Skip to main content
Beantwoord

Mobiel bellen naar bepaalde vaste lijnen storend geluid


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Als ik met mijn mobiel naar bepaalde vaste lijnen van bedrijven bel (bijvoorbeeld een nummer dat begint met 085) gaat mijn verbinding vreselijk storen met een hard geluid/gezoem. Met andere nummers heb ik dat niet. Hoe kan dat?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@Rommy05, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wel zo fijn als je ongestoord kunt bellen naar andere nummers, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! 


Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.


Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3773 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Goedemorgen ​@Rommy05, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Wel zo fijn als je ongestoord kunt bellen naar andere nummers, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! 


Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.


Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 14 april 2025

Dankjewel ​@Pharwin van Odido voor alle tips. Ik ga ze allemaal de komende tijd uitvoeren. Even wat bedrijven verzamelen ;-). Ter informatie: ik beschik over een android toestel van Oppo Reno Z, versie 11. Ongeveer 5 jaar oud, maar werkt nog steeds goed.Het systeem geeft aan dat het up-to-date is. Ik kan alleen onder instellingen niet het kopje ‘algemeen beheer’ vinden om het netwerk te resetten. Heb je nog een idee waar ik dat zou kunnen vinden. Alvast bedankt!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Rommy05 dat is helemaal goed! Oh, ik dacht dat bij een Android toestel de netwerkinstellingen altijd in dezelfde instellingen te vinden zijn. Ik heb zitten zoeken en bij een Oppo Reno Z kun je dit terugvinden bij:  "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten". 

Zou je dat eens kunnen proberen? Ik hoor graag of het is gelukt!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen