Nog maar eens via hier proberen. De helpdesk kan niet helpen. Sinds kort stoppen al mijn gesprekken met de vaste tekefoon na 15 minuten. Modem opnieuw gestart en alle instellingen van de telefoon (Philips D50 Duo) nagekeken en gereset. Blijft maar doorgaan. Is er een oplossing voor dit probleem? Kan een ander toestel aanschaffen, maar wil eerst weten of dat ook de oorzaak is.
Leen gewoon even een andere analoge telefoon en stel dan vast of het dan beter gaat.
Dank voor de suggestie. Heb ik geprobeerd, maar ik heb niemand die er een kan lenen. Ik had gehoopt dat iemand misschien iets zou weten, zodat ik het probleem kan oplossen.
Inmiddels met nieuwe telefoon. Weer afgeslagen na 15 minuten.
Beste
Welke instellingen zouden dit kunnen zijn? Ik heb al meerdere keren contact hierover gehad met T-mobile hierover en ze zeggen zulke instellingen niet te hebben.
Geen idee
Zet je klantnummer in je account van dit forum (kunnen wij niet lezen) dan weten de moderators met wie ze te doen hebben.
Fijne dag verder.
Hoi
Hier zo’n moderator! Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ik zie dat onze technische dienst al hard voor je bezig is geweest en wij aan onze kant geen problemen hebben ontdekt.
Je geeft aan dat je problemen ervaart en dat de verbinding wordt verbroken na 18 minuten bij een uitgaand gesprek. Zijn dit de problemen die je momenteel nog steeds ervaart?
Ik wil graag dat we dit probleem zo goed mogelijk in beeld brengen, zodat we nogmaals de technische dienst in kunnen lichten. Daarop heb ik enkele vragen:
- Om welke merk en model telefoon gaat het?
- Ervaar je buiten de telefoondienst, ook problemen met het Internet?
- Is het mogelijk om een voorbeeldgesprek te noteren? Denk daarbij aan tijd, datum, duur en wat er is gebeurd.
Met deze extra gegevens komen we al een stap verder. Ik hoor het graag van je!
Dank
Echt helemaal niets meer. Klantenservice via chat en telefoon niet bereikbaar. Niets op de community, ook niet via privebericht. Bah en nog eens bah. Moet echt beter, T-mobile.
Hoi
Voor eventuele meelezers en omdat dit dé oplossing lijkt, plaats ik de instructie ook nog in dit topic:
Het probleem wat je omschrijft klinkt als een timer die via de instellingen van jouw toestel uitgeschakeld kan worden. Hiervoor kun je de handleiding van jouw toestel of de fabrikant te raadplegen. Om het probleem van wegvallende gesprekken op te lossen,dien je de optie Timer Support uit te zetten. Via Instellingen-Geavanceerd-SIP/RTP kun je Timer Support uitzetten. Voor meer informatie over timer support kun je het beste contact opnemen met de fabrikant van jouw toestel.
Indien het toch nog niet gelukt is, laat het alsjeblieft weten. Dan start ik samen met onze telefoonspecialisten een onderzoek!
Het antwoord heb ik gezien, maar helpt absoluut niet. Dat heb ik net ook geantwoord op de mail, ik heb alle instellingen van beide telefoons nagekeken. Daar vind ik dit niet. Ik heb zelf ook onderzoek gedaan. Op Google zie ik heel veel vergelijkbare situaties (calls drop after 15 minutes). In die artikelen komen allerlei technische aspecten aan de orde. Die kan ik echter niet beoordelen. Ik ben bij het modem ingelogd, maar zie daar ook niets terug dat van invloed is. Ik wil van alles doen, maar ik weet niet meer wat. Ik krijg alleen maar medewerkers die een vooraf ingestudeerd script afwerken en daar niet van af kunnen of willen wijken. Waar is de menselijke maat? Alles moet tig keer opnieuw gecheckt worden en iedere keer lost het niets op. Informatie die ik aan de ene medewerker geef komt niet bij de andere.
Waarom niet gewoon even iemand die met me meekijkt, zodat het opgelost kan worden? Het kost nu heel veel tijd en het leidt tot enorme frustratie. Dat is voor niemand leuk.
Hoi
Het zure aan deze situatie is dat dit issue zich in jouw vaste telefoon afspeelt en daar de bron ligt, daar bieden wij in principe geen ondersteuning op. Dat gezegd hebbende, heeft mijn collega jou juist wel getracht te helpen door dit te onderzoeken en is gestuit op deze specifieke herstelmethode. Ik heb voor het gemak ook uitvoerig gegoogled en kom terecht op deze website: Snom met wegvallend gesprek na 15 minuten.
Gebruik jij een Snom-toestel?
We kijken dus zeer zeker wel mee en doen ons uiterste best, maar wanneer dit een probleem is bij de fabrikant, houdt onze support op een gegeven moment natuurlijk ook op.
Ik waardeer dat er meegekeken wordt, maar dit biedt de oplossing dus niet. Waarom ligt het automatisch aan mijn toestel(len)? Eerst zei een medewerker dat ik het met een nieuw toestel moest proberen. Daarna zou onderzoek kunnen plaatsvinden. Heb ik dus kosten voor moeten maken, maar dat werkte ook weer niet.
Jouw reactie was eerder dat als de oplossing niet lukte er met een specialisten een onderzoek zou worden gestart. Dat gebeurt dus niet. Waarom niet?
Dit is dus steeds het patroon. Er wordt gezegd: “Als je dat even probeert, dan kunnen we eindelijk onderzoek doen”. Dat gebeurt dus helaas niet en ja, dat is heel zuur.
Ik weet het goed gemaakt, ik geef de info aan Boris nog eens:de toestellen zijn een Philips D150 Duo en een Gigaset A415 Duo. Handleidingen zijn online beschikbaar. Zijn dit dan Snomtoestellen? Waar lees ik in de handleidingen waar de Timer Support zit?
Ik denk dat er sprake is van onbewuste miscommunicatie vanuit ons: we willen je supergraag helpen, maar gelijktijdig wordt online vermeld dat dit een probleem bij de fabrikant bevat. Althans, een type instelling dat in het toestel zelf kan worden aangepast. Ik bedoelde met mijn ongelukkige bewoording te zeggen dat wanneer het aanpassen van die instelling niet lukt, dat het voor ons dan ook niet mogelijk is om dit op afstand wel in orde te maken.
Maar ik begrijp nu dat die Timer Support sowieso nagenoeg onvindbaar is, dat maakt het natuurlijk niet makkelijker!
Mijn tweede antwoord was wat kort door de bocht, waarvoor excuses. Kun je mij een drietal voorbeeldgesprekken per privébericht toesturen? Graag voorzien van telefoonnummers, tijdstippen en call-duur. Dan zet ik het toch door naar de VoIP-specialisten, echter als het inderdaad een fabricagekwestie is, zal het middels de fabrikant opgelost moeten worden. Laten we er in ieder geval alles aan doen om dit te verhelpen en nogmaals sorry voor mijn ietwat onpersoonlijke benadering van eerder, dat was niet mijn intentie.
Morgen ben ik er weer vanaf 09:00 dus dat zal betekenen dat wanneer je nu een PM stuurt, ik die morgen meteen onder ogen neem!
Hoi
Bedankt voor de aanvullende gegevens, ik zet alles door naar mijn collega's zodat er naar gekeken kan worden. Daar wil ik wel alvast bij opmerken dat er bij een vorig onderzoek (d.d. 7 mei jongstleden) opgemerkt is dat er aan T-Mobile zijde geen limiet op uitgaande gesprekken staat. Ook zij merken op dat er een limiet kan worden ingesteld op bepaalde toestellen; dit beperkt zich schijnbaar niet tot enkel Snom-toestellen. Dat gezegd hebbende, begrijp ik dat je hiervoor geen issues ervoer dus ik zet het uiteraard gewoon door.
Hopelijk kan men aldaar een sluitende oplossing vinden. Wellicht ten overvloede, maar ik wil alles uitgesloten hebben: heb je al eens geprobeerd om het hoofdstation van jouw vaste telefoon te resetten? Dit kun je doen via onderstaande methode:
Fundamental reset of the base station
• Disconnect mains.
• Press paging key on base station and hold down.
• Plug in power supply.
• Hold key pressed for more than 5 seconds. Release the paging key.
The base station is now set to factory defaults.
The system-PIN is reset to 0000 and all handsets are deregistered.
Indien Engels niet jouw voorkeur heeft, wil ik dat uiteraard graag vertalen zodat de instructies in het Nederlands staan.
Zou je ook eens op een andere VoIP-poort achterop de Zyxel willen aansluiten? Nogmaals; als dit allemaal al gedaan is, sorry, maar ik zie dat het modem bijvoorbeeld al 30 dagen onafgebroken online is en dat is tevens een stap in onze troubleshoot. Dat wil niet zeggen dat dit dan vervolgens magisch verholpen is natuurlijk, maar dat zijn wel checks die gedaan dienen te worden. Mag ik je daarom vragen om zowel het hoofdstation van de vaste lijn, alsmede het modem te herstarten, alsjeblieft?
Is allemaal gedaan. Ik heb het basisstation gereset en ook de modem. Heb de telefoon nu naar Phone2 verplaatst. Moet dan straks nog even testen door een gesprek of het ook lukt.
Bedankt voor je terugkoppeling
Phone 2 werkt niet op de Zyxel. Dan krijg ik alleen maar bezettoon. Probeer nog even een gesprek te voeren om te kijken of het nu wel langer dan 15 minuten kan.
En helaas, het gesprek sloeg weer af na 15 minuten.
Ik voer nog een reprovisie uit waarmee de vaste telefonie opnieuw naar het modem verstuurd wordt, dit kan voor de nodige push zorgen, geen garantie, maar zeker het proberen waard. Indien dit ook nog geen soelaas biedt, zullen we moeten wachten op het onderzoek van onze tech-support. Sorry voor het ongemak!
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.