Hoi @harmenzo, ik wil dit graag meteen nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag! Groetjes, Ishana
@Ishana van Odido Bedankt voor je reaktie.
Ik gebruik een ander email adres voor het forum dan voor mijn odido account, vandaar. Hoewel ik zou denken dat het klantnummer op zich voldoende zou moeten zijn, heb ik nu toch ook de andere gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn profiel.
Ik zie je antwoord tegemoet.
Hey @harmenzo, ik ben voor je gaan kijken en dat klopt inderdaad niet. Je zou tot 04-01 moeten betalen. Nu heb ik de kosten vanaf 04-01 tot en met 31-01 voor je vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Hopelijk nog die van januari!
@harmenzo Graag gedaan!
Laat je het weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt? We staan altijd voor je klaar!
Ik denk dat dit een normale gang van zaken is bij alle providers. De factuur wordt bij Odido al erg vroeg aangemaakt (voor januari zie ik al op 2 januari). Aangezien er toen nog een contract was, en die opzegging nog ongedaan gemaakt kon worden op het laatste moment (bv mislukte overnameservice), wordt er volgens mij altijd een hele maand in rekening gebracht. Dit zou normaal dan pas in februari gecorrigeerd worden.
Maar goed... fijn dat het inmiddels geregeld is.
Ik heb inmiddels de factuur voor februari gerkegen, maar er gaat volgens mij toch nog iets niet helemaal goed: ik krijg nu TE VEEL geld terug. Ja, zo eerlijk ben ik dan ook wel weer om dit even te melden.
Uit de factuur blijkt: de toegekende compensatie van 11,29 euro was voor de periode 4 december tot 31 december (dus anders dan @Tommie van Odido schreef). Maar ik heb 4 december opgezegd, dus vanwege de opzegtermijn heb ik nog tot 4 januari TV kunnen kijken. Deze compensatie is dus NIET terecht.
Daarnaast staat op de factuur maandelijkse kosten van 4 januari tot 31 januari ter waarde van -11,65 euro (N.B. minus 11,65 dus). Dit omdat in januari een hele maand TV in rekening was gebracht, terwijl ik dus maar tot 4 januari heb kunnen kijken. Deze verrekening is wel terecht (en gaat dus inderdaad vanzelf, zoals @rvk01 terecht opmerkte).
Kijk maar of jullie het teveel betaalde bedrag terug willen vorderen, ik vind het prima. Als jullie het laten zitten, vind ik dat natuurlijk ook goed.
@harmenzo Als je alleen TV opgezegd hebt maar je behoudt internet, dan kan het volgens mij zo zijn dat de wijziging direct ingaat. Dat is bv met een snelheidswijziging ook zo. Je zou dan dus geen maand opzegtermijn hebben. Zo was het bij mij bij Ziggo vroeger in ieder geval maar ik weet niet zeker of dat bij Odido ook zo is. Je hebt dan alleen een maand opzegtermijn als je het complete contract (incl. internet) opzegt.
Dat je dan nog wel TV hebt kunnen kijken tot 4 januari zou dan wel vreemd zijn, want dat zou dan wel direct niet meer kunnen (zo was het bij mij in ieder geval bij Ziggo).
Maar wellicht kan een moderator hier meer duidelijkheid over geven.