Skip to main content
  • 1,365 Topics
  • 8,074 Reacties
1366 Topics
Slecht mobiel netwerk
Beste T-Mobile community, Wederom maar weer een melding van slechte ontvangst mobiele netwerk. Voor een jaar terug al een eerste melding hierover gemaakt en helaas geen adequate oplossing. Voor bijna 3 weken geleden maar weer eens een melding gedaan en wederom geen goede oplossing. Zie hieronder mijn eerdere meldingen. Twee weken geleden ben ik van de Samsung S9+ overgestapt naar de Samsung S23+ en ja hoor nog steeds een slechte dekking. Met de klantenservice T-Mobile contact gezocht en een nieuwe simkaart zou de oplossing zijn. Na twee dagen heb ik een nieuwe simkaart ontvangen, maar helaas geen verbetering. Nog steeds ervaar ik een slechte dekking. In de auto stream ik vaak muziek, maar deze valt dus met enige regelmaat uit en het is dan erg vervelend om de haperingen aan te horen. Vandaag heb ik ook maar weer met de klantenservice van T-Mobile contact gezocht en mij werd verzocht om de telefoon naar de nieuwste software up te daten, waar ik de medewerkster verteld heb dat het om een nieuwe telefoon gaat en deze al volledig naar de laatste software en app updates geüpdatet is. Ook helaas geen oplossing, klacht zou worden doorgezet naar de technische afdeling. 💡 Maar omdat er in de telefoon 2 sim’s geplaatst kunnen worden, heb ik een sim van Simyo erbij naast gezet. En het resultaat is, volledig bereik op het Simyo kaartje, wat op het KPN netwerk zit. Zie hieronder de foto. Nu toevallig even twee streepjes op de T-Mobile kaart, maar wel volle bak op de Simyo kaart. Dit ook nog even getest in mijn oude Samsung S9+ en ja hoor ook daar geeft de Simyo kaart volle bak bereik aan. Het ligt dus niet aan de beide toestellen, S9+ en de S23+. Het ligt ook niet aan de T-Mobile sim, want die is namelijk nieuw. Dus T-Mobile waar ligt het dan wel aan? Ik lees overal in de community dat T-Mobile geroemd wordt om zijn beste netwerk, maar ik trek dat nu toch wel sterk in twijfel. En als ik dan ook meerdere verhalen lees van anderen T-Mobile gebruikers, met hetzelfde probleem van een slechte dekking, dan overweeg ik zelfs om het contract te laten ontbinden vanwege het in gebreke blijven voor het leveren van een goede netwerkdekking. Toch wil ik graag dat T-Mobile een goede passende oplossing aanbiedt en hopelijk gebeurt dat op kort termijn. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groeten, RSMA
[FAQ] Ik ervaar verminderd(e) bereik, stabiliteit en/of snelheid.
Het is natuurlijk erg vervelend wanneer je, verminderd bereik, stabiliteit en/of snelheid ervaart. Hieronder staan een aantal stappen die je zelf kunt uitproberen, om het probleem (mogelijk) op te lossen, en het een en ander uit te sluiten. Netwerkinstellingen resetten Apple  Wanneer je iOS 15 of hoger gebruikt: Instellingen → Algemeen → Zet over of stel iPhone opnieuw in → Stel opnieuw in → Herstel netwerkinstellingen. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: Na het uitvoeren van deze handeling, worden alle opgeslagen, eerder gebruikte WiFi netwerk(en), en wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen. Android Wanneer je Android 8.1 of hoger gebruikt: Instellingen → Systeem → Opties voor resetten → Wifi, mobiel en bluetooth resetten→ Instellingen resetten. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: Na het uitvoeren van deze handeling, worden alle opgeslagen, eerder gebruikte WiFi netwerk(en), en wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen, bluetooth en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen. Noot : Wanneer deze stappen niet (lijken, te) werken, dan kan dit wijzen op een aangepaste Android versie. In dit geval dien je de handleiding van de fabrikant te raadplegen. Een nieuwe (E)-SIM aanvragen Soms kan het voorkomen dat een SIM-kaart niet meer lekker werkt, dit kan door van alles zijn; van (natuurlijke) slijtage tot vochtschade. Daarom helpt het om een nieuwe SIM aan te vragen. Dit kun je zelf héél eenvoudig regelen, via de Odido App, de Community of de telefonische klantenservice. Odido Klantenservice Openingstijden: Ma t/m vr 8-20 uur. Za 9-18.30 uur. Zo 12-17.30 uur. Bel 0800-0092 Ben je in het buitenland? Bel Odido dan op +316-24001200 Netwerkkaart van Odido Controleer op de netwerkkaart van Odido, of er actuele storingen, (onderhoud(s)werkzaamheden staan (in)gepland op jouw (woon)adres. Middels de netwerkkaart van Odido, kun je ook direct een probleem in de stabiliteit, bereik en/of snelheid melden. Geef je adres door in de kaart, klik vervolgens op ‘Meld een probleem’, beschrijf het probleem, en verstuur je melding, zodat deze direct terechtkomt bij de juiste afdeling. Dienstdoende afdeling zal het probleem onderzoeken, en waar mogelijk proberen op te lossen. Let op: Het is aanbevolen om deze website, middels Google Chrome te bezoeken, wegens compatibiliteit.
Klacht op Trustpilot, t.b.v. Manouk - XXXX
Klacht per brief aan ODIDO verzonden op 06-10-2023 06-10-2023 Odido Service B.V. Afd. Klachtbehandeling, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag Beste Odido Service B.V., Vanmiddag had ik telefonisch contact met uw klantenservice. Helaas kwam ik n.a.v. mijn opmerkingen niet tot een voor mij aanvaardbare oplossing. Vandaar mijn klacht richting Odido. Klacht omschrijving. Eind januari 2023 heb ik mij aangemeld bij T-Mobile voor het volgende aanbod; Starten met een DSL abonnement, en zodra de glasvezelverbinding in mijn buurt live is, overstappen naar een Glasvezel abonnement voor dezelfde prijs. Op dat moment was het aanbod van T-Mobile 6 maanden internet voor € 30,- per maand, daarna € 35,- per maand. Dit was zowel voor DSL verbinding als een glasvezelverbinding. Op 15 maart 2023 is mijn DSL abonnement gestart, met uitzicht op overstappen naar Glasvezel zodra dit mogelijk was. Ik heb mij op een website van T-Mobile aangemeld om over te stappen zodra het Glasvezelnetwerk in onze buurt werkt. T-Mobile zou zelf contact met mij opnemen zodra overstappen mogelijk zou zijn. Inmiddels is het glasvezel netwerk live in onze straat, maar ik hoor niets meer van T-Mobile of van de overnemende partij Odido. Vanmiddag contact gehad met de klantenservice van Odido, van de overstapservice van T-Mobile van DSL naar Glasvezel is betreffende medewerker niet op de hoogte. Het aanbod van destijds T-Mobile starten met DSL en over naar Glasvezel zodra dit kan tegen het tarief van € 35,- per maand wordt niet gestand gedaan. Het glasvezel abonnement waar ik mij voor had aangemeld kost € 45,- per maand bij Odido, en daar moet ik het maar mee doen. Aan mijn overwegingen om bij Ziggo weg te gaan en op het (aantrekkelijk) T-Mobile aanbod in te gaan heeft uw medewerker ook na raadpleging van haar begeleider geen boodschap. Het is te doen gebruikelijk bij overnames, dat de overnemende partij de afspraken van de rechtsvoorganger naadloos overneemt. In het geval van Odido wordt dit principe met voeten getreden. Ik ervaar Odido dan ook als een onbetrouwbare partij, mij lijkt dat Odido de afspraken moet nakomen die de klant met haar rechtsvoorganger heeft gemaakt. Graag uw inhoudelijke reactie. Met vriendelijke groet, S.L.M. Verhoeven, TRUSTPILOT Item geplaatst op 27-11-2023; ngegaan op een aanbieding van destijds T-mobile voor wat betreft een vast DSL internetabonnement met later een overstap naar Glasvezel.Glasvezel ligt nu in de straat, maar Odido is niet bereidt de aanbieding van destijds gestand te doen.Klachtenbrief gestuurd op 5 oktober 2023, op de website staat dat er in een maand inhoudelijk wordt gereageerd op klachten. Tot op heden geen enkele communicatie vanuit Odido.Zelf in inmiddels tweemaal telefonisch contact gezocht met Odido. Klantenservicemedewerkers hebben geen enkele bevoegdheid om klachten op te lossen.In een woord waardeloos! Datum van ervaring: 27 november 2023

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen