Skip to main content
  • 1,425 Topics
  • 8,419 Reacties
1426 Topics
Mobiele data als noodvoorziening voor internet
Ik lees dat mensen vaak een mobiele databundel krijgen als hun vaste internet eruit ligt. Ik vraag me af: hoe goed werkt dat eigenlijk? Sind ik bij odido zit heb ik helaas al 2 keer een tijd zonder internet gezeten. Ik heb toen een Simyo databundel geprobeerd als noodvoorziening. Het werkte wel grotendeels, maar niet voor de ATAG thermostaat en homewizzard verbruiksmeters. Dat was overigens erger dan je misschien zou denken, want er waren ook problemen met de warmtepomp, maar die details zal ik besparen. Het was met een Simyo databundel die deel is van een abonnement, niet unlimited. Ik weet vrij zeker dat het aan de databundel lag, want de 2de keer heb ik de eigen router waar alle apparaten normaal gesproken ook al op zitten direct verbonden met de telefoon via ethernet (via de usb ingang), en dan de verbinding delen ("Ethernet tethering" onder android). Het ligt dus niet aan de WIFI standaard o.i.d. Ook werkt dezelfde setup perfect als de telefoon een WIFI verbinding i.p.v. mobiele data gebruikt voor internettoegang, en die dan op dezelfde manier via ethernet met de eigen router deelt. Mijn vraag concreet is: zou zoiets wel goed werken met een odido mobiele databundel? Of heeft die ook beperkingen vergelijkbaar met Simyo? M.a.w.: hoe zit het met de net neutraliteit van de mobieledataverbindingen? En maakt het type bundel of abonnement nog uit?
Bellen met andere Odido klanten werkt niet
Hallo iedereen Ik heb sinds kort een nieuwe Lightphone II (internationale editie). Ik heb geprobeerd mijn vriendin te bellen, die dezelfde mobiele provider heeft en vermoedelijk hetzelfde netwerk gebruikt, maar het mocht niet baten. Het gesprek komt wel door, maar als ik opneem, is er geen geluid/audio van beide partijen. Elkaar berichten sturen is wel mogelijk. Ik heb ook geprobeerd een vriend te bellen en dat werkte prima. Hij gebruikt een iPhone met een ander netwerk. Ook het bellen van mijn zoon, hij heeft een simyo/kpn kaart werkt prima. , terwijl mijn vriend een Samsung Galaxy S8 gebruikt. Heeft iemand anders dezelfde problemen ervaren? Ik heb verschillende keren geprobeerd opnieuw op te starten. Mijn andere duo-sim kaart geprobeerd. Contact gehad met de odido service maar hier werd aangegeven dat ik een nieuwe sim kaart moet proberen. Ik ga er één aanvragen maar heb niet het gevoel dat dit iets gaat uithalen. Op het Lightphone (reddit forum) is dit probleem bekend. Hier wordt aangegeven dat het iets met VOIP service te maken heeft en dat je odido moet vragen dit vanaf hun kan bij jou uit te zetten. Ik heb gevraagd dit te doen, service medewerker gaf aan dat hij hier naar ging kijken en liet mij mijn tel hierna herstarten om het opnieuw te proberen, geef effect. I've found a solution together with T-Mobile technical support. You can call up customer support and ask them to disable VOIP over 4G (VoLTE), you might need tech support if they cannot do that directly, but they're pretty fast. That solved the problem for me. This worked for me as well. My provider's (Delta) customer service at first didn't know they could switch it off (the lady thought she could only turn off all of 4g), but she then realised there was a new option to turn off just VoLTE/VoWIFI. It worked immediately for me. Very happy with this, thanks for the solution!!
Ik kan wel huilen
Hallo allemaal, na vele maanden wachten was het zover de monteur van Guidon kwam eindelijk alles aansluiten . uiteraard heb ik me hier super op verheugd . maar helaas blijkt het niet te werken omdat er iets met pon is . maar volgens de monteur zou dit maar kleinigheidje zijn en zou het snel moeten werken . Nou werkt nog steeds niet . Dit is gewoon zware teleurstelling. maar dat is niet alles , sorry moet frustratie even kwijt ik had ook mobile abbo afgesloten . Dat werkt prima behalve internet dan , die werkt alleen als ik Chrome browser op me iPhone 11 Pro Max gebruik . Zeer vervelend dat je gedwongen word zo om Chrome te gebruiken wat ik liever niet wil. verder krijg je dan steeds leuk e-mail dat ik account moet maken in de app. uiteraard heb ik dit gedaan maar werkte het niet , na contact gehad zou het dag later moeten werken maar nog steeds krijg ik de melding dat gegevens niet bekend zijn . Weer gebeld of ja laat ik kort houden heb erna nog 3x voor gebeld en je raad het al werkt nog steeds niet . En volgens de medewerker moet ik niet zo moeilijk doen dat ik me facturen niet kan inzien . Verder zou ik nog iets horen over het internet op me telefoon maar uiteraard ook niks meer van gehoord. En als bonus werkt de abbo in een ander telefoon niet , dan krijg je geen verbinding. Ook niet als je handmatig probeert. Frustreert gigantisch dat ik nog steeds geen account kan aanmaken en dus geen gebruik ervan kan maken , en ik kan wel huilen dat tv en internet nog steeds niet doet. tot nu toe is Odido zware teleurstelling met stress gratis erbij .

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen