Skip to main content

Internetsnelheid wisselt tussen 350 en 5 mb/sec bij Samsung tablet tab s9fe


  • is een Top Poster
  • 18 reacties

Ik heb mobiel internet met mijn samsung tablet tab s9fe.

Op mijn thuisadres zit ik op 100m afstand van een zendmast. Mijn internetsnelheid ligt hierdoor normaal 300 tot 350 mb/ sec.  Echter mijn tablet schakelt steeds automatisch na een paar uur terug naar 5mb/sec. Om dit weer goed te krijgen moet ik een nieuwstart doen. Heb alle soorten van reset uitgeprobeerd zonder resultaat. Met zoeken op internet kom ik tot de conclusie dat dit aan mijn tablet ligt. Maar hoe los ik het op?

Uitgelichte reactie

28 januari 2025

@Abelius 

Dan is het dus geen probleem met de tablet. Heb je ook een mobiel met een Odido abonnement, werkt die goed met dezelfde mast? Indien niet dan kun je een probleem melden op de dekkingskaart.

100 meter moet het probleem niet zijn.

31 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 28 januari 2025

Hallo ​@Abelius 

Is dit probleem ook aanwezig wanneer je op een andere locatie bent?

Heb je ook een reset van de netwerkinstellingen gedaan?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Op andere locaties geen probleem. Heeft op de een of andere manier te maken met het feit dat de zendmast zo dichtbij staat?

Alle soorten van reset bij de tabletinstellingen zijn gedaan.

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 28 januari 2025

@Abelius 

Dan is het dus geen probleem met de tablet. Heb je ook een mobiel met een Odido abonnement, werkt die goed met dezelfde mast? Indien niet dan kun je een probleem melden op de dekkingskaart.

100 meter moet het probleem niet zijn.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Het probleem zit in de tablet. Die schakelt willekeurig naar 5mb/sec. terwijl dit niet zou moeten.

En blijft dan vaak op die 5mb/sec. hangen. Tablet is Samsung tab s9fe.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21097 reacties
  • 28 januari 2025

@Abelius 

Maar je geeft aan dat je op andere locaties dit probleem niet hebt?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Klopt. Met telefoon ook geen probleem. Dit ligt aan deze specifieke tablet.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb contact gehad met samsung technische dienst. Deze zeggen, dat deze tablet maximaal 225mb/sec aan kan. Mijn 350mb/sec. ( omdat ik dichtbij de zendmast sta) is dan teveel voor hem en dan schakelt hij terug naar 5 mb.

Mogelijke oplossing : Ik ga proberen een ander abonnement met odido af te sluiten met een maximum van 50 of 200mb/sec.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9020 reacties
  • 28 januari 2025

Als je een nieuw type Odido abonnement hebt kun je binnen de Odido app gewoon je abonnement aanpassen naar een andere (lagere snelheid) variant.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 28 januari 2025

Dat heb ik niet kunnen vinden hoe dat moet, maar ik zal wel langs de odido shop gaan hiervoor.

Ook heb ik op internet niet kunnen vinden wat de max. downloadsnelheid van mijn tablettype is.

Samsung zegt 225mb/sec., maar hoe kan ik dan gedurende uren toch met 350 mb/sec. werken?

Verder ga ik proberen verder van de zendmast af te lopen en te kijken wat de invloed op de downloadsnelheid is.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 maart 2025

Heb inmiddels ontdekt dat het NIET aan mijn tablet ligt. Op een andere locatie ( friesland, appelscha) kom ik tot mobiele internet snelheid tot 575 mb/sec. -zonder problemen met terugval naar 5mb/sec.

Dus wegwezen bij Odido en een betere provider nemen!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9020 reacties
  • 29 maart 2025

Wat doe je op jouw tablet waar je 250 mb of meer snelheid voor nodig hebt? Klinkt toch wel als tikkie overkill.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 maart 2025

Klopt, is ook niet nodig, maar ik heb het duurste  abonnement en dan wil ik geen 5 mb/ sec hebben, want dat is echt niet fijn werken met de tablet. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9020 reacties
  • 29 maart 2025

Blijkbaar is die snelheid op een specifieke locatie en op een andere plek is het wel goed. Mobiele signalen kunnen worden tegengehouden door muren en ramen. Daarom is de snelheid ook overal anders. Dat is een fact of life. (en natuurkunde)


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 maart 2025

Heeft niets temaken met muren en zo. Ook op zolder gaat het zo. Misschien teveel internet verkeer in de buurt.

Lees mijn eerste berichten :Het is 300Mb of 5mb .Er is geen tussenweg. Is geen fact of life, maar tekortkoming van Odido.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 29 maart 2025

Vind het fijn dat je meedenkt, maar zit nu al meer dan een half jaar hiermee te klooien. (Alleen op mijn huisadres dus).Ik kom niet tot een oplossing, maar ik denk dat Odido wel weet waar het aan ligt. Overigens altijd vriendelijk contact met Odido gehad.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Abelius, leuk dat je een Samsung Tablet met mobiele data gebruikt! Wat apart dat je verbinding steeds teruggaat van 300 naar 5MB. Als de experts van Samsung zelf aangeven dat je tablet gemaakt is voor 225Mbit/s dan snap ik dat de verbinding steeds terugvalt. Welk abonnement heb je precies? Via Mijn Odido kan je je abonnement wellicht verlagen. Meld ook zeker een Probleem via onze Dekkingskaart. Onze netwerkspecialisten onderzoeken het dan zo snel mogelijk voor je. Zet je je volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kan ik je abonnement inzien en waar nodig ook de status van jouw probleem ook in de gaten houden! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2025

Ik ben net terug van een weekendje weg. Onderweg de volgende max. Snelheden gemeten met mijn tablet, In Appelscha : 570mb/ sec. Huissen (bij arnhem): 590 mb/sec. Mijn tablet had hier geen problemen mee, dus wat Samsung zegt klopt niet.

Ben nu thuis met weer 5mb/sec.

Heb al in januari divers contact gehad met technische dienst Odido maar die hadden geen oplossing.

Snap je nu waarom ik het zat ben?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2025

Ik heb max. Unlimited abbonement


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 31 maart 2025

Al je gevraagde gegevens staan al in mijn profiel. Als er een oplossing is ben ik gewoon bereikbaar.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 17 april 2025

Zojuist terug van een bezoek aan Gendringen. Hier was de internetsnelheid op mijn locatie ongeveer 200mb/sec.

En ook hier het fenomeen dat gedurende de dag de snelheid varieert tussen 200 en 2 mb/sec. 

De conclusie is nu duidelijk: 

Wanneer het druk is op internet schakelt Odido bepaalde verbruikers terug naar 2mb !!!

Dat kan en mag niet als je een duur abonnement hebt! Hoogst vervelend!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Abelius, sorry voor de late reactie. Je eerdere reacties waren niet bij me binnengekomen. Op een drukke plek kan het voorkomen dat er veel mensen tegelijk op dezelfde mast zitten, maar we schakelen je uiteraard niet zelf terug naar een lagere snelheid. Waar heb je precies je gegevens ingevuld? Ik zie namelijk een leeg profiel. Wil je ze opnieuw in je profiel zetten? Vergeet dan ook zeker niet om onderaan de pagina op 'Sla wijzigingen op’ te klikken. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kan ik volledig met je meekijken. Wellicht heb je een verouderde simkaart die ik voor je kan vervangen. En had je ook een probleem gemeld via de Dekkingskaart? Mocht je een Shop in de buurt hebben, loop dan ook zeker binnen. Dan kan je ook een nieuwe simkaart aanvragen. Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 april 2025

Hallo Marciano,

Al mijn gegevens staan onder "account instellingen" in de odido app.

Simkaart is al in januari 25 vernieuwd

"maar we schakelen je uiteraard niet zelf terug naar een lagere snelheid"  :

 Hoe verklaar je dan dat de snelheid weer even goed is als ik de tablet opnieuw opstart?

En hoe verklaar je de sprong van 300mb naar 5mb ( en niet iets daartussenin). ( in Gendringen was dit tussen 200 en 2mb ( en niets daartussenin). In overige plaatsen waar ik de afgelopen maanden ben geweest was er geen probleem, zelfs snelheden tot 570mb gemeten.

Als de technische dienst dit probleem echt willen oplossen moeten ze hier maar eens een apparaatje plaatsen die continue de snelheid meet (en op display toont).


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Abelius ik neem het stokje even over van mijn collega! We snappen dat je gegevens in je account te vinden zijn, maar daar mogen we niet zomaar in. We moeten namelijk eerst verifiëren dat jij de juiste persoon bent op basis van de gevraagde gegevens van mijn collega. Pas zodra de gegevens overeenkomen met wat er in ons systeem bekend is, kunnen en mogen we je inhoudelijk verder helpen en ook meekijken. Anders kan het niet, sorry! 

Wat betreft je snelheid, kan verschillende oorzaken hebben. Dit kan liggen aan je tablet, je simkaart of de mast bij jou in de buurt en ook de drukte (hoe veel mensen tegelijkertijd verbonden zijn met de mast). Vandaar dat we ook met je mee willen kijken, om te kijken of er iets bijzonders te zien is bij jou in de buurt en bij je abonnement. Kun je je volledige naam, 097-nummer van je tabletabonnement, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 20 april 2025

Waar vind ik dat profiel? 

Van de door jouw genoemde oorzaken blijft alleen de drukte over.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Abelius Je kunt in je account naar je profielgegevens gaan. Daar zie je profielvelden die je kunt invullen met je gegevens. Vergeet niet om op opslaan te drukken, dan staan ze opgeslagen en kunnen alleen jij en wij deze gegevens inzien. Als je daar de bovenstaande gegevens kunt invullen en mij een seintje wilt geven wanneer je dit hebt gedaan, dan kan ik met je meekijken!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen