Sinds de eerste week van januari 2020 hebben we thuis dit probleem.
Een toestel (Samsung S9) verbind met de WiFi thuis en zodra het toestel is verbonden, valt het internet van de computers weg (of word extreem slecht). Dit probleem hadden we voorheen niet.
Hallo
Over welke modem gaat het?
Is er nog iets anders verbonden met de wifi of alleen de S9? Als er nog andere apparaten verbonden zijn kan het misschien aan de S9 liggen, indien alleen de S9 verbonden is kan het misschien aan de modem liggen?
Heb je de modem al eens even van het stroom gehaald en de media converter even van het stroom halen als die er is.
Je zou misschien een fabrieksreset kunnen uitvoeren zodat alles weer naar standaard wordt hersteld.
Hallo
Zijn meerdere toestellen verbonden, had zelf ook al bedacht dat het dan dus waarschijnlijk aan de S9 zou liggen, maar hoe los je zo iets op? Moet dan het toestel gereset worden?
Modem ook paar keer van t stroom afgehaald.
Ook een test uitgevoerd, toestel wifi uitgezet en bekabelde internet werkte prima. Toestel Wifi aangezet en verbonden, bekabelde internet slecht/weg. Wifi werkte nog wel op alle toestellen.
Al eens de netwerk instellingen gereset? En ging het vroeger met de S9 ook gewoon goed op het wifi netwerk?
zal even straks navragen of netwerk instellingen gereset is, maar voorheen was er geen problemen met het internet thuis
Toevallig de mogelijkheid om het bij een ander wifi netwerk te proberen?
Misschien is het ook nog een optie om met een goede back up een fabrieksreset uit te voeren?
UPNP/DLNA is vaak een boosdoener met dit soort gekke dingetjes, misschien kun je dat uitzetten?
Samsung heeft volgens mij allerlei apps op de telefoon die hier gebruik van maken :)
bij de zyxel vindt je dat bij “thuisnetwerken” en UPnP
Ik heb toevallig ook een Samsung Galaxy s9 en UPnP en UPnP NAT-T staan beide aan en die van mij heeft geen problemen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.