Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
Wifi constantly going down - Zyxel T56
Dear customer service, Apologies for writing in Engels and writing in another thread on the same topic before without explaining the problem in detail. 3 days ago we moved houses and transfered our internet Odido contract. The new house has optic fiber so we got a new modem - Zyxel T56 - which was setup by a Guidion technician. Not sure if the problem started on day 1 but for sure the second day our Wi-Fi started dropping constantly. If I reset the modem or do a powerflip I get Wi-Fi back for a few minutes and then it is gone again. If I manually try to connect to the network it tells me the password is incorrect (iOS). These are the solutions I found on other threads in this forum. I also read about a firmware update but the posts were older and apparently the router should update itself when first connected. The problem seems to be with the Wi-Fi only since I have internet if I my laptop directly with the Ethernet cable. All the lights are green regardless of whether my mobile has Wi-Fi or not. @Tommie van Odido you mentioned in the other thread that you see devices connected to Wi-Fi. Occasionally we do get Wi-Fi on our phones but usually only after resetting and for brief periods. We do have a couple of home devices that connect to Wi-Fi but we were in the process of pairing them up with the new network when we encountered the Wi-Fi issue so I’m not sure any of them actually paired and are able to connect to the network when Wi-Fi is working. We actually called customer service that forwarded our problem to the technical department and if nothing can be solved like that a technician from Guidion will come by. Since I had already mentioned the issue here in the forum I decided to follow up anyway. In the end any help with be very appreciated! best, joao
Glasvezel | Instabiel en haalt snelheid niet
Hi Odido, Ik wil graag mijn ervaring met de glasvezelverbinding die eergisteren bij ons is geïnstalleerd delen. Ik had hoge verwachtingen van het razendsnelle en stabiele internet met een snelheid van 1 Gbit/s, maar tot nu toe ben ik niet helemaal tevreden. Hier zijn de problemen die ik heb ondervonden: De beloofde snelheid wordt niet gehaald: Ik begrijp dat 1000 Mb/s alleen onder ideale omstandigheden wordt bereikt, maar zelfs wanneer ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit met een kabel, behaal ik slechts ongeveer 260 Mbps downloadsnelheid en ongeveer 470 Mbps uploadsnelheid. Op wifi haal ik maximaal 300 Mbps download en 250 Mbps upload. Mijn PS5, die zich op slechts 5 meter afstand van het modem bevindt, haalt meestal niet meer dan 150 Mbps download en 30 Mbps upload. Instabiliteit: De bovengenoemde snelheden worden zelden bereikt. Meestal schommelt de snelheid tussen 100-200 Mbps en het gebeurt regelmatig dat de snelheid voor enkele minuten blijft steken op 50-70 Mbps of zelfs lager. Dit is vooral onhandig tijdens het gamen. Wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen: Kruistest: Ik heb de snelheidsproblemen ervaren op verschillende apparaten, dus het lijkt geen apparaatgebonden kwestie te zijn. Reset: Ik heb zowel het modem als de converter gereset, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Bekabelde verbinding: De snelheid lijkt iets stabieler te zijn wanneer ik een bekabelde verbinding gebruik, maar zelfs dan wordt de beloofde snelheid niet gehaald. Zyxel Mesh Optimalisatie: Ik heb twee extenders en verschillende configuraties geprobeerd, waaronder zonder extender, met één extender, met twee extenders en met één access point en één extender. Helaas blijft het resultaat hetzelfde. Uiteindelijk is mijn voornaamste doel om snel en stabiel wifi te hebben, aangezien de meeste van onze apparaten draadloos verbonden zijn. Ik hoop dat dit kan worden onderzocht en kan worden opgelost. Met vriendelijke groet, Daniel

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen