Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Slechte verbinding
Hi, Sinds eind december 2024 hebben wij een glasvezel abonnement via Odido. Dat was de eerste 2 weken prima, maar sinds week 3/4 is de internetverbinding zeer slecht. Met zeer slecht bedoel ik regelmatig hele dagen 10 MB tot 50 MB bekabeld en sommige dagen max 300 MB (nooit meer de beloofde 1.000 MB). Het resetten van de router werkt niet en wifi boosters hebben ook 0 effect (logisch, blijkbaar komt er te slecht signaal binnen). Er is op 21 januari 2025 een monteur langs geweest. Deze heeft de modem en het witte kleine kastje voor de glasvezel vervangen maar helaas had dit geen effect. De monteur heeft het probleem niet kunnen vinden en heeft een bericht achter gelaten voor Odido. Op 4 februari 2025 ontvingen wij een mail dat het probleem opgelost zou zijn. Dat was echter niet het geval.. Na bellen bleek dat Open Dutch Fiber het 1 en ander gereset zou hebben en dat Odido dacht dat het probleem nu opgelost was. Helaas niet dus. Wij wachten tot op heden nog steeds op een oplossing. Wij hebben Odido op 7 februari 2025 in gebreke gesteld en hen tot aanstaande vrijdag (termijn van 2 weken) gegeven. Ik heb er een hard hoofd in dat er een oplossing komt en wil graag van het abonnement af. Ik kan al bijna 1 maand geen gebruik maken van de diensten en ik ben nog niet eens 2 maanden klant.. Odido geeft aan dat zij in afwachting zijn van de aannemer (Guidion?), maar dit duurt inmiddels ook al even. Mijn thuiswerken is een drama en ik word erg moedeloos van het afwachten. Als tijdelijke oplossing probeert Odido mee te denken en hebben zij onze mobiele telefoonabonnementen opgehoogd en ons een router met sim-kaart toegezonden. Echter, met de mobiele abonnementen kunnen wij geen hotspot creëren op onze werklaptops, streamen naar de televisie gaat niet, de lampen kunnen niet bediend worden zolang de lampen geen verbinding kunnen maken, en de audio apparatuur is eveneens niet via de een app te bedienen als de apparatuur zelf geen stabiele verbinding heeft. De sim-kaart router geeft ook maximaal 50 MB en is geen oplossing (TV hapert met deze snelheid, werklaptop zeer trage verbinding). Hoe regel ik de vroegtijdige beëindiging van het abonnement na de gegeven termijn van 2 weken? Hebben meer mensen deze problematiek? Alvast bedankt voor het meedenken, Met vriendelijke groet, Ilona
Mesh netwerk met T56 en wifi punten werkt niet (goed)
Ik heb een T56 (firmware b10_0130) met twee WX5600 wifi punten. Eén bedraad aangesloten, de ander draadloos. Succesvol geïnstalleerd volgens de aanwijzingen. Ik heb de wifi punten statische IP adressen toegekend in Home Networking > Static DHCP. Het mesh netwerk met deze wifi punten lijkt echter niet goed te werken, niet iedereen in huis heeft goede wifi en verbinding met deze wifi punten ook al “wonen” ze dichtbij. Op de configuratie pagina zie ik in de Topology plaat beide wifi punten (als gewone verbonden apparaten), in de List slechts één. In de List ontbreekt sowieso een groot deel van mijn verbonden apparaten. Ik kan niet ziet welke apparaten met mijn wifi punt zijn verbonden, het lijkt er dus op dat er geen mesh netwerk actief is. Wanneer ik inlog op de wifi punten en de Connectivity wil zien dan wordt ik doorgeleid naar de pagina van de T56. In de Mpro Mesh app zie ik alle apparaten maar deze geeft aan dat mesh niet actief is, en ik kan mijn wifi punten via deze app niet herstarten. Nog een aanwijzing dat mesh niet goed werkt. Voorheen had ik een T54 met dezelfde wifi punten (op dezelfde manier aangesloten, met statische IP adressen). Iedereen in huis had daarmee goede wifi. Ook was in de configuratie pagina wel te zien welke apparaten met een wifi punt waren verbonden. En gaf de Mpro Mesh app aan dat er een mesh netwerk actief was, en kon ik via die app mijn wifi punten herstarten. De configuratie pagina van de T56 heeft helaas zeer weinig mogelijkheden tot diagnose of gedetailleerde instellingen, dus heeft iemand een idee hoe dit verder te analyseren en te fixen?
Niets dan ellende met odido.
Sinds oplevering in nov. 24 zijn wij de ongelukkige bezitters van een Odido glasvezel abonnement. Vanaf het begin al problemen en er komt maar geen eind aan. Een opsomming: Internetverbinding valt regelmatig uit voor een korte periode. Soms 10 seconden soms wat langer. Mijn zoon werkt thuis en heeft daar regelmatig last van. Geldt vooral voor wifi maar ook bekabeld heeft hij regelmatig een probleem. TV aanzetten. Odido moet altijd worden herstart. Volstrekt onduidelijk waarom dit elke keer moet en of daar iets aan te doen is. (We hebben een smart tv) Tv zenders kiezen. NPO 1, 2 en 3 doen het goed. Maar soms is zappen naar opvolgende zenders een gang langs zwarte beelden. Wel geluid maar niets te zien. Heen en weer zappen verhelpt meestal het probleem maar ook wel meegemaakt dat het hardnekkig was. TV beeld en geluid. Op wisselende momenten lopen beeld en geluid niet synchroon. Irritant! TV klok. De klok van de smart tv loopt regelmatig niet goed. Je kunt op zo'n moment dus niet iets terug kijken want dan begint het op een verkeerde plaats in het schema. Het is elke keer weer een verrassing wat er nu weer mis zal gaan bij het aanzetten van de tv of het opstarten van laptop of tablet. Online zoeken levert vaak op dat je de boel maar weer moet resetten c.q. opnieuw opstarten. Hoe irritant is dat?! Ik ben hiervoor jarenlang klant geweest bij Ziggo. Uiteraard was daar ook wel eens een dingetje maar beslist niet in de mate waarin het bij Odido misgaat. Ik heb 100% spijt van mijn overstap.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen