Goedemorgen,
Sinds gisteren heb ik 2,5 Gbit glasvezel in huis, maar de snelheid van de WiFi valt heel erg tegen.
Waar ik met de Ziggo modem (1 Gbit) bij een speedtest minimaal 400 Mbps haalde haal ik sinds installatie met moeite 160 Mbps.
Ik maak geen gebruik van de Odido WiFi (deze staat uit), de modem is aangesloten aan mijn TP-Link switch die 2.5 Gbit ondersteund. Vanuit daar gaat alles naar meerdere TP-links access points met dezelfde SSID.
Deze opstelling had ik ook ten tijden van Ziggo, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook alles eens herstart via het stappenplan, maar dit heeft niet geholpen.
Qua lampjes brand alles, internet en LAN knipperen.
Bij het instaleren door Guidon vorige week was er geen glasvezel signaal dus moest er een monteur komen (gisteren) en die kwam erachter dat er nog gepatched moest worden. Dit is gelijk gedaan waarna internet werkte maar traag. Maar goed, voor hem deed internet het dus was zijn werk klaar (snap ik)
Graag jullie hulp/advies. Had toch op zijn minst verwacht dat ik minimaal dezelfde snelheid zou hebben als met de Ziggo modem.