Skip to main content
Beantwoord

Odido smart tv app en eigen router

• 20 februari 2025
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Odido over delta glas, eigen udmpro router met utp op nokia boxje aangesloten. Zyxel t56 er tussenuit.

Ik krijg heen tv met de odido tv app op samsung tv, en ook niet met de odido tv app op een Nvidia shield (Android tv).

Wel internet, en dus Netflix enzo prima werkend.

Het werkt ook niet met de zyxel er tussen dus de udmpro wannpoort op de zyxel aangesloten. Het werkt wel als ik m'n tv  WiFi op de zyxel connect.

Odido service zegt dat wat ik wil (tv app met eigen router) niet kan. Het is allemaal net geleverd, dus heb aangegeven dat het spul dan maar terug moet.

Ik snap alleen niet waarom het niet kan werken? Ik lees over mensen waar het simpelweg werkt, en mensen waar het niet aan de praat te krijgen is en het opgeven.

Toch maar eens gepost, wie weet is er iemand die uitsluitsel kan geven...?

Beste antwoord door rvk01

Wat heb je ingesteld op de unify op het moment dat je hem direct aan de ONT hangt met name met betrekking tot VLAN??

Je hoeft alleen VLAN 300 voor internet in te stellen. Je moet niet doen voor IPTV. Tegenwoordig maakt Odido gewoon gebruik van internet voor TV. Dus je moet op alle poorten “Internet” doorzetten op alle poorten en niets met IPTV doen.

Bekijk origineel

9 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1480 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2025

Wat heb je ingesteld op de unify op het moment dat je hem direct aan de ONT hangt met name met betrekking tot VLAN??

Je hoeft alleen VLAN 300 voor internet in te stellen. Je moet niet doen voor IPTV. Tegenwoordig maakt Odido gewoon gebruik van internet voor TV. Dus je moet op alle poorten “Internet” doorzetten op alle poorten en niets met IPTV doen.

peter-keetfm
  • 2064 reacties
  • 20 februari 2025

@Bennum Hoi

Het hoort gewoon te werken met eigen apparatuur.

Ik zelf gebruik een Fritzbox en ook een Nvidia Shield tv pro en de Odido TV app werkt daar prima op.

Deze instellingen heb je nodig aan de WAN kant.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025
rvk01 schreef:

Dat heb ik gedaan. Alleen 300. Maar ik weet nu wel zeker dat ze niet 'gewoon' gebruik maken van internet, er is een check in die kijkt of er een odido connectie is.

Ik krijg 'je kan niet inloggen. Want Odido TV werkt alleen met een vast me Odido internet verbinding op dit apparaat'

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025
peter-keetfm schreef:

@Bennum Hoi

Het hoort gewoon te werken met eigen apparatuur.

Ik zelf gebruik een Fritzbox en ook een Nvidia Shield tv pro en de Odido TV app werkt daar prima op.

Deze instellingen heb je nodig aan de WAN kant.

Onderstaande kan ik instellen. Igmp proxy zou het hem moeten doen, maar helaas 

peter-keetfm
  • 2064 reacties
  • 20 februari 2025

Iptv igmp proxy uit vinken en hierna reboot.

Bij Odido loopt alles via een “internet” vlan300.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 februari 2025

Ga ik proberen. 

Gekke is dat de odido app op samsung tv opeens lijkt te werken(afwachten hoe lang) terwijl die op de Nvidia niet verder komt dan de melding dat ie niet op het Odido netwerk is aangesloten. Beide apparaten zitten op dezelfde downstream switch.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1480 reacties
  • 21 februari 2025

@Bennum Ik weet niet hoe het controle mechanisme van de TV app precies werkt. Maar je kunt eens proberen de data van de app te verwijderen (als je dat nog niet gedaan had, bij de Android instelling van de app kiezen voor gegevens verwijderen). De app start daarna 'schoon' op en hopelijk lukt het dan wel.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 februari 2025

Het werkt nu op zowel de tv als de Nvidia shield.

Igmp proxy verwijderd op advies peter-keetfm

App cache en gegevens verwijderd, uiteindelijk odido app verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Mac adres van odido zyxel gecloned op WAN interface UDMP maar geloof dat dit niet nodig is.

En de klapper denk ik.. VPN client op Nvidia shield gereset.

Waarom de tv app op de samsung tv het een hele dag niet gedaan heeft en opeens begon te werken blijft een raadsel. Het probleem met de Nvidia had waarschijnlijk met de vpn cliënt te maken.

Dat de supportafdeling van Odido mij vertelt dat het niet kan werken is onjuist. Onbewust onbekwaam van een individu wellicht. Odido zou deze kennis makkelijk in haar kennisbank voor de supportdesk kunnen borgen. En voor de klant inzichtelijk kunnen maken: werkend gemeld  met udmpro, vlan 300, verdr geen instellkngen, geen Odido garantie.

Dank allen voor het meedenken!

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1480 reacties
  • 21 februari 2025
Bennum schreef:

En de klapper denk ik.. VPN client op Nvidia shield gereset.

Haha, ja, dan zit je virtueel niet meer op het Odido netwerk vanuit die TV app gezien 😂

Wellicht kun je bepaalde apps uitsluiten voor de VPN tunnel. Fijn dat het in ieder geval werkt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen