Skip to main content

Registratie Zaram ZXOS11NPI SFP module

Hallo community team,

Morgen (vrijdag 28-3) gaat mijn Odido abonnement in. De monteur komt voor 16.00. Ik zou na de installatie het liefst meteen mijn eigen apparatuur weer aan willen sluiten.

Om die reden zou ik graag de activatie van mijn Zaram ZXOS11NPI SFP module willen plannen. Zou iemand in staat zijn om dit morgen rond 18.00 te kunnen doen?

Ik hoor het graag, De benodigde gegevens zijn al ingevuld op mijn profiel.

Met vriendelijke groet,

Luca.

Uitgelichte reactie

29 maart 2025

Hoi ​@LuckyLuca, we staan voor je klaar en willen dit graag in orde maken! Ik zie alleen dat je geboortedatum niet overeenkomt met ons systeem. Zou je dit willen aanpassen? Ook hoor ik graag op welk tijdstip het op een doordeweekse dag mogelijk is! 😊

12 reacties

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 28 maart 2025

@Tommie van Odido zou jij dit kunnen doen? De verbinding is inmiddels al actief dus het zou ook al eerder kunnen. 

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@LuckyLuca, we staan voor je klaar en willen dit graag in orde maken! Ik zie alleen dat je geboortedatum niet overeenkomt met ons systeem. Zou je dit willen aanpassen? Ook hoor ik graag op welk tijdstip het op een doordeweekse dag mogelijk is! 😊

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 29 maart 2025

Hallo ​@Ishana van Odido,

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de geboortedatum op mijn profiel aangepast. 

Zou dit A.S. maandag rond 6 uur kunnen?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@LuckyLuca, dank voor het aanvullen van je gegevens. Om 18:00 zijn wij niet meer aanwezig, is er een andere dag/tijdstip dat je zou kunnen? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen! Ik ben zelf hier van maandag tot vrijdag tot 17:00. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo ​@Tommie van Odido,

Het zou nu ook wel elk moment mogen. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 31 maart 2025

Ik heb hem voor je geregistreerd ​@LuckyLuca, kan je mij laten weten of het lukt met omzetten en of je de juiste snelheid behaald? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 31 maart 2025

Hallo ​@Tommie van Odido,

Bedankt voor het overzetten. Net de Zaram aangesloten. De link is ok en ik zie verkeer in beide richtingen. Alleen nog geen dhcp. 

Misschien dat het gewoon een kwestie van even wachten is maar kun jij aan jullie kant toevallig foutmeldingen zien?

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 31 maart 2025

Hey ​@LuckyLuca, ik zie aan onze kant geen fouten, de Zaram is netjes geregistreerd en komt goed door! Heb je de juiste instellingen in het modem aangepast?

Device Type

State

Temperature

55,0°C

Power Tx

3,689dBm

Power Rx

-12,9dBm

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 31 maart 2025

Inmiddels ook de Zaram geüpdate naar de nieuwste versie. Jammergenoeg nogsteeds geen Ip. Zou het kunnen zijn dat er nog een dhcp lease op mijn oude mac adres staat die nog niet is verlopen?

Edit: Ohja, ik ben ook alle instellingen van mijn modem langsgelopen. Alles staat correct ingesteld. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 31 maart 2025

Het heeft mij even gekost maar ik heb internet.

Uiteindelijk maar een packet capture uitgevoerd of de Zaram. Daarin kon ik terugvinden dat ik wel een response kreeg op mijn DHCP verzoek maar op VLAN 801????????

Dus maar het VLAN van mijn interface aangepast van 300 naar 801 en de DHCP client haalt gelijk mijn IP op.

Nou kan ik alleen nergens iets terugvinden over het bestaan van VLAN 801 😅. Het lijkt mij dus dat het niet helemaal de bedoeling is dat mijn verkeer hier overheen gaat? ​@Tommie van Odido zou jij hier toevallig iets meer duidelijkheid in kunnen geven?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 1 april 2025

Aangezien dit probleem los staat van de registratie heb ik besloten om dit op te splitsen naar een ander topic.

Alles werkt nu en ik kan mijn volledige bandbreedte benutten.

Dankjewel ​@Tommie van Odido en ​@Ishana van Odido voor de hulp!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13605 reacties
  • 2 april 2025

Hey ​@LuckyLuca, ik zag in een ander topic dat als je 801 moet instellen de settings van de Zaram wellicht verouderd zijn?

Fijn om te horen dat het nu goed werkt! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen