Skip to main content
  • 1,314 Topics
  • 7,830 Reacties
1315 Topics
Complaint: Issues with e-sim activation after renewing subscription + new phone
I have recently bought a new iPhone on the webpage of Odido where I also renewed my subscription, I have received my new phone with a letter containing the new e-sim to activate on the new phone, since Odido doesn't support Apple feature of transferring the mobile e-sim automatically. When I tried to activate the new e-sim, it was taking forever, until about 15 minutes after I have received a message stating that the e-sim could not be activated. Fine, I removed the e-sim, tried again, still not working.I went to Odido website, selected the option to generate a new e-sim, tried again scanning the QR code and activating, 15 minutes later, another failure. Next day I called tech support to help me with this issue, at that point I still had my e-sim working on the old phone, the tech support guy did something trying to help me, and in the middle of the process I lost my phone on old and new phone, he basically locked me out. Without a phone, I can't call tech support anymore, I went to a Odido store, where they tried everything, and said it was completely locked and they couldn't do anything to help me because the system wasn't allowing, they even called their IT department in which apparently wasn't able to help me as well. I also cannot log on to Odido website anymore, because two factor authentication requires confirmation of a code sent through SMS to my phone number in which is not working. I went out of the store with 2 phones not working, a subscription in which I'm already paying and can't use, can't use my phone to work, can't call tech support, can't use my parking apps or banking apps, or anything else. So, is there any good soul out there from Odido that can help me, or it is time to cancel my subscription and move on to a new provider?
Urgente login Digid vanuit buitenland nodig | Odido afgesloten vanwege 'onredelijk verbruik'
In de helpdesk-knel! Mijn Amerikaanse vrouw zit in de VS, heeft toegang tot Digid (Nederlandse sms) nodig om dringend met de Nederlandse overheid te kunnen communiceren, maar kan niet bij Digid omdat haar Odido belabonnement momenteel niet werkt in de VS. Ze heeft eerder deze maand een bericht gekregen dat er sprake zou zijn van ‘onredelijk verbruik’ maar dat lijkt onzinnig. Dit omdat ze naast haar Nederlandse Odido abonnement een Amerikaans T-mobile abonnement heeft om dekking te hebben bij bezoek aan zowel Amerikaanse als Europese familie. Gisteren en vandaag stelt de Odido telefonische helpdesk automatisch vragen en verbreekt vervolgens de verbinding, de Odido online chatbot biedt een circulaire verwijzing naar zowel de inbelhelpdesk (die automatisch ophangt) als naar de Odido online ‘community’ (waar ik nu deze vraag stel met onzekerheid over de responsetijd). En toen ik zojuist de receptie van het Odido hoofdkantoor belde werd er niet opgenomen, en werd de verbinding automatisch verbroken. Mijn vrouw moet urgent met de overheid kunnen communiceren via Digid. Ik krijg geen antwoorden en ik kan niemand binnen de Odido organisatie bereiken. Ik heb Søren Abildgaard, de Odido CEO, publiekelijk op Linkedin benaderd met deze situation maar heb ook daar geen idee wat voor responsetijd te verwachten, if any. Ik kijk daarom uit naar een spoedige oplossing van Odido voor deze netelige situatie. Vriendelijke groet, Thomas
Kan niet bellen vanuit buitenland naar BEN nummers
De vorige topic is onterecht bestempeld als dat het beste antwoord al is gegeven terwijl dit niet zo is, dus vandaar dat ik hier dan nogmaals opnieuw de vraag stel. Hallo, Valt me al enige tijd op dat ik niet naar BEN telefoonnumers kan bellen vanaf bijvoorbeeld Duitsland. Vond het niet zo erg, omdat je als alternatief via Whatsapp altijd wel kan bellen, maar vraag me toch af waarom dat dit is. Als ik in Nederland ben kan ik wel gewoon bellen naar dezelfde BEN nummers. Opvallend: Ik heb 2 telefoonnummers op mijn naam van Odido. Ik kan met beide nummers niet bellen naar BEN nummers. Het lukt wel als ik via een KPN telefoon bijvoorbeeld naar dezelfde BEN nummers bel vanuit Duitsland. Dus het ligt niet aan de BEN nummers die ik wil bellen. Via andere providers lukt het wel namelijk. Ik heb geprobeerd om dezelfde BEN nummers te bellen als we samen in het buitenland zijn en dan lukt het wel om te bellen. Het probleem doet zich dus alleen voor als het nummer die ik wil bellen van BEN zich dus in Nederland bevind en ik in het buitenland (Duitsland). Ik heb dus zoals eerder genoemd 2 Odido telefoonnummers met beiden hetzelfde probleem. Maar nu komt het gekke. Ik was met nog iemand in Duitsland die ook Odido heeft en toen heb ik met zijn Odido telefoonnummer een BEN telefoonnummer gebeld en kreeg dus hetzelfde probleem. Kan ook niet bellen. Dus krijg meer het gevoel dat er een storing is tussen Odido en bellen naar BEN als je aan het roamen bent, dat nog niet echt opgevallen is. Ik had paar dagen geleden hierover telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Odido en toen hadden ze mijn beide sim kaarten gereset. Vandaag kwam ik erachter dat dit niet heeft geholpen. Verder bel ik standaard met +316... en zat ik op het moment van bellen op het Telekom.de netwerk. Zijn er meer mensen die dit probleem heeft? En zoja is er ook een oplossing voor?

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen