Skip to main content
Beantwoord

Slechte afhandeling glasvezel aanvraag

• June 19, 2025
  • 17 reacties
  • 140 Bekeken

Helaas vandaag niet naar behoren geholpen -  Korte samenvatting, u moet dit accepteren of annuleren.

In februari 2025 een verhuizing van Odido Glasvezel aangevraagd via de website, deze is op ons adres beschikbaar, moet alleen nog worden binnengebracht. Snelheid/Kosten, 1Gb voor 45 euro p/maand (exclusief kortingen).
Installatie pakket een paar dagen later ontvangen en toen werd het stil.

Een paar telefoontjes later en een lange wachttijd is 10 juni eindelijke de glasvezel binnen aangesloten, je zou zeggen dat komt het allemaal goed. Vandaag 19 Juni worden we gebeld, het contract moet worden aangepast omdat het een andere netwerkbeheerder betreft (kpn ipv openfiber volgens de vriendelijke dame).
Alles blijft hetzelfde alleen de gegevens moeten worden omgezet, prima gaan we mee akkoord.

Achter blijken de kosten nu ineens geen 45 euro p/maand te zijn maar 55 euro p/maand.

Hiervoor de klantenservice gebeld, naar een cirkeltje van van 6 personen, kastje naar de muur, verteld de ener laatste persoon heel simpel u kunt de 55 euro per maand accepteren of de aanvraag annuleren.

Odido maakt een fout, verzuimd hierdoor het internet op te leveren en vervolgens moeten wij meer betalen. Je snapt dat wij dit geannuleerd hebben. 

Zeer ontevreden over de afhandeling, geen klantvriendelijkheid of meedenken, een dikke nul sterren voor Odido………..

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@DenHaagLoosduinen070 

Vreemd dat je dan wel een abonnement kon afsluiten met de lagere tarieven. Via het KPN glasvezelnetwerk is het inderdaad €10 duurder en daar kan Odido niks aan veranderen.

17 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • June 19, 2025

Vreemd dat je dan wel een abonnement kon afsluiten met de lagere tarieven. Via het KPN glasvezelnetwerk is het inderdaad €10 duurder en daar kan Odido niks aan veranderen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 19, 2025

Klopt, is de KPN toeslag. Die zijn sinds kort eigenaar van dat glasvezel netwerk in Den Haag en heeft voor andere providers de hoogste prijs van Nederland. 

Als je van het abonnement af wilt kun je het inderdaad kosteloos annuleren.

Klopt, is de KPN toeslag. Die zijn sinds kort eigenaar van dat glasvezel netwerk in Den Haag en heeft voor andere providers de hoogste prijs van Nederland. 

Als je van het abonnement af wilt kun je het inderdaad kosteloos annuleren.

Dat vind ik helemaal prima als ik nu als nieuwe klant zou komen, maar ik had een contract op dit adres voor 45 euro reeds afgesloten weken geleden. Bij het omzetten niets melden. Is een onjuiste afhandeling.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

@DenHaagLoosduinen070 

Zoals ​@eric aangeeft was die prijs van €45 voor 1 Gbps eerst wel van toepassing maar na overname door KPN zijn de prijzen nu gestegen 

Stond waarschijnlijk nog niet juist bij Odido.

@DenHaagLoosduinen070 

Zoals ​@eric aangeeft was die prijs van €45 voor 1 Gbps eerst wel van toepassing maar na overname door KPN zijn de prijzen nu gestegen 

Stond waarschijnlijk nog niet juist bij Odido.

Ja ik begrijp ook wel dat de prijzen om die reden nu anders zijn, maar neemt niet weg dat ik een andere overeenkomst had met Odido.

Ik ben een contract aangegaan in februari, de overgang is later geweest. Dus je verschuilen achter de overname is BS.
Als het andersom zou zijn houden ze je bij Odido aan het contract en nu gaan ze slinkse wijze het e.e.a aanpassen zonder dit te melden.

Odido had het contract kunnen respecteren zoals ze dat ook van ons verwachten als we een contract zijn aangegeaan. 

ik ben een contract aangegaan in februari, de overgang is later geweest. Dus je verschuilen achter de overname is BS.
Als het andersom zou zijn houden ze je bij Odido aan het contract en nu gaan ze slinkse wijze het e.e.a aanpassen zonder dit te melden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

Als consument heb je recht op kosteloze ontbinding als de voorwaarden eenzijdig en met meer dan het CBS inflatiecorrectie cijfer wordt verhoogd. Recht op de oude prijs is er helaas niet.

Als consument heb je recht op kosteloze ontbinding als de voorwaarden eenzijdig en met meer dan het CBS inflatiecorrectie cijfer wordt verhoogd. Recht op de oude prijs is er helaas niet.

Ik had recht op het uitvoeren van het contract dat is aangegaan, die hadden ze moeten respecteren.

De gekozen route door het e.e.a. even aanpassen zodat het snel in orde is in de vorm van een nieuw contract en dan niets melden over de prijsverhoging… pfff BS, misleiding, slecht afgehandeld, niet integer.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

Een aanbieder mag altijd de voorwaarden en prijs van een lopend contract veranderen, jouw recht is daar niet mee akkoord te gaan en om kosteloze annulering te vragen. 

Veel mooier wordt het niet maar wel jammer dat KPN alle alternatieve kleine glasvezel initiatieven,  zoals in Den Haag, opkoopt en dan tegen meer geld weet aan andere providers aanbiedt. 

Een aanbieder mag altijd de voorwaarden en prijs van een lopend contract veranderen, jouw recht is daar niet mee akkoord te gaan en om kosteloze annulering te vragen. 

Veel mooier wordt het niet maar wel jammer dat KPN alle alternatieve kleine glasvezel initiatieven,  zoals in Den Haag, opkoopt en dan tegen meer geld weet aan andere providers aanbiedt. 

Blijkbaar heb jij een andere kijk op zaken doen met iemand, als de kleine lettertjes de boventoon gaan voeren en er niet integer met klanten wordt omgegaan is er iets niet goed.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 20, 2025

Het gaat om consumentenrechten. Daar voldoet Odido aan door jou kosteloze ontbinding aan te bieden of de nieuwe prijs te accepteren. Zo staat het ook in de algemene voorwaarden die jij heb geaccepteerd. 

Het gaat om consumentenrechten. Daar voldoet Odido aan door jou kosteloze ontbinding aan te bieden of de nieuwe prijs te accepteren. Zo staat het ook in de algemene voorwaarden die jij heb geaccepteerd. 

Prima de schoonheidsprijs voor Odido ze houden zich aan de regeltjes, zoals ik net al berichtte “de kleine lettertjes”. 
Na 4 maanden zeggen dat het vreemd is dat de glasvezel nog niet is opgeleverd, zeggen dat de aanvraag opnieuw moet worden gedaan om het alsnog in orde te maken "maar dat doen wij (odido) meteen voor u” en er dan niet bij vermelden dat de prijs omhoog gaat? kortom niet integer.

Ishana van Odido
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@DenHaagLoosduinen070, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil super graag nakijken of ik nog iets hierin kan betekenen! Zou je voor mij nog je geboortedatum  kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Hoi ​@DenHaagLoosduinen070, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik wil super graag nakijken of ik nog iets hierin kan betekenen! Zou je voor mij nog je geboortedatum  kunnen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik direct aan de slag!

Beste Ishana,
Dank voor je reactie, zojuist toegevoegd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • June 23, 2025

Hey ​@DenHaagLoosduinen070, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat beide aanvragen op 19-06 geannuleerd zijn. Alleen het apparatuur moet nog retour en dan is de verwerking in ons systeem compleet. Dit is ook niet meer terug te draaien dus stel je zou nog een abonnement bij ons willen dan is dit alleen te regelen met een nieuwe aanvraag. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Hey ​@DenHaagLoosduinen070, bedankt voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie dat beide aanvragen op 19-06 geannuleerd zijn. Alleen het apparatuur moet nog retour en dan is de verwerking in ons systeem compleet. Dit is ook niet meer terug te draaien dus stel je zou nog een abonnement bij ons willen dan is dit alleen te regelen met een nieuwe aanvraag. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Sorry hoor… Heb je überhaupt gelezen wat ik hier uitgelegd heb ? Wat je me nu verteld weet ik natuurlijk allang, is een antwoord waar ik niks mee kan.
Ik zou zeggen kom met een voorstel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • June 24, 2025

Hey ​@DenHaagLoosduinen070, voor een voorstel dien je echt bij onze sales afdeling te zijn. Daar kunnen wij jammer genoeg niet bij helpen. Zij zijn te bereiken op 0800 - 0092 en ik ga er vanuit dat ze je op dit moment een leuke aanbieding kunnen geven. Wij op de community kunnen je daar echter niet bij helpen. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Daar kunnen wij zeker bij helpen!