Skip to main content
10000 Topics
Het duurt drie weken voordat de glasvezelstoring is verholpen
TL;DR De glasvezel internetdienst van Odido lijkt achter de schermen als volgt te zijn opgezet: - Odido - internetprovider- Glasvezel netwerk bedrijf- Guidion - installatie en onderhoud van modem&router- ZZP'ers doen het eigenlijke modem&router werk Deze opstelling kan de reden zijn dat het 3 weken duurt om een ​​kapotte glasvezel modem te vervangen. Week 1 (echt?): ZZP-er komt, hij vertelt je dat het iets is met het glasvezelnetwerk. Als je het sneller wilt dan over een week, moet je Guidion zelf bellen en het vriendelijk vragen, Odido zal dat niet doen. Week 2 (oh jee): Iemand van het glasvezelnetwerk zal komen en erachter komen dat glasvezel niet de reden is. Week 3 (oeps): Er wordt weer een ZZP-er bezoek ingepland. De aardige persoon kwam eigenlijk eerder, gewoon omdat hij in de buurt was. Hij zal de glasvezelmodem vervangen, en er zal ergens aan de Odido-kant een fout in het serienummer zitten. Het zal natuurlijk niet werken, tenzij de persoon dat heeft opgelost. Odido geeft u onbeperkt mobiel internet vouchers - om de situatie te verzachten. De simkaart moet je zelf kopen. Dan moet je gebruik maken van een mobiele hotspot. Het zou goed zijn, tenzij je internet nodig hebt op een ethernetkabel. Om dit op te lossen, moet je een 4G-router met een simkaart-slot kopen. Er één kiezen is geen triviale taak. Als een van de vouchers daarna niet werkt, zal iemand van de Odido-ondersteuning weigeren u een nieuwe voucher te geven en u adviseren om naar een Odido-winkel te gaan om uw mobiele hotspot te configuriren. Deze Odido service opstelling werkt gewoon niet. Odido, stop alsjeblieft, het is niet je core business. Groetjes,Een WHF-persoon PS Trouwens, die leuke muziek aan de telefoon en in advertenties wordt al snel behoorlijk vervelend. English version --- Fiber outage takes 3 weeks to fix Odido's fiber internet service seems to be set up as follows, behind the scene: - Odido - internet provider- Fiber network company- Guidion - modem/router installation and maintenance- ZZP people do the actual modem/router work This setup might be the reason why it takes 3 weeks to replace a broken fiber modem. Week 1 (really?): ZZP-er will come, he will tell you it's something with the fiber network. If you want it faster than in a week - you'll have to call Guidion yourself and ask kindly, Odido won't do that. Week 2 (oh dear): Somebody from fiber network will come, and figure out that fiber is not the reason. Week 3 (oops): A ZZP-er visit will be scheduled again. The nice person came earlier actually, just because he was around. He will replace the fiber modem, and there will be a typo in the serial number, somewhere on Odido side. It won't work again of course, unless the person fixed that. Odido will give you unlimited mobile internet vouchers - to mitigate the situation. The sim card you will have to buy yourself. Then you are supposed to use a mobile hotspot. It would be Ok, unless you need internet on an ethernet cable. To solve this you'll need to buy a 4G router with a sim card slot. Choosing one is not a trivial task. After that, when one of the vouchers did not work - somebody from Odido support refused to give you a new voucher, and advised to go to an Odido shop to configure your mobile hotspot. This Odido service setup just does not work. Odido please stop, it's not your core business. Cheers,A WHF person PS Btw that nice music on the phone and in ads very quickly becomes rather annoying.
Klacht Odido en Open Dutch Fiber, wanneer is mijn aansluiting gereed?
Hoeveel geduld moet je hebben.... Ik schrijf 2 augustus 2023. Via het portaal mijn aansluitingen heb ik een aanvraag ingediend voor het realiseren van een glasvezelaansluiting in onze nieuwbouw woning, appeltje eitje zou je zeggen. Het indienen van de aanvraag was zo gepiept, maar de afhandeling ervan verliep allesbehalve voorspoedig, laat ik het zo zeggen voor geen meter. Uiteindelijk, tientallen telefoontjes en e-mailtjes verder (per mail 0,0 reactie) een offerte ontvangen via E-fiber voor een zg ‘na-aansluiting’. In de tussentijd zijn de diensten van E-fiber voor onze regio (West-Brabant) overgenomen door Open Dutch Fiber (ODF), wat het geheel qua opvolging niet echt vereenvoudigde, want wanneer wordt de aansluiting gerealiseerd? Diverse telefoongesprekken verder, waarbij bedrijven met name naar elkaar wijzen (E-Fiber, Open Dutch Fiber, SPIE, De Zeeuw Telecom B.V. en nog enkele andere onderaannemers) leverde maar geen plan datum op. Niemand kende de aanvraag en/of de offerte. Uiteindelijk via een medewerker van SPIE de realisatiedatum van 2 april ontvangen, mooi! Gelukkig is de aansluiting ook daadwerkelijk in huis gebracht op 2 april en momenteel prijkt er een kastje van Open Dutch Fiber in de meterkast op de muur. Voor zover, al is het met een wat langere (niet verwachte) doorlooptijd, een klein succesje! Nu nog een provider om tot een werkende aansluiting in huis te komen. Een abonnement heb ik destijds (omdat het zo lang duurde) afgesloten bij Odido Nederland. Prima aanbieding en ik dacht met een tweesporenbeleid, waarbij enerzijds ikzelf en anderzijds Odido Nederland, Open Dutch Fiber in beweging probeerde te krijgen, sneller succes te behalen. Tot op heden wacht ik nog steeds op een installatiepakket en een afspraak met hun installatiepartner, Guidion. Al 2 maanden heb ik wekelijks contact met Odido en wijst men naar ODF. Verhalen van ‘u heeft nog geen aansluiting’, ‘uw aansluiting moet nog afgemeld worden’ tot ‘er wacht een patch in de wijkcentrale’ kan ik inmiddels delen. Los van het feit dat het administratief niet op orde lijkt, is het ook lastig om een consistent verhaal met de klant te delen. Uiteraard worden codes gedeeld waarmee onbeperkt van het internet via het Odido Nederland netwerk gebruik gemaakt kan worden, maar zonder Odido sim, heb je hier helemaal niets aan. Los van het feit dat het geduld inmiddels wel op is ben ik benieuwd of dit een op zichzelf staande case is of dit een uitzonderingssituatie betreft. Wat kan er nu zo moeilijk kan zijn aan het ‘afronden’ van een glasvezelaansluiting. Alle begrip voor een iets langere doorlooptijd ivm het personeelstekort, maar eenmaal gestart met de realisatie van een aansluiting, lijkt me het niet meer dan vanzelfsprekend dat deze ook afgerond wordt. Van losse eindjes wordt immers niemand blij. De overweging om contact te zoeken met een andere provider is er, maar gaat dit wel succes opleveren?

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen