Skip to main content
10000 Topics
Thunderbird kan niet meer mijn account aanmelden bij server pop-mail.outlook.com
Mijn vrouw's account voor Thunderbird kan plotseling niet meer aanmelden bij de server pop-mail.outlook.com . Het werkte tot nu toe (al vele jaren) bijna altijd goed! Dit was via DSL van Tele2. Wel het laatste half jaar af en toe dit probleem, maar dan lukte het na een paar maal "Opnieuw Proberen" wel! Ik ben vanaf eergisteren,dinsdag 24-09 over naar Glasvezel van Odido en het lijkt erop dat het probleem vanaf dat moment is onstaan. Nu heb ik alles geprobeerd, tips van Thunderbird problemen gevolgd, zoals security.stl niveau-waardes veranderen (staat nu op 3) naar 2 of 1, maakte niet uit. Ook zonder firewall geprobeerd, maakte niet uit. Ook Windows in Safe Mode geprobeerd, maakte niet uit. Typisch bij "nieuwe berichten ophalen" krijg ik de error, ook bij verzenden van een bericht krijg ik de error. Het account (annegm25@hotmail.com) kan dus niet meer aangemeld worden op de pop-mail server. Het wachtwoord is juist! Ze kan gewoon bij de outlook server aanmelden voor de webmail versie. Wat kan ik nu nog doen? Ik nijg er naar om het account uit Thunderbird te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar.........blijven de bestaande mail mappen dan nog bereikbaar, dat weet ik dus niet zeker. Andere optie is om een nieuw account aan te maken, maar kunnen dan de oude mailmappen bereikbaar blijven? Ook misschien een optie: als de error verschijnt, zijn er 3 opties, 1 opnieuw proberen, 2 nieuw wachtwoord invoeren en 3 annuleren. Wanneer ik 2 zou kiezen, is dat dan het wachtwoord voor haar hotmail account en dus ook haar Windows account en wat zijn daarvan de gevolgen?
Geen internet, geen service, geen oplossing
Na een dramatische installatie (eerste keer kwam de monteur van Guidion niet opdagen, tweede keer kwam de monteur 4 uur te laat en kon het niet installeren, vervolgens nog een week moeten wachten tot KPN netwerk langs kon komen) heb ik net geen maand gebruik kunnen maken van glasvezel. Alles werkte perfect maar toen begon opeens het PON lampje te knipperen en had ik geen internet meer. Na contact met de klantenservice is besloten iemand van Guidion langs te sturen. Uiteraard kwam de monteur van Guidion weer uren te laat, en kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou waarschijnlijk in de wijkcentral liggen. Vervolgens is er een monteur van KPN netwerk langsgeweest, ook deze kon het probleem niet oplossen. Het probleem zou volgens hem echter niet in mijn aansluiting of de wijkcentrale zitten. Toch wou Odido opnieuw een monteur van Guidion langsturen (inmiddels zit ik nu al 2,5 week zonder internet). Deze monteur zou vannochtend komen (rond 9 uur, mogelijk een uur eerder of later). De monteur is echter niet op komen dagen. Na contact met de klantenservice van Guidion zou de monteur aan het einde van zijn dienst alsnog langskomen. Het is nu 20 uur geweest, de klantenservice is uiteraard gesloten en ik ga ervan uit dat de monteur ook naar huis is. Eerlijk gezegd vind ik deze hele gang van zaken vrij bizar. Ten eerste hoe er met de tijd van klanten omgegaan wordt (ik heb nu in totaal 6 dagen vrij moeten nemen voor al deze afspraken, waarvan 2 afspraken niet op komen dagen), ten tweede dat er al twee monteurs zijn langs geweest en beiden niet het probleem kunnen oplossen. Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? En wat bleek uiteindelijk het probleem? Heeft Odido ook eigen monteurs? Ik wil niks meer met Guidion te maken hebben, als ik nog een keer een afspraak moet maken met dit bedrijf ga ik liever mijn contract opzeggen en mij geluk bij een andere provider beproeven.
Verhuizing naar woning zonder glasvezel
Beste Odido, Afgelopen juni zijn we overgestapt van KPN naar Odido TV+ Intern met glasvezel, met ingang van 24 juli. Ons internetcontract gaat om 400 mb/s downloadsnelheid. Dit hebben we met 2 thuiswerkenden personen ook wel nodig. In augustus hebben we tot ons grote geluk een huis kunnen kopen waar we eind november naartoe verhuizen. In dit nieuwe huis ligt geen KPN/Odido glasvezel en is de maximum download snelheid beschikbaar maar 100 mb/s. Dat is echt veel te laag dat het voor ons überhaupt een optie is. Nu lees ik dat de enige optie is, dat we de rest van het contract afkopen tegen het laagste internettarief. Dat is wel echt teleurstellend. Hoe kom ik er achter hoeveel dit zou bedragen? Het gaat dan om 24 november 2024 t/m een 23 Juli 2025. Ons abonnement is als volgt: Glasvezel 400 Mbit/s € 50,00 Eerste 10 maanden Internet voor € 30/mnd € -20,00 TV € 12,50 Eerste 10 maanden € 12,50 korting per maand op TV € -12,50 Mediabox € 5,00 € 2,50 korting op de 1e TV Box of Mediabox € -2,50 Eerste TV Box of Mediabox eerste 10 maanden gratis € -2,50 6 maanden x (50-20+12,50-12,50+5-5) = 6 x 30 = 180 2 maanden x (50+12,50+5-2,50) = 2 x 65 = 130 Dus moet ik 210 euro betalen om het contract af te laten lopen? Of gaat het tegen het goedkoopste internettarief van EUR 45 (voor 100mbs) ipv EUR 50, dus is het 210 - 8 x 5 = 170 euro boete? Of iets anders? Ik ben aan het bedenken of de afkoopboete het waard is, of dat we gewoon nog een tweede internetabonnemenent moeten gaan afsluiten bij een aanbieder die wel normale snelheid kan leveren op ons adres… (Wat eigenlijk natuurlijk belachelijk is)
Eigen firewall (sophos XG) icm TP-Link TL-SG108E 4.0
Goedendag, Ik stel deze vraag na uitvoerig onderzoek en helaas geven alle geboden oplossingen niet de oplossing voor mij. Hier mijn situatie: Ik heb sinds vandaag Odido zakelijk. Ik wil graag mijn eigen firewall gebruiken (Sophos XG) omdat de zyxel wel heel gelimiteerd is (en btw ik kom niet eens in de webpagina die flitst heel snel van http naar https en dan krijg ik foutmelding dat de pagina niet geopend kan worden). Ik heb eerst gekeken naar de combinatie van de tp-link gebruiken met VLAN configuratie (die had ik hiervoor ook draaiend voor KPN en dat werkte probleemloos). Ik heb dus een 8ports tp-link in de meterkast hangen. Daar gaat van de XGSPON (Huawei) een kabel naar poort 1 van de switch. Vervolgens gaat van de sophos XG er een kabel van de WAN naar de LAN2 op de TP-Link. De VLAN configuratie van de TP-Link is als volgt: Maar ik heb ook VLAN300 op Untagged/Untagged gehad. De PVID voor beide poorten staat op 300. Ook heb ik de XG direct aan de XGSPON gehad en daar een VLAN aangemaakt op de WAN NIC met VLAN300 maar echt niets werkt. het liefst gebruik ik gewoon de switch als VLAN regelaar gezien dat voorheen probleemloos werkte bij KPN en ik weet dan zeker dat bijvoorbeeld de PROXMOX host waar de SophosXG vm op draait niet de oorzaak is (gezien untagged op 300 staat). Wie o wie heeft voor mij de gouden tip! ik heb nu de Sophos op de Zyxel hangen maar ja dubbel NAT is niet echt fijn ofzo.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen