Skip to main content
  • 628 Topics
  • 4,656 Reacties
628 Topics
Gigaset Maxwell 10 aansluiten via internetkabel op modem T-Mobile, foutmelding op Gigaset, geen VoiP-account gevonden.
Wij zijn onlangs ook met vaste telefonie naar T-Mobile overgestapt. Voor het aanschaffen van onze telefoon hebben we bij T-Mobile geïnformeerd naar welk type VoiP-telefoon we het beste konden aanschaffen. Dit maakt niet uit volgens de klantenservice en we konden bijv gewoon een luxe set kopen, welke makkelijk aan te sluiten zou zijn op T-Mobile. Nu hebben wij een Gigaset Maxwell 10 in bezit. Vorige week hebben we contact gehad met de klantenservice maar werd mij gemeld dat er geen mogelijkheden zijn behalve via de community een vraag stellen. Mijn telefoon heeft een andere telefonieaansluiting dan in de Phone 1 poort van het modem. Het liefst wil ik hem op internetkabel aansluiten, omdat dit VoiP is en dit geadviseerd is door T-Mobile. Als ik dit doe krijg ik echter de melding dat er geen VoiP account gevonden kan worden. Er is mij deze link toegestuurd: https://t.co/qb6V5fZSUJ?amp=1 waarmee het probleem opgelost zou moeten kunnen worden. Echter, dit stappenplan is verouders gezien een update van het modem en gezien het feit ik een ander type Gigaset heb dan in het stappenplan aangegeven. Als ik in de router van de telefoon kijk moet ik om een account toe te voegen de gebruikersnaam en wachtwoord voor VoiP van T-mobile gebruiken. Dit wordt echter, zoals ik ook lees in eerdere forumberichten, niet gegeven. De conclusie van de medewerkster van de klantenservice was dat als de telefoonkabel niet paste die in het modem kan, in verhouding tot mijn telefoon, ik dan mijn telefoon niet zou kunnen gebruiken en een andere zou moeten kopen. Dit terwijl ik juist voor aanschaf informatie heb gevraagd aan T-Mobile en dit geadviseerd werd. Kan iemand mij de oplossing geven hoe ik de Gigaset via internetkabel kan installeren en gebruiken bij T-Mobile als vaste telefoon?
Al zeker 6 weken geen vaste telefonie
Na meerdere keren vastlopende modem is er besloten een monteur langs te sturen. Meer dan een modemswap kon die goede man niet doen en ook niet met het gewenste resultaat - een dag later was de modem weer vastgelopen. Helaas is toen ook de provisioning van VOIP fout gegaan - met als gevolg dat de vaste lijn niet meer bereikbaar was. Dat was 3 oktober 2020. Sindsdien nog een keer een monteur langs gehad die welwillend een modemswap kwam doen, maar niets voor elkaar kreeg. Nu imiddels 18 november krijg ik te horen dat men heeft uitgevogeld dat het een “algemene storing is in Vught en Tilburg met het provisionen van de VOIP”… Voorzichtig vraag ik voor de zeker 10e keer of men weet hoe lang de storing duurt, maar wederom hetzeflde antwoord als altijd - men is er met man en macht mee bezig, maar weet niet hoe lang het zal duren. Ik heb toen maar eens gevraagd of ik de vaste lijn met nummerbhoud kon opzeggen - maar daar wist men niets van. En of ik een formele klacht kon indienen -maar je raadt het al, dat kon niet…. want… “Het betreft een algemene storing en daar accepteren we geen klachten over”…. Ondertussen redelijk gewend aan alle afwimpeltechnieken van de klantenservice, probeer ik er doorheen te komen, maar de medewerker is kennelijk goed getraind en gewend aan klagende klanten - ik kom er niet doorheen. Veel meer dan begrip voor mijn onvrede krijg ik niet. Op dit forum dan wellicht toch nog eens de vraag of het mogelijk is om een klacht in te dienen over de dienstverlening van T-Mobile? Ik vrees het ergste als ik alle ellende van anderen hier lees, maar ik zou het graag proberen. Waar kan ik mijn klacht naartoe sturen, per mail, aangetekende brief of fax? :) Een al 20 jaar tevreden klant van t-Mobile mobiel, maar ontevreden t-Mobile Thuis klant.
Vaste telefoon doet het niet, en tv hapert/doet het niet
Hallo allemaal, Wij zijn inmiddels al langer dan een maand bezig om onze problemen op te lossen. Het begon met een haperende tv en wegvallend internet. Na veel telefoontjes werd er de nieuwste router beloofd (Zyxel). Deze zou naar ons opgestuurd worden. In plaats van de router werd er een nieuw tv kastje naar ons opgestuurd. Kan gebeuren natuurlijk, we houden nog de oude entone dus vervanging daarvan door de amino kan geen kwaad. Na weer een aantal belletjes later kregen we wel de router opgestuurd. De monteur van Guidion kon helaas pas een week nadat de router binnen was gekomen. Nadat hij de router had opgehangen (vorige week vrijdag) doet onze vaste lijn het niet meer. Hij zei dat dat een paar uur kon duren, maar helaas nog steeds niks een week later. Kunnen jullie zien of deze wel correct aangemeld is? De wifi is sinds de nieuwe router is opgehangen maar 2x wegvallen, en is ook nog is sneller. Dat is dus wel een pluspunt. Helaas geeft onze (Philips) TV aan als je het kastje aanzet dat het '’apparaat niet wordt ondersteund'’. Daardoor kunnen we geen tv kijken via het kastje. Streamen via TV Anywhere lukt wel. We zijn er achtergekomen dat het kastje wel werkt via onze Samsung TV, dus het lijkt erop dat het ook echt aan de tv ligt.. We vroegen ons af of iemand hier misschien een oplossing had om wel tv te kunnen kijken via het kastje ondanks dat de tv aangeeft dat het apparaat niet wordt ondersteund op de tv, in plaats van dat we een nieuwe tv moeten kopen. We betalen nu dus ook al een maand voor diensten die niet (optimaal) werken.. Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen