Skip to main content
  • 2,659 Topics
  • 18,242 Reacties
2657 Topics
Glasvezelkabel in voortuin ligt te ondiep, oplossing blijft uit
Goedemorgen, Ik ben vorige week begonnen met het aanpassen van mijn voortuin, bij het verwijderen van een struik al direct door de glasvezelkabel gegaan met een schop. De glasvezelkabel bleek maar op 20cm diepte te liggen! Direct een melding gemaakt bij de Odido klantenservice dat de kabel in de voortuin door is en er een monteur aangestuurd moest worden. Alles netjes doorgegeven en er zou 2 dagen later een monteur komenom het te repareren. 2 dagen later staat er een Gideon monteur op de stoep om de ONT te komen vervangen, maar deze wist niets over een kabelbreuk buiten en kon deze ook niet repareren. Opnieuw met Odido gebeld en deze zouden nu de juiste monteur gaan sturen. Helaas was het vrijdag begin van de avond en kon het pas na het weekend verder worden opgepakt. Op maandag gebeld door een bedrijf dat zij op dinsdag een monteur gingen sturen om de kabelbreuk te maken, maar dat het dieper leggen in overleg met de monteur moest worden afgesproken ter plaatse. Dinsdag begin van de middag een nieuwe monteur op de stoep voor de reparatie, maar deze had geen materialen bij om de kabel buiten te kunnen repareren. Gelukkig was deze zo vriendelijk om op woensdag terug te willen komen omdat hij toch in de omgeving een afspraak had staan en zou dan gelijk de juiste materialen meenemen, maar het dieper graven moest met Odido/ Delta worden geregeld. Dinsdag wederom met de klantenservice gebeld om het dieper leggen van de kabel af te spreken, toen doorverbonden met een persoon die het duidelijk leek te snappen en dit ging oppakken. Hij belde zelfs een aantal uur later terug met een paar vragen om het verder op te kunnen pakken. Woensdag is de monteur geweest en deze heeft netjes de kabel gerepareerd en het internet werkt gelukkig weer! Gister kreeg ik een berichtje vanuit Odido dat ik een afspraak moest maken met een Gideon monteur, direct gedaan maar dacht hierbij wel dat is vreemd omdat Gideon alleen binnenshuis storingen oplost. Vanochtend direct met Gideon contact opgenomen waarvoor de monteur zou komen, dit bleek inderdaad voor een melding over verbinding binnenshuis te zijn. Netjes de situatie uitgelegd over de te ondiepe kabel en de persoon aan de telefoon zei dat dit niet in hun pakket zit om het op te lossen en dus hebben we in overleg de afspraak geannuleerd. Direct weer met Odido gebeld en kreeg Richard aan de telefoon. Het verhaal weer uitgelegd en aangegeven dat er een afspraak met een Gideon monteur was gemaakt maar dat dit niet klopt. Hij vertelde mij dat de afspraak door moest gaan zodat hij de kabel door kon meten en eventuele verbindingsproblemen kon verhelpen, dit terwijl alles prima werkt!? Ik aangegeven dat ik een monteur wilde hebben die de kabel dieper komt leggen, geeft hij aan dat een diepte dieper dan 15cm prima is en vaak niet dieper wordt gelegd in tuinen. Hij wilde ook niets verder voor mij betekenen en omdat ik nu ook niet vriendelijk meer wilde blijven was dit ook meteen het einde van het gesprek. ODIDO, ik wil graag dat jullie iemand (Delta of andere verantwoordelijke) aanstuurt om de kabel dieper te komen leggen! Mijn tuin ligt nu nog een goede week open waarna deze wordt betegeld een aangeplant, Nu hebben jullie nog alle ruimte om te kunnen graven en doen zoals jullie willen zonder dat er schade kan ontstaan in de tuin, ik hoop dat we in deze tijd een oplossing hebben gevonden. Ook zelf met Delta netwerken contact opgenomen maar deze sturen mij terug naar jullie omdat jullie mijn provider zijn. Zelfs Delta netwerken heeft het volgende op zijn eigen website staan: Op welke diepte wordt de kabel gelegd? In de tuinen leggen we de kabel op een diepte tussen 30-60cm. De diepte kan variëren omdat we soms om obstakels, bijvoorbeeld stenen, leidingen, in de grond heen moeten werken. Voor landbouwgrond geldt een diepte van minimaal 80 cm. Als dit naar mening van de grondeigenaar onvoldoende is kan de diepte worden opgerekt naar 100 cm; dit kan dan aangegeven worden op de gedoogverklaring. Drainage ligt veelal ook op een diepte van 60-80 cm. De diepte van 80 cm is over het algemeen dan ook ruim voldoende is om beschadiging te voorkomen bij normale werkzaamheden.
Overstapservice van Odido naar Odido
Al jaren heb ik 3 abonnementen bij Odido op hetzelfde adres (internet + tv + 2x mobiel). inclusief klantvoordeel. Nu er glasvezel in de straat is aangelegd heb ik wel interesse in een wat stabieler en snellere lijn. Als ik binnen mijn Odido mijn abonnement wil wijzigen naar glasvezel internet krijg ik de eerste 6 maanden korting op glasvezel internet. Klinkt verleidelijk, maar niets is minder waar… Als bestaande klant komt glasvezel internet (400) + tv (Inc. 1 mediabox) uit op een bedrag van€ 657,48 per jaar. dit bedrag is incl. 6 maanden korting op glasvezel internet en klantenvoordeel. Nieuwe klanten kunnen hetzelfde pakket (glasvezel internet (400) + tv (Inc. 1 mediabox) afnemen voor een een bedrag van € 510,- per jaar, dit bedrag is incl. 6 maanden korting op glasvezel internet en klantvoordeel. samengevat: € 147,48 duurder voor trouwe klanten t.o.v. nieuwe klanten. Nu is de vraag of het, hoe omslachtig ook, mogelijk is dat ik mijn huidige abonnement opzeg en mij weer opnieuw aanmeld als klant en dat jullie dan de overstapservice bieden waarmee met grote letters geadverteerd wordt. dus zorgeloos en niet lang zonder aansluiting? Het voelt natuurlijk niet lekker dat een trouwe klant in zijn huidige abonnement zoveel duurder uit is dan een nieuwe. Dus vandaar dit omslachtige idee om toch nog klant bij jullie te blijven (wat tot nu toe prima bevalt). Ik ben al jaren loyaal aan Odido, maar kom nu op een punt dat gevoel en verstand gaan botsen met elkaar. Ben benieuwd of andere klanten hier ook ervaring mee hebben en wat Odido zelf vindt van dit bijzondere topic.
Klantvoordeel extra abonnement Ben
Hallo Wij hebben naast ons mobiel + Klik & Klaar abonnement van Odido nu ook een mobiel abonnement van Ben erbij dus in totaal 3 abonnementen. Het mobiel abonnement van Ben is op 31-12-2024 ingegaan en we zouden vanaf dat moment 5 Gb extra databundel krijgen bij Ben + €5,- EXTRA korting per maand op ons Klik & Klaar abonnement van Odido. De €5,- extra korting bij Odido staat bij Ben wel aangemeld maar ik heb behalve de 5 Gb korting bij Ben tot op heden nog niets gezien van de €5,- extra korting bij Odido Klik & Klaar. Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice van Ben maar zij verwijzen mij vanwege Klik & Klaar door naar Odido. Inmiddels ook al contact gehad met de klantenservice van Odido maar zij geven aan dat ik al €5,- korting heb gekregen op Klik & Klaar. Dat klopt ook omdat wij al een mobiel abonnement + Klik & Klaar van Odido hebben. Nu verwijst de klantenservice van Odido mij weer terug naar Ben vanwege de €5,- extra op Klik & Klaar via Ben. Volgens de voorwaarden kunnen er toch max. 6 abonnementen met korting krijgen op hetzelfde adres? Dan zouden we bij ieder extra abonnement toch ook extra korting moeten krijgen? In dit geval dus 2x €5,- korting op Klik & Klaar van Odido door 1x extra korting via het mobiel abonnement van Odido en 1× via Ben. Of houdt de korting na 2 abonnementen op? Met beide klantenservice's kom ik hier op dit moment niet uit dus mocht iemand mij via deze weg verder kunnen helpen dan zie ik een reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Fred

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen