Skip to main content

Opzeggen Klik&Klaar is moeilijk

• 10 maart 2025
  • 8 reacties
  • 121 Bekeken

Rivellino

Op woensdag 12 februari heb ik mijn Klik&Klaar pakket ontvangen.

Na enige problemen met de communicatie tussen smartphone en Box werkte alles prima.Mijn up- en downloadsnelheden voldoen goed.Ik ben van plan om na het aflopen van mijn huidige contract bij mijn service-provider (ook Odido) op 22 april 2025 een nieuw Klik&Klaar abonnement te laten starten.

Nadat ik heb vastgesteld dat Klik&Klaar voor mij een goede oplossing is, heb ik maandag 24 februari telefonisch dit Klik&Klaar abonnement opgezegd. Van Odido kreeg ik na korte tijd de melding dat mijn Klik&Klaar nog niet geactiveerd is en daardoor nog niet opgezegd kon worden (mijn Klik&Klaar werkte prima). Dat was een bekend probleem bij Klik&Klaar abonnementen.

Op 4 maart kreeg ik keurig onderstaande status-update per email ( Kenmerk: 1807/76338561)

Er is nog geen oplossing
Natuurlijk zijn we je niet vergeten. Maar op dit moment hebben we nog geen oplossing. Sorry! We zijn er nog druk mee bezig. Zodra we meer informatie voor je hebben, sturen we je weer een berichtje.

Mijn Klik&Klaar box staat sinds 24 in de originele doos ingepakt om terug te sturen naar Odido. Helaas kan Odido mij geen retour-label sturen omdat zij eerst het probleem rondom het activeren moeten oplossen.

Mijn voorstel is:Ik stuur de Klik&Klaar-box niet terug maar bewaar hem netjes in de doos tot 22 april.

Dan start mijn Klik&Klaar abonnement en sluit ik hem weer aan.

Uitgelichte reactie

11 maart 2025

Hi ​@Rivellino, goed dat je dit aangeeft.

Ik wilde meteen voor je gaan kijken, echter kan ik op jouw postcode en huisnummer alleen een glasvezel abonnement zien en geen Klik&Klaar abonnement. Kan dit kloppen of is het op een ander adres besteld? Als dit het geval is zou jij die gegevens dan in je profiel willen zetten bij Info voor moderator? Dan kan ik met je meekijken. Alvast bedankt!

8 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 11 maart 2025
Uitgelichte reactie

Hi ​@Rivellino, goed dat je dit aangeeft.

Ik wilde meteen voor je gaan kijken, echter kan ik op jouw postcode en huisnummer alleen een glasvezel abonnement zien en geen Klik&Klaar abonnement. Kan dit kloppen of is het op een ander adres besteld? Als dit het geval is zou jij die gegevens dan in je profiel willen zetten bij Info voor moderator? Dan kan ik met je meekijken. Alvast bedankt!

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 12 maart 2025

Gisterenmiddag (11 maart) ben ik gebeld door Odido. Mijn opzegging is gelukt. Ik heb ook een email met een QR-code gekregen.

Helaas, het inleveren bij het DHL-servicepunt lukt niet. De QR-code is ongeldig.

Na het scannen bij DHL kreeg ik eerst de volgende code vermeld:

QR3S TMLO 1050 6547

Aan het eind van het inleverproces kreeg ik de foutmelding dat de QR-code ongeldig is. De medewerker van het DHL-servicepunt kon het pakket niet aannemen omdat de initiële barcode op de doos deels beschadigd en daardoor onleesbaar is.

Hoe kom ik van mijn Klik&Klaar-box af?

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 12 maart 2025

Ondanks het mislukte terugsturen heb ik wel een digitaal afgiftebewijs.

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 13 maart 2025

Vanmiddag nog maar eens naar de Odido Servicelijn gebeld. Daar kreeg ik het advies om ook zonder QR-code de box in te leveren op het DHL-servicepunt. En wat gisteren niet kon, lukte nu wel. De box werd keurig aangepakt en ik heb een nieuw bewijs van afgeven.

De box ben ik eindelijk kwijt. Nu nog afwachten hoe het gaat met de financiële afwikkeling. Ik heb het abonnement beëindigd binnen de 14 dagen proeftijd. Maar administratief heeft Odido dat pas veel later kunnen verwerken.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13496 reacties
  • 13 maart 2025

Hey ​@Rivellino, dit is inderdaad wel heel gek. Vooral omdat je als nog een afgiftebewijs hebt ontvangen, dan lijk het mij dat er bij DHL iets fout is gegaan. Je kan het modem via dit antwoordnummer met PostNL (dus niet DHL) laten verzenden, dan komt hij ook goed aan bij ons! 

• Odido
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 19 maart 2025

De box is nu 6 dagen geleden retour gestuurd naar Odido. DHL kan geen verdere informatie geven en verwijst naar de ontvanger (Odido dus). Ondertussen heeft Odido wel 25 euro afgeschreven voor het gebruik van de Klik&Klaar box. Ten onrechte, want ik heb reeds na 12 dagen opgezegd. Helaas kon Odido dat administratief niet verwerken omdat ‘ de box nog niet geactiveerd was’.

Om de administratie van Odido niet verder te verstoren heb ik de afschrijving maar niet gestorneerd.

Gaarne aktie.

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 25 maart 2025

Mijn retourzending is nog steeds niet verwerkt door Odido. Ik heb de indruk dat Odido te weinig medewerkers heeft om de retourzendingen te controleren. Ondertussen heb ik de afschrijving van 25 euro toch maar teruggeboekt. Misschien is Odido daar wel gevoelig voor. Ik betaal maandelijks ook al ruim 79 euro voor mijn vast internet-abonnement bij Odido.

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 26 maart 2025

Hallo ​@Tommie van Odido ,

Sinds 14 maart zit er in de afhandeling van DHL geen voortgang. Op de DHL-website wordt mij geadviseerd contact op te nemen met de verzender. Voor deze retourzending is dat Odido.

Odido kan dan bij DHL navragen wat er met het pakket aan de hand is.

De tracking-gegevens van het pakket heb ik in mijn profiel opgenomen, onder gegevens voor de moderator.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen