Vandaag is mijn glasvezelmodem geïnstalleerd door de monteur. Helaas werkt vaste telefonie niet; hoor alleen een “in gesprek” toon en het VOIP lampje op het modem brandt niet. Volgens een mailtje van T-Mobile is mijn nummer overgezet en zou het moeten werken.
Met klantenservice gechat en het volgende geprobeerd: modem gereset, 2 verschillende telefoons rechtstreeks aangesloten op het modem, beide poorten geprobeerd, bijgeleverde groene kabel geprobeerd. Niets werkt.
Klantenservice heeft het bij de techneuten neergelegd (zeggen ze), maar biedt verder geen oplossing; ik zit nu zonder telefoon. Omdat het VOIP lampje niet brandt denk ik zelf aan een modem-probleem, of een verkeerde instelling bij T-Mobile.
Wat nu te doen?
Na installatie glasvezelmodem werkt vaste telefonie niet
Beste antwoord door Jason van Odido
Goedemorgen
Het onderzoek bij de techneuten is op dit moment leidend, de reden dat er geen support meer kan worden geleverd, is omdat de Klantenservice er zelf niet uitkomt. Ik heb eventjes gekeken naar jouw verbinding middels een lijnmeting en het valt me op dat het SIP-account (oftewel het vaste telefonie account) niet geregistreerd kan worden op de aansluiting. Dit is een issue dat enkel opgelost kan worden door de technische dienst.
We kunnen uiteraard wel samen nog twee oplossingen testen, dat doe ik van harte!
- Kun je de vaste telefoon eens op VOIP poort 2 aansluiten? Krijg je dan wel meer dan enkel een ingesprekstoon?
- Ik heb de verbinding opnieuw naar het modem gestuurd middels een reprovisie: kun jij straks testen door het basisstation van de vaste lijn te resetten of dit heeft gewerkt, alsjeblieft?
Mochten bovenstaande opties niet het gewenste resultaat opleveren, dan wachten we op de deskundigheid van de techneuten. Sorry dat ik nu niets meer voor je kan doen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.