Skip to main content
10000 Topics
2 verschillende bedrijven?
Ik ben al jaren klant van Odido, toen nog t-mobile en nooit problemen gehad. Nu ben ik op 23 juli verhuist en heb ik sindsdien een vreselijke mobiele verbinding. Ik dacht ik ga naar de Odido winkel om na te vragen wat mijn opties hierin zijn. Dus ben ik op 23 augustus langs geweest. Ze gaven mij daar aan dat ik niet geholpen kon worden en maar de klantenservice moest bellen, erg vervelend maar dat heb ik dus toch gedaan. Ik werd 26 augustus teruggebeld met de mededeling dat inderdaad mijn mobiel internet slecht ontvangst heeft op deze locatie en ik daarom mijn mobiele abonnement mag ontbinden als ik dit wil. Super fijn dacht ik, dat dit mogelijk is. Toen vroeg ik of ik ook samen mijn nieuwe Odido thuis abonnement mocht ontbinden aangezien ik die pas sinds 1 augustus heb vanwege mijn verhuizing (toen was mijn keuze voor Odido thuis logisch gezien ik al klant ben en de combikortingen die je daarmee op beide ontvangt.) Zodat ik de mogelijkheid heb om zowel met mobiel als internet thuis naar KPN te gaan. (Die dekt mijn nieuwe locatie immers wel volledig) De dame in kwestie gaf aan aangezien het nog steeds dezelfde maand betreft, dat dit wel tot de mogelijkheden behoort en ze deze vraag naar aanleiding van mijn situatie goed begreep. Maar toen kwam de grote maar, dit moest ik wel effe zelf regelen want we zijn niet dezelfde bedrijven kreeg ik te horen. Ik zei pardon?! Ze vertelde me dat ze me doorverbond met een collega van de Thuis afdeling. Echter weigerde deze collega om het Thuis abonnement te ontbinden omdat een probleem met je mobiele abonnement geen reden is om Thuis te ontbinden was het antwoord. Nu snap ik tot zekere hoogte best wel deze redenering, maar ik vind het zo ontzettend flauw van jullie. “Ja, had je maar 7 dagen eerder moeten bellen dan had het wel gekund!” Zei die nog tegen me. Pffff… wat een meedenken en service zeg, ik heb gewoon nog in dezelfde maand contact opgenomen met jullie, en sorry dat ik niet enkele dagen eerder had gebeld, want ik zat sinds eind juli midden in een verhuizing! Al met al, voel ik me gewoon erg genaaid. Want hoezo krijg ik te maken met 2 verschillende bedrijven? Ik ben toch klant van Odido??! Hierdoor ontbreekt elke vorm van begrip en menselijkheid. Ik vind dit zo ontzettend vreemd allemaal. Maar blijkbaar werken deze bedrijven volledig langs elkaar heen, is dit nu wat de nieuwe slogan van Odido omvat?? “Zo kan het ook, menselijker?!” Nou ik vind hier persoonlijk niks menselijks aan, laat staan dat ze samen met je meedenken…
geen mobiel netwerk VS
Goedemiddag, op dit moment verblijf ik in de VS en ik heb twee problemen: ik heb geen mobiel netwerk meer van Odido en ik kan niet meer inloggen/wachtwoord resetten van mijn account. Ik schrijf dit bericht door middel van een wifi verbinding in de lobby. wat ik zelf al geprobeerd heb wat betreft netwerkverbinding, maar niet heeft gewerkt: Netwerkinstellingen gereset; dataroaming staat aan. Blokkades gecheckt; zijn er niet. 3G geprobeerd ipv 4G; Mobiel netwerk uitgezet en naar andere netwerken laten zoeken. Op alle getoonde netwerken krijg ik geen netwerk. Buitenlandbundel aangevraagd, maar dit werkt blijkbaar niet. tweede probleem: Ik wilde via de wifi-verbinding inloggen in het Odido-account om te kijken wat ik zelf nog kon doen, maar ik kan dus niet inloggen. wachtwoord gereset, maar ik ontvang geen mail met een code of iets dergelijks. De mail staat ook niet in mijn​​ Spam. klantenservice: Vervolgens heb ik via beeldbellen (whatsapp) mijn zus in NL gebeld. Zij belde vervolgens de klantenservice van Odido. De beide toestellen hield mijn zus naast elkaar zodat ik zelf met de medewerker kon spreken. Erg omslachtig, maar je moet wat. het eerste wat ik hoorde was dat ik een ander abonnement moest aanschaffen anders kon hij mij niet helpen. Dit abonnement moest dan voor minimaal twee jaar (???) vervolgens vroeg ik naar de technische dienst: “U kunt deze niet bellen. Ik maak een Case aan en zij nemen dan contact met u op.” (Hoe dan?! Want er is geen netwerk/heb geen bereik) Ik heb alles aangegeven wat ik al had gedaan en toen kreeg ik als antwoord: ”We doen een interne netwerkreset. U moet de telefoon vijf minuten uitzetten en dan weer opstarten. Hierna kunt u terugbellen” en “ik zal uw account verwijderen en dan kunt u een nieuwe aanmaken.” Hoe kan bovenstaande uitgevoerd worden als ik geen netwerk heb en alleen nu via whatsapp mijn zus kan bellen? De medewerker zei alleen maar: “U wilt zelf geen nieuwe abonnement afsluiten dus kan ik verder niets voor u doen.” Na het verbreken van de verbinding heb ik een kwartier mijn toestel uit gehad. Opnieuw geen netwerk (alleen sos beschikbaar) Dit bericht in de community plaatsen is mijn laatste strohalm. Is er iemand die mij kan helpen?
DHL zwart gat voor retouren en retourlabel aanmaken werkt niet.
Afgelopen 20 juli zou er een pakket van Odido bij mij bezorgd worden. Dat is niet gebeurd en in plaats daarvan is het door de bezorger retour gestuurd naar Odido, zie mijn topic Volgens de website van DHL is dat pakket nog steeds niet verder dan “Klaar voor het versturen naar het sorteercentrum”. Op 29 juli heb ik de bestelling geannuleerd (bevestigd per mail door Odido). Dan krijg ik op 2 augustus (4 dagen later!) een bericht dat mijn pakket onderweg is. Deze keer wordt het netjes de volgende dag bezorgd. Na contact met Odido klantenservice breng ik het pakket terug naar een DHL servicepunt. Omdat de link om een retour label aan te maken niet werkte, heb ik handmatig een label aangemaakt met de door de klantenservice opgegeven informatie (foto en bewijs van afgifte beschikbaar). Kijk ik op de site van DHL dan is er bij “Je pakket gaat retour naar” niets ingevuld en daaronder “Ontvangen in sorteercentrum, in afwachting van de data”. In mijn account staat dat ik het pakket moet retourneren. Dat is dus al gebeurd! Dat gaat wel lekker zo! Hoeveel spullen is Odido op die manier al kwijt geraakt??? Aanvulling: op 7 augustus heb ik over de laatste zending een vraag gesteld via het webformulier. Bij het verzenden verdween alles zonder terugmelding en kreeg ik een uitgelogd leeg formulier. Ook geen mailbevestiging ontvangen. Dus nu maar weer via het forum. Ook dat gaat heel lekker zo!
Traag internet en ping spikes T-56
Sinds enkele weken heb ik Odido 1Gbps. Hiervoor had ik KPN 500Mbps en had ik nooit problemen, alles liep soepel, praktisch nooit ping spikes, disconnects of traag internet. Na mijn overstap heb ik continu last van lag tijdens spellen, met name lagspikes waarin alles bevriest voor seconden lang tot soms ook disconnects. In eerste instantie waren de speedtests goed, maar zodra ik applicaties opstartte zakte het internet in, dit gebeurde zowel over wifi als over lan. Er is een monteur van Gideon geweest, hij heeft de patchkabel vervangen, glasvezel kastje vervangen, en de modem vervangen (voor hetzelfde type). De monteur kreeg op zijn telefoon telkens wel de beloofde 1Gbps, mijn pc zakte telkens in als ik een applicatie startte. De conclusie was dat het aan mijn pc moest liggen. Na wat googlen was het vermoeden dat het aan Lenovo Vantage lag. Dit gedeïnstalleerd, en het ging even iets beter maar later was het probleem weer terug. Via windows update ook windows opnieuw geïnstalleerd. Maar het probleem is alleen maar verergerd. Mijn telefoon geeft regelmatig (maar niet altijd) wel de 1Gbps. Mijn pc gaat via wifi niet hoger dan 350Mbps (maar heel veel ping spikes / disconnects) en over UTP slechts 25Mbps (ook met af en toe spikes). Mijn werklaptop geeft via UTP ook niet meer dan 25Mbps. (verschillende UTP kabels geprobeerd). Via wifi is het wisselend (tussen 20Mbps en 800Mbps). Router al meerdere keren gereset, ook teruggezett naar fabrieksinstellingen geprobeerd. Naar aanleiding van de vele soortgelijke topics (zie hieronder een voorbeeld) denk ik dat het aan de Zyxel T-56 modem ligt. Ik wil gewoon heel graag het snelle en stabiele internet waar ik voor betaal. Graag hulp!
overstap
Stap niet over naar Odido. Odido zou zelf overstap regelen van KPN heeft dat niet gedaan. Mijn overstap was 30 juni! Ik betaald nog steed voor KPN. Ze hebben beloofd het te vergoeden. Ze hebben de overstap niet geregeld! Ze hebben niets vergoed. Ik betaal 54.95 aan KPN! En nog eens 25,00 aan ODIDO. KPN wijgert mij afteluiten volgens hun kan alleen ODİDO dat regelen omdat ik destijds daar toestemming voor heb gegeven aan ODİDO. Het is om te Janken. Ik heb tientallen keren geb3ld met de klantenservice ze beloven dat ik een antwoord krijg het lijkt wel een spook bedrijf. Ik krijg alleen facturen! Een zegt backoffice regeld dit de ander zegt dat is helemaal verkeerd gegaan opstapservoce gaat het oppakken. Niemand pakt iets op. Ook op mijn online contactformulier van 3 september heb ik geen antwoord gekregen!!! Dus stap niet over naar ODIDO!!! Datum van ervaring: 30 juni 2024 Dit is jullie antwoord: Hi Oz, goed dat je dit laat weten! Sorry voor dit ongemak. Als wij de overstap zouden regelen en dit niet hebben gedaan, dienen we ervoor te zorgen dat de opzegging alsnog doorkomt en de periode dat je teveel hebt betaald te vergoeden. Zo simpel is het inderdaad. Ik wil deze zaak graag van je overnemen, dit moet nu snel worden geregeld voor jou. Namens het webcareteam kom ik graag met je in contact. Als je dat op prijs stelt, stuur ons op Facebook (odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland) dan gelijk je postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer en kopie van deze review. Heb je geen social media? Maak dan een topic aan op onze community (community.odido.nl). Als je er voor zorgt dat jouw e-mailadres matched met het e-mail adres wat bij ons bekend is, kunnen mijn collega's of ik je direct verder helpen. Vergeet niet om je review in dit gesprek te delen, zodat ik sneller aan de slag kan! Groetjes, Cheyenne van Odido. dus graag actie!!! Ps. Gisteren had ik hoop gekregen na gesprek met medewerker van Odido. Die had gelijk contact opgenomen met KPN. Alles zou in orde komen. Maar ik kreeg van kpn glaswezel installie . Om te janken dus!!!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen