Skip to main content
Beantwoord

Kan Zyxel t56 niet koppelen met smart apparatuur (Hombli) via 2.4GHz

  • September 11, 2025
  • 10 reacties
  • 169 Bekeken

Beste Odido,

 

Wij kunnen onze Hombli Bluetooth Bridge niet koppelen aan onze wifi. We hebben een T-56 Zyxel modem en Wifi-plus. We hebben het volgende geprobeerd:

  • Zelf ons internet ingesteld op 2.4GHz en proberen te koppelen via twee verschillende devices (iphone / pixel)
  • Contact opgenomen met de Hombli helpdesk welke aangaven dat de benodigdheden inderdaad alleen 2.4GHz zijn.
  • In drie telefoonsessie van 102 minuten gebeld met de Odido klantenservice. Hierin hebben we alle mogelijke instellingen (wifi 5/6, 5GHz uitzetten, apart 2.4GHz instellen, gastaccounts, splitsen accounts, WPA instellingen.. ) uitgeprobeerd zowel mét als zonder Wifi-Plus.

Het device geeft aan dat hij niet kan koppelen met het netwerk. Nu is dit echter geen onbekend probleem:

 

Het is mij dan ook een raadsel waarom de genoemde oplossing (vervanging van de modem door een T-54 modem) nog niet gehonoreerd is en ik niet verder kan worden geholpen door de klantenservice. Deze heeft mij geadviseerd om het probleem hier te delen. De frustratie loopt hoog op en ik zou graag verder geholpen willen worden. 
 

Beste antwoord door Geenfanvanditgedoe

Beste ​@Tommie van Odido en ​@Teresa van Odido ,


Ik heb vorige we​ek dinsdag nogmaals gebeld. Toen is de T-54 modem opgestuurd. Deze hebben we nu ontvangen. Na instellen op 2.4GHz is het aansluiten bij de eerste poging gelukt. Het probleem is voor ons daarmee opgelost! Bedankt voor jullie pogingen het probleem op te lossen.

Groetjes,

​​​​​​

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 12, 2025

Hi ​@Geenfanvanditgedoe, welkom op onze community!

Ik kijk heel graag met je mee naar dit euvel, bedankt voor je duidelijke uitleg en het delen van de stappen die al zijn doorlopen. Zou je voor mij je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Dan ga ik kijken of ik nog een extra stap voor je kan bedenken waardoor we dit kunnen oplossen. 

Kan je mij aangeven hoe je precies de Hombli installeert, is dat met een app op je telefoon? Is het netwerk wel vindbaar voor de Hombli of dat ook helemaal niet? Ik ben niet erg bekend met dit product namelijk. Is het mogelijk om de Hombli te voorzien van een harde reset op 1 of andere manier? Daarnaast ben ik benieuwd naar het wachtwoord van je netwerk, heb je hier speciale leestekens in verwerkt zoals een komma, vraagteken of @? 

Als je mij hier een seintje geeft als je jouw profiel hebt aangevuld, dan zal ik een blik voor je werpen! Alvast bedankt.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 12, 2025

Beste,


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 15, 2025

Beste ​@Tommie van Odido,

Het apparaat van Hombli werkt in één klik bij de buurman welke Ziggo internet heeft. Het probleem ligt zeer duidelijk aan onze internetverbinding / modem. Dit probeer ik nu al een week met jullie op te lossen maar echt hulp krijg ik niet. Ik verwacht meer van de klantenservice bij een bekend probleem. Ik hoop dat jullie snel komen met een oplossing (bijvoorbeeld de T-54 modem, of zoals ik het begrijp, elke ander type modem). 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 16, 2025

Hey ​@Geenfanvanditgedoe, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Kan jij het modem opnieuw opstarten zodat de instellingen doorkomen en controleren of je nu wel verbinding krijgt? Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 16, 2025

@Tommie van Odido 

Deze instellingen werken ook niet. Hoeveel instellingen vallen er nog te proberen? Wij hebben nu ruim 2 uur aan verschillende instellingen geprobeerd. Kunnen we de modem omruilen voor eentje die wel werkt?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 17, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@Geenfanvanditgedoe. Maandag is mijn collega van het CPE-team weer terug van vakantie, ik wil dit door hem nog een keer laten checken. Wil je mij maandag hier een reminder sturen? Dan laat ik het grondig onderzoeken voor je! Hopelijk krijgen we dan een antwoord. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • September 22, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@Geenfanvanditgedoe. Maandag is mijn collega van het CPE-team weer terug van vakantie, ik wil dit door hem nog een keer laten checken. Wil je mij maandag hier een reminder sturen? Dan laat ik het grondig onderzoeken voor je! Hopelijk krijgen we dan een antwoord. 

Reminder


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4872 reacties
  • September 25, 2025

@Geenfanvanditgedoe Oprecht sorry voor de late reactie! Tommie is op dit moment niet aanwezig. Hoe graag ik het onderzoek zelf graag wil starten, heb ik deze mogelijkheid niet. Ik heb daarom het topic meteen doorgestuurd naar Tommie. ik weet zeker dat hij hier bij terugkomst mee aan de slag gaat! 

Heb je vragen of kan ik in de tussentijd ergens bij helpen? Geef het vooral aan. Ik help je graag! 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 29, 2025

Hey ​@Geenfanvanditgedoe, sorry voor mijn late reactie, door ziekte was ik een paar dagen afwezig.

Ik heb het doorgezet naar onze CPE-specialist. Hij heeft de protected frames uitgeschakeld op het modem. Kan je het modem 30 seconden stroomloos maken (geen reset) en controleren of je nu wel een verbinding tot stand krijgt? Hopelijk lukt het nu wel! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • September 29, 2025

Beste ​@Tommie van Odido en ​@Teresa van Odido ,


Ik heb vorige we​ek dinsdag nogmaals gebeld. Toen is de T-54 modem opgestuurd. Deze hebben we nu ontvangen. Na instellen op 2.4GHz is het aansluiten bij de eerste poging gelukt. Het probleem is voor ons daarmee opgelost! Bedankt voor jullie pogingen het probleem op te lossen.

Groetjes,

​​​​​​