Mvg jordi hendriks
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, mocht ik dit onjuist plaatsen of een ander topic met oplossing over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag!Een aantal weken geleden zijn we verhuisd. We komen van een appartement in een relatief groot complex, ook daar hadden we een T-mobile thuis abonnement met een Zyxel T-50 modem en de volgende instelling:Zyxel T-50 als router met DHCP en een bekabelde verbinding naar een TP-link archer C80 in AP-modus op statisch IP-adres 192.168.1.198. Hier hebben we nooit problemen gehad met de internetverbinding.Nu hebben we een nagenoeg dezelfde setup in onze nieuwe woning, met aanpassing: van 1 Gbit/s naar 400 Mbit/s en nu met Zyxel DX5401 (T-54). Ook nu weer onze TP-link 1 verdieping hoger, bekabeld, als AP met hetzelfde SSID en wachtwoord. Met veel minder andere netwerken in de buurt t.o.v. onze vorige woning. Probleem: het internet heeft een enorme ‘lag’ of vertraging (wat is de goede term?), maar als er geladen wordt, werkt het. Bij speedtest.net kan
Ik overweeg om de Multy M1 (WSM20) aan te schaffen. Kan deze worden gebruikt icm de T54?
Bij wegwerkzaamheden is de glasvezelkabel doorgeknipt. Hoe kan ik dit melden. Na een half uur zoeken nog niet gevonden hoe dat moet. Telefonisch is T-mobile niet te bereiken en de chat robot is ook waardeloos.
Ik heb sinds glasvezel bij mij is aangelegd een T-Mobile abonnement afgesloten. Sinds deze overgang vanaf mijn oude provider, is het niet meer mogelijk om port forwarding in te stellen en is het mij onduidelijk waar dit aan ligt. De instellingen zijn correct, maar toch wordt de poort als dicht beschouwd van buitenaf.Mijn idee was dat dit aan de Zyxel modem lag, die op een of andere manier de forwarding niet actief kon maken. Nu heb ik het modem vervangen met een virtuele pfSense instantie, waarop alle functionaliteiten werken. Ook hier loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Port forward ingesteld en geverifieerd met een vriend die ook pfSense en T-Mobile heeft, waarbij zijn port forward wel werkt. Toch blijft de poort dicht en kan ik ook niet zien waarom. De packets lijken helemaal niet aan te komen bij mijn firewall, waardoor de port forward instelling dus niet zijn werk kan doen.Kan het zijn dat dit verkeer al geblokkeerd/gedropt wordt voordat het bij mijn modem/firewall aan komt of i
Beste formlezers,Is het mogelijk om twee wifi verbindingen te hebben (2.4hz en 5hz) met een access point / wifi versterker?Ik heb het modem model DX5401-B1, met de bij behorende wifi versterker. Mijn huis bestaat uit twee verdiepingen en ik heb die versterker op de 2de etage staan om het netwerk te versterken. Dit werkte goed met het mesh netwerk aan, maar ik wil graag meer controlle hebben over welke apparaten op welke band komen (2.4hz vs 5hz). Dit wil ik omdat ik een draadloze VR headset heb, alleen happert die soms door het verkeer op de 5hz band, dus ik wil graag alle overige apparaten op de 2.4 zetten. Alleen zonder de easyMesh optie aan doet het wifi versterk punt het niet (automatisch).Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.Met vriendelijke groet,Casper
Ik zit met een vreemd netwerkprobleem bij iemand die t-mobible thuis heeft. internet via 4g op een Huawei Outdoor CPE B2368, daarachter zit nog een draytek router. De standaard helpdesk lijnen verwijzen mij uiteindelijk hierna toe door.Het probleem waarvoor ik inmiddels al enige tijd meet zit te stoeien heeft de maken de bereikbaarheid van hun QNAP TS-231p NAS vanaf buitenshuis. Geruimte tijd gelden was de NAS opeens niet meer bereikbaar van buitenshuis. Intern werkt het netwerk en de NAS naar behoren. Communicatie tussen de mobiels/laptops en de NAS werkt probleemloos Echter als ik, bij wijze van, vanuit mijn kantoor hier met de NAS wil praten wil dit onder geen enkele mogelijkheid werken. Ik heb inmiddels met 100% zekerheid bevestigd dat de Draytek router van de klant het probleem niet is. Bij mijn laatste bezoek heb ik het getest door mijn laptop bekabeld aan te sluiten op het t-mobile modem en daarna, met succes, verbinding gezocht met de NAS(die op de draytek zit aangesloten).Er
Ik heb sinds een dag nu glasvezel, en daar ben ik heel blij mee. Hiermee kwam ook een nieuw modem, de Zyxel T54 (met firmware V5.17(ABZC.0)T54C_b21_1129_2).Ik had van tevoren wat gelezen over de mogelijkheden van dit modem, en kwam erachter tot mijn grote blijdschap dat er een media server functie op het modem zelf zit! Niet langer rennen door het huis met USB sticks! Ik had nog een oude SSD liggen. Die heb ik geformateerd naar exFAT en meteen na het instellen van mijn thuisnetwerk heb ik die aan de enige USB (3.0) poort gehangen.Via de modeminstellingen heb ik de media server functie gevonden, aangezet en de juiste partitie op de SSD gevonden.De server is te zien in het netwerk, zowel op mijn laptop, smartphone en LG smart TV, via ethernet en wifi. Echter zijn de bestanden nauwelijks te benaderen, behalve sommige formats zoals .MP3, die mijn laptop probeert te downloaden ipv afspelen. De TV probeert ze wel af te spelen maar missen sommige functies, zoals ondertiteling. Andere formats,
Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten.
Beste forumleden, Onlangs ben ik verhuisd naar een tijdelijk appartement. Op mijn oude adres maakte ik gebruik van glazvezel via het T50 modem en grotendeels bekabeld internet. Wifi bereik was ook prima.Op ons huidige adres helaas (nog) geen glazvezel leverbaar maar het T50 modem weer in gebruik genomen, helaas merkte ik al vrij snel dat het wifi bereik zeer slecht was in het appartement. Daarnaast geen mogelijkheid om bijv. tv en playstation bekabeld aan te sluiten. Om deze reden een TP Link Deco M4 set aangeschaft. Deze vandaag als volgt aangesloten:1 deco bekabeld in meterkast op het T50 modem 1 deco in woonkamer (draadloos) 1 deco in slaapkamer (draadloos) Deco set staat in AP mode SSID en wachtwoord overgenomen zoals het modem (om opnieuw instellen van al mijn apparatuur te voorkomen) Wifi op modem uitgezet.Onderstaand de Deco app status:Ik merk dat de wifi met zowel gamen als streamen zeer instabiel is en soms zelfs wegvalt.Doe ik iets verkeerd? Wie kan mij hiermee helpen? Alvast
En jahoor het is weer vrijdag ook nog paasweekend en internet ligt er alweer uit.Weer ligt het probleem niet in mijn huis .Nu wederom 5 a 6 dagen zonder internet WiFi etc. T mobile zo kansloos dit . Dit kan niet meer in deze tijd . Deze klant ga je verliezen ik ben er klaar mee.
Mijn modem moet steeds vaker resetten omdat het internet weg valt.Ook doet het 2.4 kanaal het al een tijdje niet meer. Mijn modem is nog van Vodafone thuis en ik vroeg mij af of deze aan vervanging toe is? MVGMarco
Vandaag TMT glas opgeleverd. Versturen via smtp.t-mobilethuis.nl lukt alleen niet. De mail wordt wel afgeleverd op smtp.t-mobilethuis.nl maar komt niet aan.Zie deze logregel bv. (mailadres is geanonimiseerd):Apr 5 16:11:09 hostnaam postfix/smtp[98692]: 7D1A81FEBA: to=<mail@mail.com>, relay=smtp.t-mobilethuis.nl[37.143.82.162]:25, delay=3.2, delays=0.01/0.02/3.2/0.02, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 Ok: queued as AC7D9C0002)Ik verstuur via smtp.t-mobilethuis.nl over poort 25 vanaf een TMT ip adres. Volgens de settings hier moet dat gewoon lukken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/email-instellingenHeb ik een extra setting nodig voordat ik überhaupt mail kan versturen?
Hi,i am interested in the optical fibre connection that will be implemented next year in our city. Before opting in for the service i’d like to know a couple of things.Will this be IPv4 or IPv6 Will i have a fixed external IP addressMany thanks and best regards,Martin
Hello,I ordered fiber optic connection on 04.02.2023 and after 40 days of nothing I contacted the company that will connect fiber to my apartment. They say it can take long. How long it will take? It has been 2 months already.
Ik zou graag mijn steeds meer haperende end of life Draytek modem die geen updates meer krijgt omruilen voor een nieuwe Wifi 6 Zyxel modem, is dat mogelijk? Zodat ik kan ook uitbreiden met Wifi 6 plus voor een stabielere wifi dekking.Alvast bedankt!
Goededag iedereen Ik merkte een paar dagen terug een paar plostelinge drop in MPBs op binnen mijn netwerk.Nu wilde ik mijn netwerk instellingen bekijken op 192.168.1.1 , echter krijg ik een waarschuwing dat de verbinding niet privé is en dat hackers mogelijk mijn dataverkeer proberen te onderscheppen. (Zowel bekabeld, via wifi, en via mijn telefoon gekeken)Het heeft geen HTTPS certificaat.Is dit volledig nornaal, of iets om zorgen over te maken? Ik heb een Zyxel t-54 router.Na even googlen ben ik nu bang dat er zonder mijn weten een RAT geinstalleerd is op een van mijn devices en dat mijn router besmet is. (DNS hijack of iets dergelijks).Klantenservice kon mij telefonisch niet helpen. Vandaar dat ik het even hier plaats. Tips?Met vriendelijke groet,
Ik heb Sinds vrijdag geen internetInloggen kan ik ook niet op tmobile app of op de Site 3 x account gemaakt code die word verstuurd mislukt alleen Ik heb er spijt van dat ik Tmobile heb genomen Echt
Ik heb hier meerdere verhalen gelezen van mensen die zonder problemen T-Mobile Zyxels door hun routers, zoals ASUS, hebben vervangen. Ik heb ook 2 RT-AX53U routers gekocht, in de hoop een AiMesh-netwerk thuis op te zetten. Maar tot nu toe heb ik alleen maar 2 dagen tijd verspild.Wat ik ook probeer, de Asustek routers krijgen gewoon geen IP van T-Mobile. Natuurlijk heb ik een router direct op de Huawei converter aangesloten. Ik krijg steeds de melding "Foutieve DHCP van uw ISP" of zoiets. Ik heb zelfs MAC-Cloning en een statisch IP geprobeerd om mijn Asustek router "op de oude-Zyxel te laten lijken". En jawel! Ik kreeg de melding dat de WAN correct was aangesloten. Maar het was slechts de melding, want de internetverbinding werkte eigenlijk niet.Tot slot heb ik mijn laptop rechtstreeks op de ONP aangesloten - ook hier kreeg ik geen IP-adres. Is het normaal dat een laptop, die op deze manier kan is aangesloten, geen IP krijgt? Voorheen had ik KPN glasvezel en ik kan me nog goed herinnere
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.