Skip to main content
Beantwoord

factuur niet correct

• 21 februari 2025
  • 17 reacties
  • 169 Bekeken

Onderstaand is het abonnement dat ik heb afgesloten maar er wordt veel meer afgeschreven.

ik heb het teruggeboekt, wil dit eerst rechtzetten,

Overzicht van je abonnement

Details bestelling Maandelijkse kosten

ESPN Compleet 10,00
Eerste maand € 7,50 korting op ESPN Compleet -7,50
Eerste 6 maanden Internet voor € 30/mnd -5,00
Glasvezel 100 Mbit/s 35,00
TV 12,50
Eerste 6 maanden € 12,50 korting per maand op TV -12,50

Totaal 32,50

Beste antwoord door eric

Terugboeken is niet zo'n goed idee. Mocht er al een factuur foutje zijn gemaakt,  dan wordt er een creditfactuur gemaakt voor het verkeerde bedrag, er rolt niet zomaar een nieuwe factuur uit. Die factuur is opgemaakt, ingeboekt en na storneren start het incasso proces.  Dat zijn dus emails met herinneringen,  aangeven dat er afsluiting dreigt en extra administratie kosten.

Het zal heus verklaarbaar zijn, wij als andere klanten kunnen niet in jouw gegevens kijken. Moderators kunnen dat wel en die zullen in een aantal dagen ook reageren. Zij zijn ook in staat om credits te maken,  maar dat komt in de praktijk weinig voor. Het is vaak gewoon uit te leggen door hen.

Dus, maak het bedrag alsnog per handmatige overboeking over. Als het niet goed is wordt dat altiid netjes opgelost.

Bekijk origineel

17 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8091 reacties
  • 21 februari 2025

Beste ​@alauret  wat is heel veel meer? Vul al je gegevens goed in zie mijn onderschrift dan kijken de moderators wat er aan de hand i. Terugboeken is niet slim je loopt risco om geblokkeerd te worden. Wacht eerst even af hoe het zit.

Hou wel rekening met de Inflatiecorrectie ⬅️

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Bedankt voor reactie.

ik heb twee maal mail gestuurd maar krijg geen antwoord, dat vind ik niet netjes.

in december had het bedrag €30 moeten zijn

in januari €32,50 en in februari ook, zie hieronder het geïncasseerde.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8091 reacties
  • 21 februari 2025

@alauret  zijn de kortings maanden  nog niet voorbij?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Ik ben eind november overgestapt naar Odido en zie het contract met 6 maanden korting 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1551 reacties
  • 21 februari 2025
alauret schreef:

in december had het bedrag €30 moeten zijn

De eerste maand (december) kan iets meer zijn als je een paar dagen voor december bent aangesloten. Het is alleen €30 als je precies op 1 december aangesloten bent. Dus die €4 kan voor de dagen ervoor zijn (dat zou ook op de factuur moeten staan).

alauret schreef:

in januari €32,50 en in februari ook, zie hieronder het geïncasseerde.

Je hebt voor ESPN Compleet alleen de eerste maand €7,50 korting. Wanneer is die afgesloten?

Na 1 maand zou je dan €40 betalen (tot 6 maanden wanneer de andere kortingen ook vervallen).

Ik kan alleen de €42,50 niet zo goed plaatsen want je zou een tijdje gewoon €40 moeten betalen. Tenzij je ESPN later afgesloten hebt...

Maar als het goed is heb je ook een factuur gekregen waar het allemaal precies op staat qua bedragen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Dit staat op mijn factuur, zie onder en ik snap ook niet dat de maandelijkse kosten nu €60 zijn. 
Ik heb abo afgesloten voor €35 met half jaar €5 korting en later heb ik espn er bij genomen en naar ik dacht ook half jaar korting maar als dat eenmalig was is dus die 42:50 wel correct? 
die verschillende bedragen elke maand vind ik wel verwarrend en ook dat mail niet beantwoord wordt is ook niet netjes. Bij de chatbox krijg ik de vraag of ik iemand wil spreken via de chat maar dan krijg ik telefoonnummer waar ik niets aan heb. Ik kan/wil niet bellen.

ga maar weer snel opzeggen eind van het jaar…

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Vergeten…

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1551 reacties
  • 21 februari 2025

Die €60 begrijp ik dus niet helemaal. Dat had €57,50 moeten zijn. €35 internet + €12,50 TV + €10 ESPN. En inflatie zou je volgens mij niet krijgen omdat je binnen 3 maand einde jaar afgesloten hebt.

Op pagina 2 zie je de specificatie van die €60. Zie je welke afwijkt van de order? Op pagina 3 zie je de kortingen en dat schijnt wel te kloppen (€5 + €12,50). Heb je misschien ook nog een extra TV box of extra wifi punt (want wifi punt is ook €2,50).

Ja, de helpdesk is een beetje treurig. Je kunt dingen beter hier op de community uit laten zoeken. Wat de helpdesk mist… zit hier op de community 😣

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Dankjewel voor je antwoord. Ik heb geen extra punten besteld, ik heb sowieso niet veel extra’s alleen de Espn voor de voetbal voor mijn man. Wij zijn 81 en 75 en hebben niet zo veel wensen meer.😁 maar dat die facturen zo verschillend zijn is erg verwarrend en ik weet ook niet hoe ik Odido kan bereiken om het recht te trekken….jullie zijn een community en hebben ook die ‘macht’ niet denk ik….

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1551 reacties
  • 21 februari 2025
alauret schreef:

jullie zijn een community en hebben ook die ‘macht’ niet denk ik….

Er zijn hier op het forum ook medewerkers van Odido actief (de moderators). Die kunnen heel veel doen en uitzoeken en regelen. Als je even je “Mijn profiel” hier op de community even helemaal aanvult (met naam, abonneenummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van de bank (die gegevens zijn allemaal privé en onzichtbaar en alleen voor de moderators te zien) dan kan een moderator nakijken waarom de prijs afwijkt. Die komen meestal binnen een paar dagen wel aan dit topic toe (alleen in het weekend wat minder snel).

De reden waarom de eerste facturen afwijken is omdat er geen hele maanden gebruik is gemaakt. Eerste maand december zat dus nog een paar dagen van november en in januari zal een gedeelte van ESPN zitten voor december en januari. Vanaf februari zou de factuur elke maand hetzelfde zijn behalve dat die €60 zonder (korting) dus even raar is.

Wat voor prijzen staan er op de tweede pagina van je factuur? Internet zou €30 moeten zijn + €12,50 voor TV en €10 voor ESPN. Dus welke bedragen wijken af? Dan kunnen we even een formele vraag hieronder zetten (duidelijk voor de moderators).

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9358 reacties
  • Antwoord
  • 21 februari 2025

Terugboeken is niet zo'n goed idee. Mocht er al een factuur foutje zijn gemaakt,  dan wordt er een creditfactuur gemaakt voor het verkeerde bedrag, er rolt niet zomaar een nieuwe factuur uit. Die factuur is opgemaakt, ingeboekt en na storneren start het incasso proces.  Dat zijn dus emails met herinneringen,  aangeven dat er afsluiting dreigt en extra administratie kosten.

Het zal heus verklaarbaar zijn, wij als andere klanten kunnen niet in jouw gegevens kijken. Moderators kunnen dat wel en die zullen in een aantal dagen ook reageren. Zij zijn ook in staat om credits te maken,  maar dat komt in de praktijk weinig voor. Het is vaak gewoon uit te leggen door hen.

Dus, maak het bedrag alsnog per handmatige overboeking over. Als het niet goed is wordt dat altiid netjes opgelost.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Ik heb het bedrag inmiddels weer overgemaakt en laat het hier maar bij. Ik had gisteren nogmaals een mail gestuurd en kreeg vanmorgen een mail dat de mail niet beantwoord gaat worden, plus dat ik bij de chatbox de enige keuze bellen was, kreeg ik de p in en had het teruggeboekt vandaar maar je hebt gelijk wss heb ik alleen mezelf er mee. Bellen is voor mij geen optie.
Het wordt me allemaal te ingewikkeld en ben hier al veel te lang mee bezig. Eind van het jaar stap ik weer over. Bedankt iedereen voor de hulp…

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1551 reacties
  • 21 februari 2025
alauret schreef:

Het wordt me allemaal te ingewikkeld en ben hier al veel te lang mee bezig. Eind van het jaar stap ik weer over. Bedankt iedereen voor de hulp…

Op zich hoef je alleen door te geven wat er op de tweede pagina stond qua bedragen bij internet, TV en ESPN. Dan kon een moderator hier zo zien of die 2,50 extra nu klopt of niet. En als het niet klopt zou die het recht kunnen zetten. Maar goed… laten zitten is ook een keuze 😉

Ook redelijk bot overigens… dat ze de mail niet gaan beantwoorden. Ja, helpdesk en mail is bij Odido erg treurig helaas 😥

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8091 reacties
  • 21 februari 2025

@alauret De moderators gaan je helpen. Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten. In het weekend is de afdeling incasso gesloten dus je moet wel even geduld hebben. Uitleg kom later.

Fijn weekend.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

Dit was de mail die ik kreeg vanmorgen, heel jammer als je enige optie mailen is…

😏

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025
Cristien schreef:

@alauret De moderators gaan je helpen. Ze reageren op volgorde van binnenkomst berichten. In het weekend is de afdeling incasso gesloten dus je moet wel even geduld hebben. Uitleg kom later.

Fijn weekend.

Bedankt, jij ook fijn weekend

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8091 reacties
  • 21 februari 2025

@alauret Twitter, Facebook, community (the best) en telefoon. En de shops zijn altijd behulpzaam.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen