Skip to main content
  • 1,815 Topics
  • 17,855 Reacties
1815 Topics
Double NAT
Ik maak gebruik van 3 Netgear/Orbi extenders vanwege mijn (nieuwbouw) woning is het WIFI bereik op verschillende verdiepingen slecht. Nu met deze extenders is het stabiel en goed. Ik heb verschillende sonos geluidspeakers welke via internet werken, deze staan op verschillende verdiepingen en deze gaan niet goed op de extenders. ik kreeg onderstaande email van Sonos, daar ik zelf een redelijke digibeet ben hoop ik dat iemand mij kan helpen. Bedankt voor het contact opnemen met Sonos support. Om samen te vatten wat we hebben besproken, zet ik ons advies hieronder op een rijtje. We hebben alle units onder één systeem vermeld, maar zodra we Zolder en Kantor op de tweede verdieping lokaliseren, ontvangen ze een ander IP-adresbereik. Dat betekent het volgende: DoubleNat : Double NAT gebeurt wanneer je je router verbindt met een gateway van een netwerkprovider (Odido) of een andere router. Omdat NAT wordt uitgevoerd door elke router of gateway, wordt je netwerk opgesplitst in twee verschillende privénetwerken. De apparaten die zijn aangesloten op het ene privénetwerk kunnen communicatieproblemen hebben met de apparaten die zijn aangesloten op het andere privénetwerk, en je kunt problemen ondervinden met: het bedienen van alle sonos speakers vanaf de sonos app die is geïnstalleerd op je telefoon. Ik zal je een foto sturen van de twee verschillende IP-adressen en in het geval van toekomstige problemen kun je contact opnemen met Odido en hen vragen om één DHCP-functie uit te schakelen en te werken met slechts één beschikbare functie. Als je problemen hebt, kun je de bovenstaande informatie en de foto's delen met Odido. Zij zullen alles uitleggen wat je moet weten, maar het draadloze signaal zal niet worden beïnvloed.
router kapot, moet perse monteur langskomen
Hoi, Onze router (zyxel t-56) is afgelopen zaterdag kapot gegaan. De wifi was traag, toen heb ik vervolgens de router via de web ui opnieuw opgestart. De router ging alleen daarna niet meer aan. Het power knopje blijft knipperen. Aantal keer de router gereset, alle stekkers eruit gehaald etc. De dag daarna (zondag) direct de helpdesk gebeld. De situatie uitgelegd en wat ik allemaal al gedaan had. De medewerker aan de telefoon vroeg om de router te resetten etc. Geen punt. Conclusie, er moet een monteur komen en hier zou ik een mail over krijgen voor een afspraak. Een dag later (maandag) heb ik nogmaals gebeld omdat ik geen mail ontvangen heb voor een afspraak. Nogmaals alle stappen moeten uitvoeren mbt resetten etc.. conclusie, er moet een monteur komen, hiervoor zou ik wederom een mail krijgen. Tijdens het gesprek heb ik nog gevraagd of ze niet gewoon een nieuwe router op konden sturen, het installeren lukt me zelf ook wel namelijk. Dat was niet mogelijk. Het is nu donderdag en ik heb nogsteeds geen mail ontvangen voor een afspraak met de Monteur. In de tussentijd heb ik een oude router uit de kast gepakt en met een vlan aangesloten. Maar dit zou toch niet de werkwijze moeten zijn? Als ik geen eigen router aangesloten had zat ik nu al bijna een week zonder internet. Ik heb een voucher gekregen voor onbeperkt internet zodat we de hotspot kunnen gebruiken, maar dat is geen oplossing omdat ik niet altijd thuis ben en mijn telefoon ook niet achter kan laten. Lang verhaald kort; kan er een nieuwe router krijgen? Of moet ik echt wachten op een monteur?
Geen Internet/TV Huawei PON Knippert
Hallo, Ik ga het proberen netjes te houden. 1. Ik heb in Maart / April bijna een maand zonder functioneel internet gezeten. Dit heeft mij 3 weken lang telefoontjes en emailtjes gekost voordat ik eindelijk eens actie kreeg van een werknemer. ​​​​​​​​​​​​​​2. De nacht van 24-10 is er iets gebeurd in het netwerk tussen 02:00 en 03:00, hierdoor is mijn internet eruit gevallen, en sindsdien ben ik al offline. De Huawei ONT knippert op PON. 3.Maandag 28-10 een monteur van Guidion over de vloer gehad, deze man heeft verschillende dingen geprobeerd, is een aantal keer bij de centrale geweest en heeft een nieuwe ONT geprobeerd. Dit heeft niets geholpen ​​​​​​​4.KPN is vandaag 29-10 langs geweest, om de glaskabel te testen. Volgens de meneer van KPN is er met de kabel niks aan de hand en ligt de oplossing weer bij Odido. ​​​​​​​​​​​​​​5.Omdat ik al zo’n vaag voorgevoel had, mede door mijn eerdere ervaring met Odido. Heb ik gebeld met de helpdesk van Odido, deze gaf aan het ‘intern te gaan uitzoeken’ en mij uiterlijk morgenochtend terug te contacteren Ik heb ook gevraagd wat de volgende stappen zijn en wanneer ik weer internet kan hebben thuis, ook hier word vrijwel geen antwoord op gegeven.Ook heb ik meerdere malen aan een collega gevraagd of zij mij tijdelijk een 5G modem kunnen geven zodat ik toch online kan zijn, maar hier word aangegeven dat dit alleen in abonnementsvorm word aangeboden. Dit vind ik erg jammer, helemaal nu mijn vrouw haar uitgerekende datum nadert. En ja, die ‘unlimited’ is niet unlimited, dat is 20GB per dag. Het zou fijn zijn als jullie vanuit Odido duidelijk en transparant zijn naar de klant, desnoods een portaal waar wij kunnen zien wat de status is van onze serviceaanvragen. Ik tast nu in het duister, en moet dus maar hopen dat de collega's die ik aan de telefoon krijg ook doen wat ze zeggen. Dit is in het verleden wel gebleken dat dit niet zo gaat.

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen