Skip to main content
  • 8,784 Topics
  • 71,091 Reacties
8784 Topics
Lan max 100Mbit op Zyxel VMG8825-T50 Modem
Hallo iedereen, Ik ben sinds kort klant bij de T-Mobile en ik heb 1Gbps internet besteld. Het modem was binnen en ik was zeer enthousiast om mijn nieuw internet te proberen. Dus ethernet kabel heb ik op mijn computer aangesloten en direct speedtest gedaan. Gelijk zag ik 90 Mbps downloaden en 90 Mbps uploaden. Dan heb ik via wifi op mijn mobiel geprobeerd en dan zag ik 350 Mbps. Resetten en reset factory hielp niet. Verschillende ethernet kabels ook geprobeerd (Cat5e, Cat6 en Cat7), ook hielp niet. Het probleem ligt niet aan mijn computer want er zijn meerdere apparaten die 100 of 10 Mbps krijgen. Dat was echt raar en gelijk begon ik met onderzoeken en ik kwam achter dat Zyxel heeft “Auto-negotiation” en daardoor wordt mijn internet snelheid bij sommige apparaten beperkt. Deze kan ik helaas alleen via CLI commands door SSH uitschakelen. (Lees hier en hier) Daarna heb ik geprobeerd via SSH toegang tot router te krijgen en dan zag ik "admin” heeft geen toestemming om in te loggen via SSH. Weer begon ik met onderzoeken en ik kwam achter dat "admin” op dit modem heeft de laagste toestemming tussen alle gebruikers. Dus als ik toegang tot SSH wil krijgen dan heb ik "root” wachtwoord nodig. (lees hier) 1- Ik vind het heel erg vervelend dat T-Mobile dit modem met beperk toegang aan zijn klanten geef. Ik heb op de forum gelezen dat er meerdere mensen zijn met het zelfde probleem en nog steeds geen oplossing ervoor. 2- hebben jullie idee hoe kan deze snelheid beperking uitschakelen? (zonder toegang tot SSH en CLI opdrachten) 3- als niet, hoe kan ik root wachtwoord vinden? (behalve kraken van het wachtwoord) Groetjes, Daniel
yalerta
Snelheid of Doorstroming en de uitkomsten bij een snelheidstest?
Veel topics op dit forum gaan over het niet behalen van de snelheid en dan vooral bij gigabit. Daarom deze uitleg met verwijzingen naar het autoverkeer.Snelheid in een netwerk is in belangrijke mate daarmee te vergelijken. Doorstroming is een betere term om te gebruiken. T-mobile biedt een 1 gigabit aansluiting. Die gigabit is een begrenzing waar veel apparatuur door de gebruikte onderdelen, de chips zogezegd, van afhankelijk is. En daar gaan we naar de eerste vergelijking met het autoverkeer. Er zijn Fiat 500's maar er zijn ook BMW's 7 serie.De motor, de chips dus, van de kleine Fiat 500 is 89kW met 998cc inhoud, die van de BMW730 is 180kW met 2993cc inhoud. Bij deze auto's is er ook verschil in gewicht maar beide motoren doen datgene waarvoor ze in de auto geplaatst zijn. Ze brengen de inzittenden van A naar B. Apparatuur in een netwerk heeft dezelfde opzet, er worden bitjes verstuurd of ontvangen, datgene waar het apparaat voor ontwikkelt en gemaakt is. Of dat nu een router/modem, switch of een netwerkkaart is.Maar net als bij de auto is er in de opbouw van de apparatuur verschil in de werkomgeving, meer geheugen of een andere processorchip, vergelijk dit met de genoemde cc's bij de auto, maakt dat het apparaat de bitjes sneller kan verwerken om op die manier een grotere en snellere datastroom mogelijk te maken. Dan de wegen, er zijn 2-baans, 3-baans en zelfs 5-baans wegen. Hebben we bij een netwerk ook, vDSL, Coax en de 5baansweg die glasvezel genoemd wordt.Maar ... net als bij die wegen kunnen er opstoppingen ontstaan, de files, zelfs op de 5-baans weg ontstaan die.In een netwerk zoals het INTERNET treden ook files op, een netwerk is aangelegd om bepaalde gegevensstromen te kunnen verwerken, als dan op bepaalde momenten er meer gebruik van gemaakt wordt ontstaan er, net als in het verkeer, files. Moet een provider dan maar zorgen dat hij voldoende capaciteit aanlegt? Nee, dat is net als bij de wegen onzin, ervoor zorgen dat de doorstroming op de belangrijkste knelpunten voldoende is en daar apparatuur plaatsen die voldoende capaciteit heeft is de werkwijze.In de netwerken van ALLE internet providers houden ze er rekening mee dat niet iedereen tegelijk maximaal van zijn aansluiting gebruik maakt. Dit noemt men overboeking. Net als bij het autoverkeer, we zijn niet allemaal op hetzelfde moment onderweg naar Den-Haag of Amsterdam. Zoals gezegd. De hele A2 autoweg van Maastricht naar Amsterdam bestaat uit delen 2-baans, 3-baans en zelfs 5-baans. De knelpunten worden ons dagelijks gemeld via diverse media,Totdat de knelpunten als rotondes gewijzigd worden naar een verbinding met ongelijke kruisingen of een brug met een dubbel aantal rijbanen, allemaal verbeteringen om de doorstroming op gang te houden. En dan nu jouw internet snelheid/doorstroming, waarschijnlijk een reden voor je aanwezigheid op dit forum. Uit bovenstaand verhaal zijn er wat eenvoudige conclusies te maken. 1. Is de eigen apparatuur in orde? Heeft die computer een goede of minder goede netwerkkaart? Is jouw apparatuur gigabit?, Is de bekabeling van een goede kwaliteit en zonder fouten?2. Zit jij op een druk knooppunt met veel aansluitingen en heeft de provider nog geen extra of betere apparatuur geplaatst om de doorstroming te vergroten?3. De geteste snelheid, is dat gedaan op een gelijkwaardig vergelijkbare manier en op verschillende tijdstippen? Na bovenstaande gelezen te hebben, kun je begrijpen dat jouw gigabit niet altijd gigabit is en wel eens wat lager kan uitvallen.Is er langdurig een te lage doorstroming(snelheid) kun je dat aangeven op dit forum. Op deze manier krijgt de netwerkbeheerder een signaal dat er ergens een knelpunt is en kan dat, indien mogelijk, aangepast worden.Maar net als bij de autowegen met de bouw van tunnels of bruggen gaat daar wat tijd overheen. En kijk in de Tmobile Wiki https://community.t-mobile.nl/thuis-wiki-531 of daar tips staan.
Geen internet/Wifi na overstap van DSL naar Glasvezel.
Hallo, Ik ben zeer ontevreden over T mobile, en zou graag z.s.m. een goede oplossing willen. Hieronder een korte schets van de situatie: Ruim drie weken geleden is ons glasvezel aangeboden. Wij hadden een perfect werkende DSL verbinding via T mobile. Sinds de installatie van de glasvezel hebben wij géén internet verbinding en dus ook geen wifi. Wij gaan nu de vierde week in. Ik heb 23 keer gebeld met de klantenservice, contact gehad met ‘de backoffice’ en met KPN netwerk. Er lijken een aantal dingen mis te gaan: Ik begrijp van de klantenservice dat er meerdere keren ‘lege tickets’ zijn aangemaakt. Als ik de klantenservice goed begrijp is dit zoiets als een lege envelop. Dit maakt dat ik continu zelf de regie van het probleem in handen lijk te hebben. Als ik niet bel gebeurd er niks. De problemen die er zouden zijn, zijn telkens andere problemen; te vroeg gepatched, problemen in de centrale, en nu een stoorzender ergens in de wijk. Ik heb KPN netwerk gebeld om het verhaal te toetsen. Volgens T mobile zouden zij het moeten verhelpen. KPN netwerk geeft echter aan dat ze geen tickets hebben ontvangen, en dus geen actie kunnen ondernemen. Op advies van KPN netwerk heb ik aan T mobile gevraagd of ik weer terug kan naar de DSL verbinding, desnoods tijdelijk tot de glasvezel verbinding werkt. Volgens T mobile is dit echter niet mogelijk? Dit vind ik vreemd, de verbinding ligt er, de modems heb ik nog in huis. Enkel de converter zou omgewisseld moeten worden? Ik heb ter compensatie internet via een hotspot van t mobile. Fijn dat dit geregeld is, maar twee mensen die de hele dag via google meet vergaderen is te veel voor de hotspot, geen toereikende oplossing. Uiteraard zijn alle testen, resets e.d. al tig keer uitgevoerd. Voor de goede orde; het type converter is een huawei waarbij het LOS lampje langzaam rood knippert. De modem is de ZYXEL T50. Hierbij brandt het wereldbolletje rood. Via deze weg hoop ik dat er schot in de zaak komt. Dit is de laatste poging van mijn kant om het op te lossen. De volgende stap is (helaas) het opzeggen van het contract. met vriendelijke groet, Seth van den Hoeven
Latency PIA VPN
Hallo, Ik ben sinds een week klant bij T-mobile en ervaar wat problemen sinds de overstap met voornamelijk mijn VPN. Ik gebruik Private Internet Access als VPN en zat hiervoor bij Budget thuis als provider en daar had ik geen problemen. Ik gebruik bekabeld internet met een VDSL verbinding. Sinds de overstap hebben alle servers een extreem hoge latency gekregen waar ze normaal tussen de 10ms en 100ms zaten. Ook met online gamen merk ik dat er haperingen zijn in de bewegingen van andere spelers. Ik heb contact gehad met PIA en deze hebben mij geadviseerd een MTR meting te starten. Dit is de uitkomst: Aan de hand van deze metingen en een speedtest hebben zij het volgende antwoord gegeven: Thank you for your response. It should be expected that the latency will increase while the VPN is on knowing that your traffic has to be tunneled first. I can see on your MTR that even without the VPN, potential latency issue may occur. One thing that I can think of is that there can be something on your network causing this issue. Please make sure that the following ports are allowed and unrestricted: OpenVPN: UDP ports 53, 123, 853, 1194, 1197, 1198, 8080, and 9201; TCP ports 80, 110, 443, 500, 501, 502, 853, 8443 WireGuard: UDP 1337 TCP 1337 VPN pass-through is enabled for all protocols Port forwarding is not enabled QoS is not enabled Looking forward on your response to this matter. Deze opties kan ik nergens vinden..Kan iemand hier mij misschien verder helpen?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen