Skip to main content

Google Nest Doorbell wilt niet ingesteld worden via Thuis WIFI

• 25 februari 2025
  • 6 reacties
  • 55 Bekeken

Goedemiddag,

Zelf ben ik al 8 maanden bezig geweest om mijn google nest Doorbell ( batterij ) te verbinden met het wifi netwerk. Na 8 maanden zoeken ( en 4 nieuwe doorbells later ) heb ik samen met google geprobeerd mijn doorbell via een hotspot ( lees ander netwerk dan eigen thuis wifi netwerk ) te verbinden en dat werkt opeens super snel. Echter een connectie maken met mijn eigen thuis wifi netwerk werkt niet, omdat de doorbell niet kan connecten met het thuis wifi netwerk. 

Wat ik met google gedaan heb:

• home app verwijderd en opnieuw geinstalleerd
  • Huis verwijderd en opnieuw ingesteld ( met alle gevolgen van dien, ik heb mijn hele huis Smart namelijk )
  • Factory reset apparaten van google
  • Telefoon hotspot ( wat uiteindelijk werkte )

Ik heb vandaag ook gebeld met de Odido technische dienst waar wij ook de volgende acties gedaan hebben.
  • switch board eraf gehaald
  • Beveiliging veranderd ( door odido medewerker zelf
  • 5 ghz verbinding uitgezet
  • router gereset

Mijn doorbell blijkt dus alleen te werken op mijn persoonlijke telefoon hotspot of een ander wifi netwerk ( behalve mijn eigen ).

Nou gaf de Odido collega mij een tip dat ik via dit forum een aanvraag kan doen om een Firmware update uit te laten voeren op mijn Router. De collega van de telefonische technische dienst had hier geen rechten voor en gaf het advies de vraag op dit formum te stellen.

Bij deze dan ook de vraag of ik een Firmware update voor mij router kan krijgen en dat dit voor mij geregeld kan worden, zodat ik hopelijk na 8 maanden mijn deurbel kan installeren.

In afwachting van uw reactie

Mvg

Marc Vlietman

Uitgelichte reactie

25 februari 2025

Hallo ​@marcvlietman 

WiFi 6 uitschakelen kan je ook nog proberen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21073 reacties
  • 25 februari 2025

Hallo ​@marcvlietman 

WiFi 6 uitschakelen kan je ook nog proberen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@marcvlietman 

Zal vanmiddag even kijken.

Deze instelling was ik inderdaad nog niet tegengekomen 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

@Waqqas 

Helaas niet geholpen.

@Odido help.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@marcvlietman, dank voor je duidelijke topic! Ik ga je helpen, want het lijkt alsof je al heel veel stappen hebt getest. Als ik je verbinding bekijk, zie ik wel dat de bandsteering uitstaat en je dus weer een combinetwerk van 2.4Ghz en 5Ghz hebt. Heb je dit bewust teruggezet? Zo ja, dan laat ik het zo. Normaal helpt het namelijk de Nest alleen met de 2.4Ghz te verbinden.

Heb je ook al exact deze hotspot stappen doorlopen?

1. Reset je modem.
2. Maak een mobiele hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord die op het modem staan)
3. Verbind de Google Nest in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga naar een browser om je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord. Zorg vooral dat je geen typfouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

Zo ja, dan geven we niet op. Een firmware update voor de Zyxel T-56 is er niet. Ik wil dan eerst graag weten wat de uitkomst hiervan is geweest, laat het weten!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 7 maart 2025

Goedemiddag, 

Nee deze heb ik zelf niet bewust meer aangezet ( 5ghz)

Mobiele hotspot met router gegevens heb ik nog niet gedaan. Moet de router dan ook uit staan?

Hoe maak ik een mobiele hotspot zonder dat mijn 5g van mijn mobiel wordt gebruikt? Ik begrijp dat ik een tablet dan moet.verbinden met de hotspot en daar de installatie af ronden, maar volgens mij als ik via mijn mobiel een hotspot maak, dan wordt mijn 5g gebruikt. Of moet ik wifi aan laten staan van de router ?

SSID bedoeld u daar mijn netwerk naam mee ?

Mvg

Marc

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1635 reacties
  • 9 maart 2025

Hi ​@marcvlietman, op dit moment laat ik de verbinding in het modem staan zoals het nu is. Wel wil ik je graag verder helpen om de stappen met de hotspot door te lopen. Je kan tijdens het proces jouw router aan laten staan. Wel is het van belang dat je begint met een reset. Met SSID bedoelen we inderdaad jouw netwerknaam. Een mobiele hotspot maken zonder gebruik te maken van 5G is niet mogelijk, we willen in dit geval juist dat de deurbel verbinding maakt met het mobiele netwerk, zodat de installatie afgerond kan worden en deze verbinding kan maken met het internet. De deurbel hoeft niet lang verbonden te blijven via jouw mobiele netwerk, het is echt alleen tot de installatie afgerond is en de deurbel online is. Dit kost je weinig mobiele data. Zodra de deurbel verbinding maakt, kan je de hotspot weer uitzetten. De deurbel gaat dan zoeken naar een netwerk met dezelfde netwerknaam en het wachtwoord aangezien je deze eerst zo hebt ingesteld op de hotspot en de deurbel deze gegevens heeft onthouden. Omdat jouw hotspot uit staat, maar jouw wifinetwerk wel beschikbaar is met exact dezelfde gegevens, zal de deurbel hiermee verbinding maken. Zo komt deze weer helemaal online! Laat je me weten of dit heeft geholpen? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen