Skip to main content
10000 Topics
Korting verdwenen
Sorry dat ik het hier publiekelijk moet vragen: Ik had Odido (T-Mobile) Internet (DSL) voor 25 euro per maand, oftewel korting van 11,48 per maand. Dus, de afgelopen jaren betaalde ik van 25 tot 29 euro per maand voor internet (inflatiecorrecties). Prima. Toen ging een maand TV proberen voor 12,50 per maand. Dat beviel helaas niet goed, dus, dat heb ik ook na 2 weken weer opgezegd. Wat ik wilde, werkte niet goed. Geen probleem. Echter, toen was ik opeens mijn kortingen kwijt. In plaats van 11,48 korting krijg ik nu nog maar 5 euro korting. Dat was mij absoluut niet duidelijk en vind ik niet echt fijn. Maar ook nog prima. Nu komt het ‘probleem’: Als ik nu internet bestel, DSL 100 Mbit, dan kost dat 35 euro. De eerste 12 maanden krijg je 5 euro extra korting. Klantvoordeel is ook 5 euro, dus betaalt het eerste jaar 25 euro en daarna 30 euro per maand voor zolang het contract nog loopt. Echter, ik betaal nu zometeen 41,19 euro min 5 euro klantvoordeel is 36,19 euro.Dat is dus ongeveer 7 euro meer dan dat ik tot vorige maand betaalde en dus 6,19 euro meer ten opzichte van de normale prijs zoals vermeld op de site. Dit laatste vind ik dus niet heel erg oke.Ik wil eigenlijk liefst gewoon mij korting terug (maar dat zal wel niet kunnen) of anders gewoon die 30 euro betalen wat nu de normale prijs is (inclusief klantvoordeel). Ik had hierover contact (na flink lang in de wacht te hebben gezeten) en toen werd midden in het gesprek de verbinding verbroken. Technische oorzaak, ga ik vanuit hoor, we hadden geen ruzie :-) Dus vandaar dat ik het nu hier maar even plaats.Wat is hierin mogelijk?
Wacht al 1 1/2 jaar op aansluiting door het leed dat Spie heet
Beste, Voor de zoveelste keer doe ik mijn beklag over de onderaannemer Spie die de glasvezel moet aanleggen. Jullie onderaannemer heeft nu al 8x een afspraak gemaakt om de glasvezel aan te leggen. Ik wacht al sinds juni 2023 op de aansluiting. 1e afspraak Spie “We komen uw glasvezel aansluiten”. Ik “Oja welke? Die ligt er nog niet.” 2e afspraak. Spie “We komen de glasvezel leggen” Ik “Perfect graag” Spie “Ohh het regent, gat dicht, stoep dicht en weg” 3e afspraak Spie “We komen de glasvezel naar binnen leggen” Ik “Oja…. welke? Die ligt er nog steeds niet” Spie “Gat gegraven, ja we zien het alleen een mantelbuis. Spie foto’s gestuurd van de situatie. Nou dan gaan we weer” 4e afspraak Spie niemand komen opdagen 5e afspraak Spie “We komen u aansluiten” Ik “Mooi waar op? Spie “De glasvezel” Ik “Beste kerel, die ligt er na 1-jaar nog steeds niet” Spie “Uitvoerder komt langs en beloofd spoed aansluiting” 6e afspraak Spie “Niemand komen opdagen van Spie” Ja sorry meneer er is geen ploeg beschikbaar dus we komen niet” 7e afspraak Spie “Weer niemand komen opdagen” 8e afspraak Spie “Nou meneer we hebben maandag een plekje vrij dan komen we tussen 8 & 12.30U” Ik “Dat is mooi na 1 ½ jaar, ben benieuw maar heb geen hoop meer.” En maar wachten…. 12.30U niemand van Spie geweest. 13.30U telefoontje (ik moest zelf bellen, want Spie deed dat niet) Spie “Ja we hebben geen ploeg in de buurt dus we komen niet” De firma Spie weer gebeld maar nu was ik onderhand best geïrriteerd. “Ja meneer we zijn met de planning bezig maar wanneer we nú langskomen weten we nog niet”. Wat is dit voor een waardeloos bedrijf…. Beste Odido wat gaan jullie hier nu eindelijk eens iets aan doen? Wanneer wordt de glasvezel nu eindelijk eens met grote spoed na 1 1/2 jaar eens aangesloten? Ik heb nu al 8x een vrije dag genomen maar dat interesseert de firma Spie totaal niet en doen er heel lacherig over. Ze maken je als klant belachelijk…. Wie gaat mij die 8-dagen betalen? Wie gaat mij compenseren voor al 1 ½ jaar wachten terwijl ik graag naar Odido wil en nu nog nog steeds aan een dure provider hang…. Ik hoor graag wat Odido hier nu zelf eens iets aan gaat doen. Deze drama firma Spie werkt in jullie opdracht, wordt door jullie betaald dus lever en breng resultaat.
Na 1 1/2 jaar nog steeds geen glasvezel
Beste, Voor de zoveelste keer doe ik mijn beklag over de onderaannemer Spie die de glasvezel moet aanleggen. Jullie onderaannemer heeft nu al 8x een afspraak gemaakt om de glasvezel aan te leggen. Ik wacht al sinds juni 2023 op de aansluiting. 1e afspraak Spie “We komen uw glasvezel aansluiten”. Ik “Oja welke? Die ligt er nog niet.” 2e afspraak. Spie “We komen de glasvezel leggen” Ik “Perfect graag” Spie “Ohh het regent, gat dicht, stoep dicht en weg” 3e afspraak Spie “We komen de glasvezel naar binnen leggen” Ik “Oja…. welke? Die ligt er nog steeds niet” Spie “Gat gegraven, ja we zien het alleen een mantelbuis. Spie foto’s gestuurd van de situatie. Nou dan gaan we weer” 4e afspraak Spie niemand komen opdagen 5e afspraak Spie “We komen u aansluiten” Ik “Mooi waar op? Spie “De glasvezel” Ik “Beste kerel, die ligt er na 1-jaar nog steeds niet” Spie “Uitvoerder komt langs en beloofd spoed aansluiting” 6e afspraak Spie “Niemand komen opdagen van Spie” Ja sorry meneer er is geen ploeg beschikbaar dus we komen niet” 7e afspraak Spie “Weer niemand komen opdagen” 8e afspraak Spie “Nou meneer we hebben maandag een plekje vrij dan komen we tussen 8 & 12.30U” Ik “Dat is mooi na 1 ½ jaar, ben benieuw maar heb geen hoop meer.” En maar wachten…. 12.30U niemand van Spie geweest. 13.30U telefoontje (ik moest zelf bellen, want Spie deed dat niet) Spie “Ja we hebben geen ploeg in de buurt dus we komen niet” De firma Spie weer gebeld maar nu was ik onderhand best geïrriteerd. “Ja meneer we zijn met de planning bezig maar wanneer we nú langskomen weten we nog niet”. Wat is dit voor een waardeloos bedrijf…. Beste Odido wat gaan jullie hier nu eindelijk eens iets aan doen? Wanneer wordt de glasvezel nu eindelijk eens met grote spoed na 1 1/2 jaar aangesloten? Ik heb nu al 8x een vrije dag genomen maar dat interesseert de firma Spie totaal niet en doen er heel lacherig over. Ze maken je als klant belachelijk…. Wie gaat mij die 8-dagen betalen? Wie gaat mij compenseren voor al 1 ½ jaar wachten terwijl ik graag naar Odido wil en nu nog nog steeds aan een dure provider hang…. Meerdere keren met jullie (Odido) gebeld “Ja meneer dan moet u bij de aannemer zijn) Ik hoor graag wat Odido hier aan gaat doen. Deze drama firma Spie werkt in jullie opdracht, wordt door jullie betaald dus lever en breng resultaat.
TV perikelen
Heb gisteren mijn mediabox op de TV aangesloten. De mediabox is via wifi, op advies van de Gidion monteur, op het netwerk aangesloten. Deze zaken vallen mij op, is dit normaal? De TV-gids werkt niet vanaf de AB. Aan/Uit zetten van de MB helpt niet. Via de pijl naar links komt er boven in een menuutje met het woord gids. Als ik dit kies krijg ik de melding “ geen verbinding met internet ”. De wifi is perfect en TV kijken werkt. Als ik een netwerkkabel aansluit werkt de gids soms wel na uit/aanzetten. Als ik van kanaal wissel krijg ik de melding ‘ u kijkt naar een opgenomen programma ’ of zo iets. terwijl ik nog nooit iets heb opgenomen, sterker ik heb die functie niet gekocht. Dan moet ik eerst de keuze maken tussen annuleren of doorgaan Zonder dat ik de AB aan de TV (LG) heb gekoppeld gaan beide, de MB en TV aan of uit? Wat ik ook probeer de knop met het huisje doet niets, Ik dacht dat ik hiermee in het instellingen scherm kon komen. Er is nu geen mogelijkheid om in de setup pagina te komen Soms valt het geluid weg. Veranderen van kanaal brengt vaak het geluid weer terug. Beeld kwaliteit van sommige kanalen is niet geweldig, bv Eurosport 1 en 2 erg blokkerig. Overigens niet altijd. Waarom moet ik een google account hebben om ‘volledig’ van de MB gebruik te kunnen maken? staat nergens op de Odido site Spraak instructies werken niet? Dit zijn hinderlijke zaken die Tv kijken behoorlijk ‘in de weg zitten’. Herkent iemand deze?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen