Skip to main content
10000 Topics
Sonos Play:1 verbindt niet met T-56
Hoi, inmiddels een half jaar verder sinds de volgende oplossing: Ik neem aan dat die genoemde firmware update inmiddels al uit is (en al op mijn Zyxel T-56 staat). Desondanks heb ik dezelfde problemen met mijn Sonos Play:1 als anderen. Suggesties waren om Wifi6 uit te zetten (b/g/n en niet b/g/n/ax), 5GHz uit te zetten (en dus ook EasyMesh uit) en terugzetten naar WPA2-PSK. Er zitten geen rare tekens in mijn SSID en ook niet in het password. Ik heb de Play:1 ook nog bedraad aangesloten én de Veilig Thuis beveiliging daarop uitgezet (en zelfs op het hele netwerk). Plus ik heb een nieuw Sonos-account aangemaakt. Allemaal zonder resultaat, ook in combinatie. Ik doorloop de installatie van Sonos en bij de laatste stap, na het invoeren van het WiFi password, zegt hij dat het niet lukt om te verbinden.Vóór ik begon heb ik een factory reset uitgevoerd van de Sonos speaker. De foutmelding die ik krijg bij WiFi is: ‘We konden geen verbinding maken met “Thuis”. Controleer of je het juiste wifinetwerk en wachtwoord gebruikt, en probeer het opnieuw.’Bij bedraad is het dezelfde melding, alleen staat er niets tussen de “”. Rare melding ook want er is natuurlijk geen wachtwoord nodig voor bedraad. Als ik bij bedraad op ‘Probeer het opnieuw’ druk, vraagt hij ook ineens om een wachtwoord (dat er niet is voor bedraad netwerk). Ik heb Sonos app versie 80.10.06 van 15 oktober. Op de Fritz!Box die ik te leen had van XS4ALL werkte het jaren probleemloos maar sinds de overstap naar Odido heb ik het niet aan de gang kunnen krijgen. Alle andere draadloze en bedrade dingen werken inmiddels wel op de T-56. Wat kan ik nog proberen?
Drama met glasvezel
Inmiddels vanaf maandag 25 november geen internet en tv meer. Nadat ik belde stond er weliswaar een dag later een monteur van Guidion voor de deur maar die kon het euvel niet verhelpen. Wij zouden “met 4 andere huizen op 1 kabelaansluiting zitten waarvan 1 van de 4 huizen een verkeerde stekker had ingeplugd waarna alles werd afgesloten”. Omdat wij het niet waren gaf de monteur aan dat dit “in de loop van woensdag”, maar “zéker deze week” zou zijn verholpen. Woensdag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ticket” bleek nog niet te zijn doorgezet. “Excuses, we gaan ermee aan de slag”. Donderdag: geen update. Zelf weer gebeld. Los van het feit dat je het hele verhaal telkens opnieuw moet doen (“hmm.. ik zie dat er wèl een monteur is geweest meneer” —> “klopt.. maar.. die moest het verder doorzetten.. blablabla”), wederom de melding dat “dit maximaal 2 werkdagen duurt. Voor het weekend heeft u weer tv en internet”. Vrijdag einde dag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ja we zien dat het ticket is aangemaakt maar deze externe partij laat zich niet onder druk zetten”. Weekend: geen internet, geen tv. Maandag: geen update. Zelf weer gebeld. “Ik verwacht écht dat het UITERLIJK dinsdag is gemaakt. Dinsdag: geen update. Zelf weer gebeld. Inmiddels durft men geen tijdslijn meer te geven. Twee van de zes mobiele abonnementen thuis zijn van Odido, waar we vouchers voor hebben gekregen. School en kantoor aan huis allemaal niet meer te doen. Schoonvader gaf aan dat hij een zelfde euvel met Odido heeft gehad, dit 3 maanden duurde, en uiteindelijk is overgestapt naar een partij die e.e.a. binnen 24u weer in de lucht had. Ik ben ten einde raad, ook vanwege de verbinding die ik nodig heb voor werk en mijn kinderen voor school. Wanneer stap ik over?
Smart Home devices + Gaming
Hello all! I'm very new to this, but hoping to improve my home network. After researching I am feeling overwhelmed and defeated. From what I can tell the Odido-issued Zyxel router is not sufficient as we have 45+ smart devices (light bulbs, cameras, google mini's, smart plugs, etc + more for Christmas time..) and Zyxel only supports 32. This explains why bulbs randomly go offline.. but worse is that sometimes our normal devices (iphones, tablets) can't connect at all. In my head, I'd like to put all the smart devices on their own network (dual 2.4 & 5ghz), and have a separate network (5ghz only) for our daily devices (phones, tablets). Last, and I'm not even sure if it's possible or necessary, would be a 3rd network with wifi 6 for gaming consoles. Occasionally, we will have 2 or 3 consoles on wifi together and if they could be on the fastest connection away from anything else interfering, the gamers would be very, very happy. Upgrading to the newer Zyxel T-56 will not fix the smart device problem as it also only supports 32. Fritz!box seems to only support 30 devices AND I'll need an extra gateway. TP link also seems to only recommend 15 devices.. Then Ubiquiti offers 300, which seems like overkill.. Is there anything in the middle? OR have I completely misunderstood client handling? LOL Budget is about €300.. My questions are:1. Is separate networks a good solution and/or even possible? If not, what is possible or what would work better?2. House has concrete walls/floors, so an extender may be needed. We have ethernet ports already upstairs, so what would be the best way to extend the signal (if even needed, to be honest there is only one small dead spot with the Zyxel now, so a better router may eliminate this all together)? Current layout: We have a 1GB fiber optic connection (planning to upgrade to the 2BG in the future) through the Huawei modem to a Zyxel T-50 router (in a meter closet) in the entry way with an ethernet cable/port run to the living room, and 2 more in bedrooms upstairs on each side of the house. The port in the living room has a splitter with the TV, 2 gaming consoles, and the appleTV connected. Upstairs in the center of the house we have a wifi extender (also Zyxel WAP6807).
Ben gemigreerd en het is onmogelijk gebleken contact te krijgen om contract op te zeggen
Hieronder mijn review in trustpilot die weergeeft de chaos van odido rondom het opzeggen. Shocking experience. They might want to rename to oh-dear,oh-dear.I moved abroad - tried to cancel my internet - spent 30 mins on the phone , 5days one after the other - never got an employee on the phone. Stopped the incasso payment - now they send me a mail they didn't get payment! Well at least that part of the organisation is working. Phoned again yesterday got somebody on the phone after 15min. Explained the situation - he was going to be put me through to contracts...waited 20 mins on that, nobody picked up the phone. You can't cancel on the internet which would be the most straightforwrd soln. Worst service I've experienced from any company ever. I now have a reply from odido trying to resolve this. However they ask me to make an entry in community.odido.de - my internet says this doesn't exist! Date of experience: 27 November 2024 UsefulShare Reply from Odido 4 days ago Good evening John, when moving abroad it is logical that you no longer need your fixed internet subscription. We are therefore going to make sure that this is arranged for you. On behalf of the Webcare team, we would like to get in touch with you so that we can arrange this together. If you appreciate this, please send us a private message on Facebook (Odido Nederland) or X/Twitter (@odidonederland) with a copy of your Trustpilot review and your full name, postal code, street name, house number, date of birth and the last 4 digits of your IBAN. Don't have social media? Then create a topic via our community at community.odido.de and enter your customer number in your profile. If you make sure your email address matches the email address known to us, we will get back to you as soon as possible! See you soon, Brandon from Odido.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen