Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Beste,Sinds augustus 2021 heb ik naar tevredenheid glasvezel-internet van Odido, met een Zyxel T50-router. Deze router begint nu toch wel te verouderen. Ik wil, net als zovelen, gebruik kunnen maken van WIFI6 of WIFI7 en andere moderne technieken. Daarnaast kan een router uit 2019 niet meer voldoen aan hedendaagse veiligheidseisen.WIFI6 bestaat al sinds september 2019, dus ik ben feitelijk begonnen met een verouderde router en wordt het inmiddels tijd om een iets modernere router uit te leveren.Je kan me bereiken via klantnummer LES23243
Ik wil graag een eigen modem met SFP module gebruiken, nu kan ik lastig zien met welke techniek ik aangesloten ben. Kan een moderator even contact met me opnemen zodat ik mijn abbo no. kan delen, en ik te weten kan komen of ik XGS-PON, GPON of AON aangesloten ben, en in geval XGS-PON zou ik graag het serie no. van mijn SFP laten registeren.
Beste, Al geruime tijd heb ik glasvezel-internet van Odido, met een Zyxel T50-router (VMG8825-T50). Ik zou graag gebruik willen kunnen maken van WIFI6 of WIFI7 en eventueel andere moderne technieken. Ook wat beveiliging betreft zou ik graag wat nieuws willen hebben. Daarom zou ik graag mijn verouderde T50 om willen ruilen voor het nieuwste type router. Je kan me bereiken via klantnummer LVK84678. Groet,Robin
Sinds een week heb ik geen internet meer, op een avond viel ineens alles uit.Alles wat op de site stond geprobeerd, nieuwe router gekregen. 2x gideon medewerker gehad, kpn medewerker gehad.Alle lampjes branden gewoon, maar er is geen internet of wifi. Buiten werkt alles naar behoren volgens kpn en ook binnen komt het internet gewoon binnen maar stopt bij de router.…Iemand een idee hoe dit op te lossen want na 3 medewerkers is er nog niemand die het probleem kan vinden.
Registratie Fritzbox 5530ik wil mijn Fritzbox modem ID registeren, kunt h mij helpen
Sinds woensdagnacht storing internet en tv in Amsterdam. Ik heb melding ontvangen, maar waarom duurt het oplossen hiervan zo lang?
Beste odido medewerker/medewerkster, Inmiddels heb ik de deurbel in mijn Home app staan doordat ik even een hotspot had aangemaakt die identiek is aan de naam van de wifiverbindig.Echter de verbinding komt alsnog niet tot stand. Kunnen jullie mij verder helpen en in eens kijken wat er misgaat? Ik hoor graag!
Hallo iedereen, Ik heb gerecent geupgrade naar een 2GB Glasvezel abonnement. Echter als ik op 192.168.1.1 inlog zie ik dat mijn WLAN netjes 2500M/Full haalt en de LAN1 ook 2500M/Full haalt. Maar de LAN2 (Vaste kabel PC) haalt maar 1000M/Full. Dit is een Cat7 kabel en de connectors zijn getest en deze is goed aangesloten. Ook als ik op de PC een speedtest doe haal ik maar 950mbps. Hoe kan ik dit verhogen naar de 2GB die mijn abonnement bied.
Hallo allemaal,Sinds een maand heb ik thuis internet via Odido. Sinds die overstap werkt mijn werk‑VPN (L2TP/IPsec) niet meer. Ik heb inmiddels drie keer contact gehad met het ICT‑bedrijf dat onze bedrijfsnetwerken beheert. Twee keer leek het probleem even opgelost, maar daarna viel de verbinding steeds opnieuw weg. Vandaag hebben we opnieuw uitgebreid getest, en zij komen tot de conclusie dat het probleem in het Odido‑netwerk zit.Hieronder een overzicht van alle uitgevoerde tests.Tests buiten netwerkDe VPN verbinding werkt vanaf het adres bij je ouders, die een andere provider dan Odido hebben.De VPN verbinding werkt vanaf je Hotspot van Ben. (Zorg dat je hiervoor niet met je wifi verbonden bent)De login gegevens kloppen, deze kan ik exact overnemen uit de Ubiquiti portal.De NAS staat aan, echter niet te pingen maar dat wil niets zeggen.Alle Ubiquiti gear op kantoor staat ook aan.Tests binnen netwerk.Uitschakelen van de Windows firewall helpt nietUitschakelen van de firewall op je Zyx
Onlangs de overstap gemaakt van voorheen Ziggo naar Tweak en nu Odido. In mijn nieuwbouw woning alles qua netwerk van Unifi voorbereid (APs, switches en een Cloud Key Gen 2).Voorheen bij de vorige ISP geen problemen hier mee gehad. Nu al geruime tijd krijgt mijn Cloud Key geen IP adres. Op het scherm wordt aangegeven "Obtaining IP address”. De helpdesk kon mij hier ook niet verder mee helpen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de Cloud Key weer te gebruiken is binnen het huidige netwerk?
Zolang als ik Odido heb zijn er momenten dat het internet er gewoon helemaal uit klapt. Soms is dat overdag, meestal is dat in de nacht.Ook nu op het moment van schrijven ligt het er ondertussen al weer een kwartier uit. Wel wifi, geen internet toegang. Alle apparaten.Na een poosje keert het wel terug maar meestal is dat na een half uur tot enkele uren.Regelmatig voelt het internet ook stroperig aan. Alles vertraagt een poosje en komt dan weer op volle snelheid terug. Dit kan enkele uren aanhouden en is merkbaar op alle apparaten. Soms zo traag dat er time outs op websites plaats vinden, waarna ze binnen een seconde inladen als ik op de mobiele data van Vodafone ga.Klantenservice ziet niets. 1 keer ruis gezien, monteur is geweest, zegt dat lijn schoon is, legt even nieuwe kabel tussen Media converter en modem en vertrekt weer.Ik werk heel wisselend, ook in nachtdiensten en zou graag zien dat Odido nu eindelijk eens met een concrete oplossing komt.Ja, ik heb wifi boosters (Zyxel Multy M
Als ik in mijn Zyxel EX5601-T1 router NAT wil gebruiken, wordt er geen verbinding gemaakt met het apparaat op mijn LAN. De NAT regel is actief en verwijst naar een statisch IP adres op het LAN (van het apparaat) inclusief het correcte poort nummer. De WAN interface in de NAT regel heb ik zowel op standaard als ETH_Ethernet getest maar werkt in beide gevallen niet. Het protocol zou TCP moeten zijn (ik heb alle optie geprobeerd). Waarom krijg ik vanaf internet (via 4G niet Wifi) geen verbinding?
Al drie dagen geen tv of internet. Modem opgestart zeker 10 keer. Reset modem, reset receiver. Contact ODIDO al twee dagen zonder resultaat.
Goedemiddag ,Ik zou graag mijn ZYXEL VMG8825-T50 modem willen omruilen voor de nieuwere met WPA3 ,wifi 6. Waarbij ik ook graag mijn huidige (verouderde) wifi versterker vervang. Eea is al paar jaar oud met bijbehorende haperingen.
De F1 TV functioneert niet meer op thuis Odido thuisnetwerk (Wifi/ethernet) Ik kan op Wifi niet meer inloggen. Melding: “oeps er is iets misgegaan “Inloggen via 4G/5G wel mogelijk Wachtwoord wijzigen procedure: Als ik het wachtwoord wijzigen op wifi wordt de Wachtwoord reset mail niet ontvangen in de mail, ook niet in spam/reclame subfolder. Doe ik deze procedure met 4G, ontvang ik de reset mail wel. Ik gebruik geen VPN. Inloggen op de account site van F1TV met 4G/5G geen probleem, ww reset mail wordt wel ontvangen na inloggen via 4G, overschakelen naar Wifi blijft de F1TV App wel door functioneren op IPhone. Apparaten die niet gekoppeld kunnen worden of functioneren via 4/5G zoals de Apple TV app of de Laptop is F1 TV app niet meer onbruikbaar. F1TV app verwijderen en weer geïnstalleerd levert geen oplossing. Modem hard reset biedt geen oplossing (Zyxel T-56). Soft reset biedt ook geen oplossing zojuist 1,5 uur met F1 TV aan de lijn gezeten, zij zien dat het IP adres geblokt wo
Zie titel. TV is verbonden via ethernet, daardoor kan ik niet casten vanaf apparaten verbonden via wifi.
Na een nieuwe modem te hebben ontvangen, Zyxel T56, werkt de Tahoma switch (om screens/rolluiken te bedienen via Tahoma app) niet meer en krijgt geen verbinding met de nieuwe modem. Met Tahoma en Odido gebeld, maar tot nu toe heeft helaas niemand de oplossing. Iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Sinds een kleine week kom ik niet meer in mijn VPN. Nooit problemen gehad. Modem al meerdere keren opnieuw opgestart en ook al gereset. Dan heel even kort wel VPN verbinding maar ligt er dan ook direct weer uit. Wie kan mij helpen?
Iemand enig idee hoe ik de Brel Hub03 voor het bedienen van zonwering gekoppeld krijg aan de Odido Zyxel? Alles geprobeerd: 2.4Ghz, WPA2, gastnetwerk uit, firewall uit. Niks. Modem blijft hem blokkeren.
hallo Cheyenne de gegevens op gestuurd met vriendelijke groet Henk.
Beste Odido Support,Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.Probleemomschrijving Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten. Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8
Goedemiddag,Sorry, onderstaande vraag in de verkeerde groep gegooid… nu wel in de goede als t goed is Sinds Juni bovenstaande in gebruik bij 1 gb aansluiting.Ik zit te denken om een 2gb aansluiting te nemen. Mijn vraag is, word de 2gb doorgegeven aan de wifi punten? Dat als ik op een punt een kabel aansluit met een 2.5 gb switch….. gaat dat werken?De punten zijn niet bekabeld aangesloten. Alvast dank voor uw antwoord.Met vriendelijke groet.Jan Balfoort
Zijn er meer mensen die het idee hebben dat ODIDO gewoon waardeloos is en niets op orde heeft? Internet werkt niet, de helpdesk is al gesloten en je kunt de storingen niet bekijken door deze melding...Dit is toch gewoon in en in triest...
Beste,Ik zou graag mijn eigen ONT willen gebruiken, daarom heb ik mijn eigen SFP-module voor een XGPON netwerk. Ik sprak een medewerker van Odido aan de telefoon en die verwees me door naar de community. Het lukte niet om de module te registeren, omdat de barcode maar 11 van de 12 benodigde tekens had. Ik hoor graag van u. :)
Graag wil ik mijn UDM gebruiken als modem gebruiken (ipv de geleverde ont) en rechtstreeks aansluiten op het ODF netwerk. nu lees ik op https://www.odido.nl/service/producten/internet/instellingen/eigen-modem dat dit via een verzoek via de klantenservice moet om je eigen modem te registreren.. Omdat ik telefonisch het verzoek krijg om mijn vraag hier te plaatsen, Wie helpt mij verder?Wanneer ik alles verbind en via poort 11 mijn instellingen op VLan 300 instel gaan er nu iig geen lampjes branden.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.