Skip to main content

Goedemiddag,

Als ik vanaf mijn thuisnetwerk (vanaf meerdere apparaten) verbindt naar Office 365 services dan word ik geblokkeerd op basis van geldende bedrijfspolicies/ condiotnal access. 

Het externe IP-adres (143.178.xxx.xxx) waarmee ik verbind verwijst volgens Office 365 namelijk naar Tashkent Oezbekistan en ik word daarom geblokt.

De router heb ik al gereset. 

Wat kan je hier aan doen?

De eerste paar checks die ik deed op dat IP-adres laten zien  dat T-MO NL eigenaar is van dat adres (whois database) en ook Maxmind een grote GEOIP database zegt voor je locatie: Enschede, Overijssel, Netherlands, Europe

Waarschijnlijk gebruikt Microsoft een andere (in dit geval verouderde) database.

Ik vermoed dat T-mobile pas die address reeks gekocht heeft van een operator in Oezbekistan.

Het kan dan wel eens even duren tot alle GEOIP databases zijn bijgewerkt.

Het enige wat je kun doen is kijken of je bij Microsoft kunt klagen zodat zij hun database aanpassen. T-Mobile kan daar niets mee omdat dit soort processen automatisch zou moeten verlopen. Zij weten niet eens welke GEOIP  databases er allemaal zijn.

De Microsoft helpdesk is je beste kans


Reageer