Skip to main content
10000 Topics
Netwerkmigratie
Netwerkmigratie Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!) NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!
Internet down for 2 weeks!
Internet is down for almost 2 weeks, and there's no fix in sight. Is there anything I can do to cancel my internet or get compensation if Odido is not getting it fixed at all? I have an odido mobile and internet contract. Called Odido EVERY DAY since it first went down and still not fixed. Long story: - 03 Apr: internet down - 04 Apr: called in for service. possible ONT device failure. - 05 Apr: made appointment for Guidion to come down - 06 Apr: Guidion technician troubleshoots, replaces ONT device, and concludes it's not an on-site hardware problem. The connection needs to be fixed at the wijkcentrum by KPN/Reggefiber. -08 Apr: Called Odido to check. Ticket sent to KPN, should be working on it. CS advised that they may call or may try to fix it without entering the customer's house. -09 Apr: Called Odido to check on status. No updates. -10 Apr: Called Odido to check on status. Apparently they've been calling me but no answer. Not possible, since I've been checking my phone and got no missed calls. I have an Odido number, so what's wrong? Turns out they've been calling a different number (why???). Also, no one would have informed me if I didn't call to check. No problem, I have them correct the number to my Odido number WHICH I have on file and I've been calling them with. New ticket created, with same details. They should call back Thursday, latest Friday. - 11 Apr: Called Odido again to check. No update. Asked to be patient on call back. - 12 Apr: Called Odido again to check. No update. CS mentioned it's strange because no service should be a priority ticket and they should have responded within 1 business day. CS gave hope that sometimes they may fix it directly at the wijkcentrum, could happen over the weekend. - 13/14 Apr: Not fixed. - 15 Apr: Called Odido again to check in the morning. (1st time) No update, maybe they will call me later today. (2nd time) Called Odido again in the afternoon. CS tells me, actually it was reported on 11 Apr that they tried to call me but couldn't reach me. Not possible, I checked my records and was by the phone waiting for the call. OH, turns out, they put the wrong number down AGAIN (wtf?!) and so I could not be contacted. OK, he contacted the backoffice to contact Reggefiber, assured me this was high priority and that they will call me back shortly before the end of the day WITH THE CORRECT NUMBER. (3rd time) Called Odido again in the evening. Why did I not get a call that was promised? Confusion. I got the number to contact Reggefiber directly but apparently they don't like customers to contact them and apparently "KPN is Odido's competitor, so might be difficult". Anyway, here I am at my wit's end. All I got so far is some 7-day internet bundles. Not helping. My new phone is dying acting as a modem for the whole house for more than 10 days. Almost two weeks and I can't get my internet fixed because...Odido can't get my Odido phone number right? I was patient the first time it was wrong, but after 2 more rounds, it's simply unacceptable. Isn't there a service level agreement somewhere on fixing a service that is down? My understanding is a 24-hr turnaround action time. Picture of the problem here. Maybe it's a problem you can diagnose or fix better than Odido can.
Tado bridge krijgt geen IP adres van Zyxel T-56 met nieuwe firmware (V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130)
Beste allemaal, Sinds een maandje maakt mijn Tado bridge geen verbinding meer met internet omdat het modem geen ip toekent aan de bridge (soms is de bridge kort online en heeft een ip gekregen, maar dan valt de verbinding weer weg en is het ip adres kwijt). Een firmware update heeft helaas geen resultaat gehad. Mijn reMarkable 2 heeft met de firmware update wel weer een ip gekregen en kan online, maar dat was de miste zorg. Het vervelende is dat als de bridge niet verbonden is met internet de slimme thermostaat en slimme radiatorknoppen en zone regelaars niet meer zo slim zijn en niet meer volgens een schema werken en dus handmatig moeten worden bedient. Zonde natuurlijk want Tado devices zijn niet goedkoop. De Tado bridge werkt met een verbindingssnelheid van 10mb op half-duplex. (antieke tech 🤔)Sluit ik de bridge direct aan op het modem of GB switch dan knalt mijn hele netwerk terug naar een snelheid van 10MB) Op de supportpaginas van Tado is te lezen dat de moderne glasvezelmodems deze snelheid niet meer ondersteunen en dat men de bridge via een switch die een doorgave snelheid van 10MB half-duplex ondersteund. https://support.tado.com/nl/articles/6653049-de-internetbridge-maakt-geen-verbinding-met-mijn-glasvezel-router-modem-hoe-kan-ik-dit-oplossen Ik heb nu twee verschillende switches aangeschaft,1 die Tado adviseert -→ werkt niet en legt hele netwerk plat en bridge nog steeds geen ipen 1 die managed is en poort ingesteld op 10MB half-duplex -→ netwerk blijft op 1GB 😁, maar bridge krijgt nog steeds geen ip. Tado doet er niks mee en zegt dat het het probleem is van de modem/router T-56 en laat me het lekker zelf uitzoeken. Iemand de gouden tip om dit werkend te krijgen?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen