Skip to main content
  • 8,833 Topics
  • 71,402 Reacties
8833 Topics
Wegvallend internet met externe router
Sinds enige tijd heb ik slecht internet. Op een gegeven moment bleek het modem , een draytek 2130 de nieuwste interface van mijn laptop niet meer te accepteren(wifi). Vreemd. Wifi uitgeschakeld en een cisco router in bridgemode aangesloten. Nu zijn de wifi problemen over. Maar streaming wordt regelmatig onderbroken. Zowel via wifi als via vaste bekabeling. Radio van bv NPO vervormt regelmatig, youtube stokt ook regelmatig, films van bv Netflix hangen ook regelmatig. Het lijkt alleen maar slechter te worden. en dat met glasvezel en 10mb verbindingen. Het lijkt er echt niet op. Resetten van het modem heeft ook niet geholpen. log van de router wordt gevuld met van alles May 1 10:05:08errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 10:02:41errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 10:00:05errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:54:06noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers: 85.144.40.1May 1 80:2b:f9:3b:9a:09 May 1 09:52:33infouser: tar: removing leading '/' from member namesMay 1 09:52:09errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:51:40noticeuserroot: [udhcpc] Set ACS URL successfulMay 1 09:51:39noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers for mngtwan : 10.132.0.1May 1 09:50:43errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:48:12errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:44:21errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:36:25errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:33:11errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:28:15errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:24:03noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers: 85.144.40.1May 1 09:21:37noticeuserroot: [udhcpc] Set ACS URL successfulMay 1 09:21:36noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers for mngtwan : 10.132.0.1May 1 09:20:00errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:17:03errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:11:56errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:03:53errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 09:01:45errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 08:56:19errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 08:54:01noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers: 85.144.40.1May 1 08:51:33noticeuserroot: [udhcpc] Set ACS URL successfulMay 1 08:51:33noticeuserroot: [udhcpc] setting default routers for mngtwan : 10.132.0.1May 1 08:51:23errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 08:48:33errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not create a new dialog.May 1 08:46:08errdaemonsyslog: on_first_invite: error - could not c Heeft iemand goede optie om naar te kijken? Voor mij is dit een probleem van de provider
Internet- en wifisnelheid wordt niet gehaald
Goedemiddag, Via Facebook Messenger heb ik sinds gisterenmiddag nog geen enkele reactie gehad (behalve van de chatbot), vandaar dat ik onderstaande op dit forum plaats in de hoop verder geholpen te worden. Vanaf maandag 8 april ben ik met 'Thuis' overgestapt van KPN naar T-Mobile. De overstap is prima verlopen en daar ben ik zeer tevreden over! Op ons adres is (helaas slechts) een max. internetsnelheid met DSL van 30 tot 33 Mb/s haalbaar. Ik heb gekozen voor het pakket met TV + Internet (20 Mb/s). Vanwege 2 reeds aanwezige Unlimited mobiele abonnementen is het internetpakket verhoogd naar 50 Mb/s. Een snelheid die dus ruim boven wat op ons adres haalbaar is ligt. Deze wijziging is reeds doorgevoerd en te zien in My T-Mobile. Na een week testen van zowel de Wifi-snelheid als bedraad internet, ben ik tot de conclusie gekomen dat we de beloofde snelheden verre van halen. Niet als andere apparaten aan staan, maar ook niet als deze uit staan. Ik heb alle stappen voor het verbeteren van wifi en internet overigens al doorlopen; modem verplaatst, modem uit en weer aan gezet, kanaal gewijzigd, op de 5Ghz frequentie gaan zitten, de test dichtbij het modem gedaan etc. Bovendien is door KPN afgelopen jaar een nieuwe telefoonkabel (met beperkte lengte) geplaatst, dus aan de kwaliteit daarvan kan het ook niet liggen. Na al deze probeersels is het probleem niet opgelost. Bedraad ben ik namelijk in geen enkele Speedtest (via T-Mobile én Speedtest.net van Ookla zelf) verder gekomen dan 21.1 Mb/s. Met wifi ben ik niet verder gekomen dan 19 Mb/s, met zelfs een enkele afzakker tot zo'n 4 Mb/s.. Zodra de TV aan staat zakt dit naar plus minus 14 Mb/s. Op jullie website vond ik het volgende: Wanneer ik dit overzicht op mijn situatie betrek, kom ik tot de volgende conclusies: Maximale internetsnelheid: 90% van 30 Mb/s = 27,0 Mb/s. Een snelheid die in tenminste in 1 van de 10 metingen gehaald zou moeten worden. Via wifi & bedraad nog nooit gehaald. Normaliter beschikbare internetsnelheid: 85% van 30 Mb/s = 25,5 Mb/s. Een snelheid die in tenminste 8 van de 10 metingen gehaald zou moeten worden. Via wifi & bedraad nog nooit gehaald. Minimale internetsnelheid: 75% van 30 Mb/s = 22,5 Mb/s. Een snelheid die in alle metingen minimaal gehaald zou moeten worden. Via wifi & bedraad nog nooit gehaald. Aangezien het internetpakket ruimte bied tot 50 Mb/s, ben ik geneigd te zeggen dat ik in praktisch alle testen ver in de 20 uit zou moeten komen. Bovendien is het geen wifi-probleem wat evt. op te lossen zou zijn met een versterker, want bedraad kom ik in alle gevallen ook enkele Mb/s te kort. Gezien de samenstelling van mijn gezin met bijbehorend internetgebruik, hoor ik graag wat ik en/of wat jullie er nog aan kunnen doen om dergelijke (beloofde) snelheden wél te halen? M.v.g. Frank
Slechte wifi verbinding, wifi repeater aansluiten lukt niet.
Goedemiddag, Ik heb een vraagje over de wifi bij ons thuis. Een tijdje geleden is er een monteur langs geweest omdat we aangegeven hadden dat het wifi bereik op de eerste etage enorm slecht is! Deze monteur heeft toen een WiFi repeater geplaatst op de eerste verdieping (Fritz!wlan repeater 1750e) en op het moment dat hij er was werkte alles natuurlijk helemaal prima.. Alleen vanaf het moment dat hij weg was werkte het al niet meer fatsoenlijk en hadden we dus nog geen WiFi boven. Uiteindelijk er maar mee gedeald en het de wifi repeater weer opgeborgen.. Nu een hele tijd verder wordt het alleen maar erger met de wifi,, we krijgen vaak bijna geen verbinding dat we continu het modem (staat op de gang niet in de meterkast) opnieuw op moeten starten zelfs beneden wanneer we gewoon in de woonkamer zitten is dit nodig. Het modem dat we hebben is de home gateway. Op de eerste verdieping werkt de WiFi eigenlijk helemaal niet en wanneer ik ook maar 1 stap naar buiten zet de achtertuin in is ook de wifi gelijk helemaal weg! Zelf nog maar een keer geprobeerd de wifi repeater opnieuw te installeren maar ook dit lukt niet de lampjes op de repeater blijven continu knipperen, maar ook de lampjes op het modem blijven continu knipperen, ook wanneer ik de repeater weer uit het stopcontact heb gehaald... Wie kan ons helpen met het krijgen van een goed stabiel wifisignaal in huis?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen