Goedemiddag,
Zelf ben ik al 8 maanden bezig geweest om mijn google nest Doorbell ( batterij ) te verbinden met het wifi netwerk. Na 8 maanden zoeken ( en 4 nieuwe doorbells later ) heb ik samen met google geprobeerd mijn doorbell via een hotspot ( lees ander netwerk dan eigen thuis wifi netwerk ) te verbinden en dat werkt opeens super snel. Echter een connectie maken met mijn eigen thuis wifi netwerk werkt niet, omdat de doorbell niet kan connecten met het thuis wifi netwerk.
Wat ik met google gedaan heb:
- home app verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Huis verwijderd en opnieuw ingesteld ( met alle gevolgen van dien, ik heb mijn hele huis Smart namelijk )
- Factory reset apparaten van google
- Telefoon hotspot ( wat uiteindelijk werkte )
Ik heb vandaag ook gebeld met de Odido technische dienst waar wij ook de volgende acties gedaan hebben.
- switch board eraf gehaald
- Beveiliging veranderd ( door odido medewerker zelf
- 5 ghz verbinding uitgezet
- router gereset
Mijn doorbell blijkt dus alleen te werken op mijn persoonlijke telefoon hotspot of een ander wifi netwerk ( behalve mijn eigen ).
Nou gaf de Odido collega mij een tip dat ik via dit forum een aanvraag kan doen om een Firmware update uit te laten voeren op mijn Router. De collega van de telefonische technische dienst had hier geen rechten voor en gaf het advies de vraag op dit formum te stellen.
Bij deze dan ook de vraag of ik een Firmware update voor mij router kan krijgen en dat dit voor mij geregeld kan worden, zodat ik hopelijk na 8 maanden mijn deurbel kan installeren.
In afwachting van uw reactie
Mvg
Marc Vlietman