Skip to main content
  • 1,362 Topics
  • 8,058 Reacties
1363 Topics
Hoe kom ik van de 2100MHz band af...
Ik heb een trage snelheid omdat mijn telefoon altijd op de 2100 band gaat terwijl er meerdere beschikbaar zijn.Ik ben op zoek naar een oplossing. Toestel: Samsung galaxy S20 (4G only dus geen 5G). Ik zit op 500 meter van een mast.De mast ondersteunt 800/900/1800/2100 Mhz. Mijn telefoon kiest voor alleen 2100, zelfs als de verbinding bizar slecht is. De snelheid is ook erg matig.Ga ik naar een plek aan de achterkant van mijn woning waar 2100 het niet meer redt, dan krijg ik ineens 4G+ op 900 en 1800 en haal ik hele mooie snelheden. Ik wil dus dat de 2100 bij mij pas gebruikt wordt als de verbinding echt goed is. Of liever zelfs helemaal niet. Want buiten haal ik op 2100 weliswaar betere snelheden, maar op een ongunstige plek met 900+1800 haal ik 3x zo hoge snelheid. Ik heb rondgezocht en blijkbaar kan een provider communiceren dat 2100 preferred is.Ik kan op mijn S20 hier niks aan tweaken. De oplossing die ik had gevonden, installatie van Samsung Band Selector, helpt niet omdat Samsung dit in 2022 al geblokkeerd heeft. Ik dacht eerst dat het aan telefoon (Poco X3) of oude SIM (Tele2) lag. Maar beide vervangen (S20 resp nieuw unlimited 400mbit abo). Probleem blijft. Als ik op de telefoon niks kan doen (zonder te rooten) , kan ik dan nog iets aan mijn profiel bij Odido laten aanpassen? Zodat hij wel altijd de lagere frequentie banden erbij pakt, of alleen die pakt. 2100 only heb ik echt last van.
Geen verbinding in openbare ruimtes
Ik ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd door de - zoals ik het ervaar - bijzonder onbehulpzame mensen van de telefonische clientservice van Odido. Zojuist weer iemand die het. standaardprotocol door wil lopen, te beginnen met: is uw software wel uptodate? Als ik dan zeg dat dit probleem (gebrekkige connectiviteit in de openbare ruimte, ook gezien in de winkel van Odido aan de Beethovenstraat in Amsterdam, een zeer druk gebied) al jaren bestaat, sinds de aanschaf van deze telefoon (bij Odido) en het netwerk van Odido en dat dit protocol al diverse keren is doorlopen, doet men net alsof dat niet zo is. Dit keer. heb ik geweigerd. Ik wil een oplossing voor het probleem. Dan is de tweede standaardvraag of ik de chip er uit kan halen en die in een ander toestel kan zetten. Als ik aangeef dat ik dat niet heb, is de vraag of ik de telefoon op wil sturen. Dat wil best wel doen, ondanks dat dit al eerder is gedaan en er toen een ander moederbord in is gezet, maar dit keer wil ik gewoon een reservetoestel. Wat kan je doen zonder telefoon tegenwoordig? Temeer, omdat dit probleem al speelt vanaf het begin EN de telefoon ook al eerder is opgestuurd. Reactie: ja, mijnheer dat is inderdaad vervelend, maar dat doen we niet. Kan er iets anders? Nee. En dan wordt er gezegd dat men graag telefonisch de telefoon instellingen wil checken (het standaardprotocol) en de chip wil checken, maar dat het jammer is dat ik niet wil meewerken. HUH?! ik heb gewoon geen andere telefoon. En, vervolgens verbreekt men de verbinding. ik krijg ook niet de gelegenheid om een manager te spreken, want 'managers spreken niet met klanten'. Tja……. Ook krijg ik niet de gelegenheid om een klacht in te dienen. En, voor de goede orde, het hele gesprek bleef ik beleefd. Ik sprak op rustige toon en sprak de man met 'U; en 'mijnheer' aan (hij bleef mij tutoyeren). Geen reden dus om het telefoongesprek op zo een botte manier te beeindigen. Dus, hier zit. Meer dan een jaar hartstikke cooperatief en flexibel om het toch weer een tijdje te proberen. En nu, na zo een lange tijd weigert de telefonische Clientservice mee te denken over probleem oplossing, behoudens de standaard aanpak die bewezen heeft niet behulpzaam te zijn bij het oplossen. WAT MOET IK DOEN OPDAT ODIDO HELPT HET PROBLEEM OP TE LOSSEN DAT IK REGELMATIG GEEN VERBINDING HEB IN DE OPENBARE RUIMTE, OP EEN MANIER DIE PAST BIJ MIJN MOGELIJKHEDEN EN IK OOK GEWOON MAATSCHAPPELIJK KAN OPEREREN??
Abonnement mobiel korting automatisch verwijderd
Beste Odido-gebruikers, Ik wil graag mijn ervaring delen met de verlenging van mijn abonnement bij Odido. Ik heb ervoor gekozen om mijn abonnement te verlengen als sim-only, zonder een nieuwe telefoon. Na mijn verlenging ben ik twee keer gebeld door medewerkers die mij een korting aanboden om klant te blijven. Die korting heb ik uiteindelijk gekregen, maar deze is na twee maanden zonder enige vooraankondiging of uitleg stopgezet. Ik heb hierover inmiddels drie keer contact gehad met verschillende medewerkers. Zij vonden het ook vreemd, maar konden mij niet verder helpen. Eén medewerker gaf zelfs aan dat de korting weer geactiveerd zou moeten zijn, maar dat is niet gebeurd. Daarnaast werd mij verteld dat ik mijn abonnement maandelijks kon opzeggen, wat achteraf niet waar blijkt te zijn. Normaal verleng ik mijn abonnement altijd met een nieuwe telefoon, maar na deze ervaring ben ik daar niet meer zeker van. Voor dezelfde prijs en voorwaarden had ik wellicht beter kunnen overstappen naar Vodafone. Daarnaast ervaar ik problemen met mijn verbinding. Mijn 5G schakelt steeds terug naar 4G en tijdens telefoongesprekken valt de verbinding regelmatig weg. Ik ben zelfs twee keer naar een Odido-winkel geweest, maar daar konden ze het probleem niet oplossen. Al met al ben ik teleurgesteld in de service en het netwerk. Ik hoop dat Odido deze punten serieus neemt en hier iets aan doet.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen