Skip to main content

Zojuist ben ik door de klantenservice doorverwezen naar de community omgeving. 

Sinds een week kan ik niet thuiswerken om reden dat de applicaties van mijn werkgever niet starten. Het lijkt alsof er geen verbinding ontstaat. WiFi werkt gewoon thuis. Verbinding met VPN van mijn werk lukt ook.

Mijn werkgever dacht dat het misschien aan mijn laptop lag. Ik heb een nieuwe laptop gekregen, maar helaas hetzelfde probleem. Ze kunnen mij niet verder helpen. Ook het gebruik van een datakabel lost het probleem niet op. Collega's werken lekker thuis, behalve ik en een andere collega die ook T-mobile thuis heeft. 

We hebben een Zyxel T50 thuis. Wie weet waar het aan ligt? 

Hoi @Pilavski, van harte welkom op de Community! We helpen je graag verder. Wel heb ik nog een aantal vragen, hier komen ze:

• Ik begrijp dat je het ook bekabeld hebt getest. Maakt dit helemaal geen verschil en loop je dan exact tegen hetzelfde aan?
  • Lukt het openen van de apps wel wanneer je laptop connect met een ander wifi netwerk? Je kunt bijvoorbeeld ook je telefoon instellen als hotspot en hiermee verbinden.
  • Het verbinden met de VPN lukt zonder problemen?
  • Is het modem én de converter al eens volledig herstart?

Dank voor de aanvulling!

Hoi Cheyenne, 

Hieronder mijn antwoorden:

• Ik begrijp dat je het ook bekabeld hebt getest. Maakt dit helemaal geen verschil en loop je dan exact tegen hetzelfde aan? Ik loop exact tegen hetzelfde aan. 
  • Lukt het openen van de apps wel wanneer je laptop connect met een ander wifi netwerk? Je kunt bijvoorbeeld ook je telefoon instellen als hotspot en hiermee verbinden. Met een hotspot werkt het wel. 
  • Het verbinden met de VPN lukt zonder problemen? Dit gaat zonder problemen. 
  • Is het modem én de converter al eens volledig herstart? Ik heb gisteren het modem en converter herstart, helaas heeft het niet geholpen. Kan een reset hvan het modem helpen? 

Hi @Pilavski, bedankt voor je reactie. Zou je mij kunnen vertellen over welke (web)applicatie's of domeinnamen gaat het? Hoor graag van je terug.

@Pilavski :

Ik ben niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt: zeg je dat de VPN opzetten wel werkt maar je de VPN niet kunt gebruiken om de applicaties van je werkgever te bereiken?

Kun je het volgende eens testen:

• Wat zijn de resultaten van een speedtest. Ziet die er goed uit
  • Kun je eens een traceroute doen naar de hosts die je niet kunt bereiken (tracert <hostname> )

Probleem is vanzelf opgelost. Alles werkt weer opeens sinds gisteren. Geen idee waar het uiteindelijk aan lag. 

T-mobil;e heeft een wijziging in het netwerk doorgevoerd waarna veel problemen bij klanten lijken te zijn opgelost. Ik vermoed een relatie...

Reageer