Skip to main content

Beste lezer,

Helaas is de snelheid van Klik en Klaar heel onstabiel.

Bijvoorbeeld vandaag was het vanmorgen 50Mbit/s en rond 11 uur 300Mbit/s, zonder dat ik iets veranderde. Gemeten met een mobiel via Wifi naast de router met gebruikmaking van de Odido speedtest.

Mijn netwerk bestaat uit de Odido Klik en klaar router met hieraan een bedrade accesspoint.

Via WiFi sluit ik mobieltjes, smart lampen, camera, deurbel en tablet aan.

De router geeft qua ontvangst vier streepjes aan van de vijf, dat lijkt mij voldoende.

Zowel de WiFi van de router als de WiFi van mijn bedrade accesspoint storten tegelijkertijd in.

Op dit moment reset ik de router al twee keer per dag, wat wel iets helpt.

Maar 's avonds komt het nog wel eens voor dat ik met streamen naar mijn tv problemen met de snelheid ondervindt. De tv is bedraad aangesloten op de router. Als ik dan meet haalt hij net de 5Mbit/s. Wat dan helpt is de router resetten.

Het lijkt erop dat de router op een gegeven moment volloopt (zijn geheugen van beëindigde processen niet goed opruimt) en dan bijna niets meer doet.

Zou het helpen een router bedraad aan te sluiten op de Klik en Klaar router en van hieruit verder te werken, zodat de Klik en Klaar router ontlast wordt?

Met vriendelijke groet,

Ronald Brouwer.

Resetten is idd het enige wat helpt voor korte tijd.

Voor nu een andere tip welke ik zelf het toegepast. 

Nu staat de kanalen op automatisch. Stel deze vast in voor zowel 2.4 als 5Ghz.

Kies er een waar de snelheid het grootst is.

Bedankt voor de tip. Dit werkt inderdaad beter.

Het is wel vreemd dat wanneer je bijvoorbeeld voor 2.4Ghz de router op kanaal 4 zet. De router eerst naar kanaal 4 gaat, maar vervolgens naar enige tijd het zelf verzet naar kanaal 1.  Wanneer je de router nu uit zet en weer aan is helemaal de vraag welk kanaal hij kiest. Hij trekt zich niks aan van de instelling van kanaal 4 en kiest soms voor kanaal 11, waar oudere apparatuur problemen mee heeft. 

Bedankt voor de tip. Dit werkt inderdaad beter.

Het is wel vreemd dat wanneer je bijvoorbeeld voor 2.4Ghz de router op kanaal 4 zet. De router eerst naar kanaal 4 gaat, maar vervolgens naar enige tijd het zelf verzet naar kanaal 1.  Wanneer je de router nu uit zet en weer aan is helemaal de vraag welk kanaal hij kiest. Hij trekt zich niks aan van de instelling van kanaal 4 en kiest soms voor kanaal 11, waar oudere apparatuur problemen mee heeft. 

Er wordt inderdaad kanaal 11 weergegeven wat m.i. niet juist is. Ik heb deze op 5 staan. De instelling voor 5ghz wordt wel goed weergegeven. Ik heb nog niet gemerkt dat de instelling op de router automatisch wordt veranderd.

Reageer